Senaste artiklar
Neogames köper upp Drakar & Demoner och Götterdämmerung. av Kim Vässmar
Forumöl i Stockholm av Olle Johansson
Svenska rollspel på Lulu av Myling
Förhandstitt på nya Western av Anders & Tove
Vilken roll vill du spela i Western? av Anders & Tove
Western på SSK 2010 - Another Day, Another Dollar av Anders & Tove
MylingSpel slår upp portarna av Myling
En Garde! III släppt i beta-utgåva av Endyamon
Användarna på Rollspel.nu bildar förening av Bearnie
Recension av Bortom - Lögnens Slöja av krank
Senaste inlägg
Apocalypse sun MC Spoiler! av NilsH @ 25 min 47 s sedan
Du som har åsikter om kommunism, se hit av krank @ 29 min 12 