Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Evenemang och kontakt
Jag kan översätta generell kommunikation till honom så länge han kan få göra sina drag till dig på engelska.
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Seers of the throne och Kanye West av God45 @ 13-05-18 23:37

Skrivet av: BurnmoeInstämmer! Och, planera in att leda det över skype Jag har fullt upp just nu och någon vecka framåt. Men i sommar kommer jag ha en MASSA tid. Så vi får se Jag skickar ett PM med en inbjudan om det blir av
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Spelidé om sinnesförändring av Mannen i skogen @ 13-05-18 23:36

Förslagsfråga: Beror psykiska störningar på att en telepat har rotat i hjärnan och inte "städat" efter sig? Setting: Rollfigurerna går på högstadiet eller gymnasiet och är telepater. Spoiler från Isaac Asimovs Stiftelsen. Spoil
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Action Pack - nytt spelsystem av Rymdhamster @ 13-05-18 23:24

Slängde ihop lite lätt sci-fiaktiga vapen också, för att kunna passa i olika settings. Ska väl se om jag inte kan slänga ihop lite laseraktiga vapen också.
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rollspel.nu's filmklubb 2013 v20 av Jocke Kofot @ 13-05-18 23:05

Skrivet av: Ymir... jag tycker Superman är den sämsta av alla superhjältar (efter Shazam, ofc)... Men Captain Marvel får ju i alla fall ropa SHAZAM! högt hela tiden, vilket gör honom bättre än Stålis i mina ögon.
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rollspel.nu's filmklubb 2013 v20 av Skarpskytten @ 13-05-18 22:38

Jag har sett filmen The Dark Knight Rises, alltså den senaste filmen om Läderlappen. Hade det här varit när jag växte upp, då man översatte filmtitlar (och annat, som "walkman" till "freestyle" för att skydda det svenska s
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Spelidé om sinnesförändring av Arvidos MC @ 13-05-18 22:37

Skrivet av: GenesisSkrivet av: Arvidos MCLite tankar bara. Det här är guld! Jag tänker mig ett rollformulär med zonerna dragna i bågar där den djupaste zonen ligger närmast spelaren och den yttersta zonen ligger framåt, närmast "omvär
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Seers of the throne och Kanye West av Burnmoe @ 13-05-18 21:24

Instämmer! Och, planera in att leda det över skype
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Förskriven stårystruktur av Måns @ 13-05-18 20:27

Ett spel som måste nämnas i sammanhanget är My life with master. Så vitt jag vet var det det första spelet som strukturerade upp story now. Det går (?) inte att spela MLWM utan att det blir skolboksstory-now av det. Spelet handlar om kuvade he
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Spelas det rollspel i Västerås omnejd? av ThemVSyou @ 13-05-18 20:27

DÃ¥ jag bor i västerÃ¥s sÃ¥ känner jag mig onekligen manad att svara pÃ¥ det här, hur mycket det spelas kan jag inte direkt svara pÃ¥ vi har en förening som kallas VÄS borde stÃ¥ med pÃ¥ sveroks lista öppetider och annat borde stÃ¥, Annars knÃ
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Seers of the throne och Kanye West av Genesis @ 13-05-18 19:58

Det är ju hur coolt som helst, ju. Kör på't!
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rollspel.nu's filmklubb 2013 v20 av God45 @ 13-05-18 18:53

Citat:(efter Shazam, ofc) You take that back! You take that back right now! Äham... Låt mig fokusera på de områden där vi tycker samma sak och inte bitarna där du har fel om Captain Marvel Darkseid är inte bara supercool, han älskar ocks
Rollspelsmakande
Grundmekanik 2T6+Attribut mot Svårighet Svårighetsgrader 16 Normalt 19 Utmanande 22 Svårt 25 Skitsvårt 28 Absurt 3 Attribut Styrka: Hälsa, del av skydd. Anfallsattribut för Styrkehjältar, Skada Smidighet: Insiativ, Förflyttning,Anfallsattr
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Spelidé om sinnesförändring av Genesis @ 13-05-18 18:31

Skrivet av: Arvidos MCLite tankar bara. Det här är guld! Jag tänker mig ett rollformulär med zonerna dragna i bågar där den djupaste zonen ligger närmast spelaren och den yttersta zonen ligger framåt, närmast "omvärlden". Man sku
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Spelidé om sinnesförändring av Arvidos MC @ 13-05-18 18:30

En ball grej med det omedvetna/mardrömmar/osv är hur de kan dyka upp i ett samtal och hur man kan försöka hålla kontrollen trots detta. När man som bedriver psykoterapi med personlighetsstörda patientener* så kan det dyka upp ganska märklig
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rollspel.nu's filmklubb 2013 v20 av Ymir @ 13-05-18 18:29

Jag passade på att se Superman/Batman: Apocalypse, bara för det. Det visade sig att jag hade läst serien den är baserat på (lånade den på biblioteket i Malmö, that's how awesome deras serieavdelning är), men glömt bort det, så mer
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Action Pack - nytt spelsystem av Rymdhamster @ 13-05-18 18:19

Action Pack börjar bli färdigt rent regelmässigt så nu har jag börjat pula lite med bilder och sånt. Lite vapenkoncept jag slängt ihop (det är ju trots allt ett actionrollspel).
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Spelas det rollspel i Västerås omnejd? av Möller @ 13-05-18 18:19

Jag känner tyvärr inte några Västeråsforumiter eller så, förhoppningsvis ger de väl sig till känna. Annars kan du kanske spana in Sveroks karta över föreningar. Var mest airsoft och lajv i Västerås, men någon enstaka förening kanske
Rollspelsmakande
Så här ser det ut just nu. Spelet är i beta och kommer speltestas på lokala konvent/med lokalagrupper. För tillfället finns det inga planer på att släppa det i bemärkelsen att tjäna pengar då det kan innehålla material som ses som olag
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Spelidé om sinnesförändring av Arvidos MC @ 13-05-18 18:06

Eh, vill bara poängtera att jag inte vill deraila tråden med egna idéer, men jag tolkade dina frågeställningar som öppna och skrev ganska fritt och spontant.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Lets Summon Cthulhu av Anarchclown @ 13-05-18 18:05

Ja. Det är nog just en blandning som skulle vara bäst. Där man oftast är underdog som måste gömma sig men att det ibland blir total mayhem och därigenom uppenbart att man faktiskt spelar terrorister och inte är den "goda" sidan, uta
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Lets Summon Cthulhu av Anarchclown @ 13-05-18 18:02

1. Tack 2. Detta skulle väl utspela sig i en fantasyvärld och egentligen inte har Cthulhu som det man frammanar, det var väl mer för att ge en uppfattning om vad det är man håller på med. Med detta sagt har jag inga som helst skrupler med att
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Lets Summon Cthulhu av God45 @ 13-05-18 17:57

Citat:Jag tror det är viktigt att pressa på vikten att förbli oupptäckt för att undvika att det urartar till någon slags våldsorgie där horder av oskyldiga massakreras eftersom "vi spelar ju onda ju". Jag tror att spelet fungerar b
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Lets Summon Cthulhu av Anarchclown @ 13-05-18 17:56

Absolut. Jag tycker inte att rollpersonerna ska se sig själva som skurkar. Till saken hör att imperiet faktiskt är förtryckande även mot människor. Så man ser nog inte varje enskild människa som ond, utan eventuella offer är beklagliga och i
Rollspelsmakande
Detta låter väldigt kul!! Hur tänker du släppa spelet? Eller kommer du enbart ha det själv?
Sida 12 av 23 < 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 22 23 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
4 registrerade (anth, Poseur, Cybot, 1 osynlig(a)), 14 gäster och 5 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Rollspel.nu's skrivarcirkel II av God45 • Idag 01:33
[CoC] Krönika - Masks of Nyarlathotep av Tyr • Idag 00:40
[Ribbon Drive] Over Jordan av Tyr • Idag 00:30
[Göteborg] Fantasy! Sökes 1-2 spelare av Krille • Idag 00:10
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av God45 • IgÃ¥r 23:42
[Göteborg] Söker nÃ¥gra spelare till Dungeon World av Krille • IgÃ¥r 22:58
[Stockholm] Dungeon World-spelgrupp sökes! av Anarchclown • IgÃ¥r 22:55
[Malmö] Söker spelare till AD&D sommarkampanj av Landrim • IgÃ¥r 21:56
Ordlek: Ord pÃ¥ tretton bokstäver av gizmo • IgÃ¥r 21:25
Flammor av vrede - del tvÃ¥ i En saga om sorg av Ealdormannen • IgÃ¥r 21:24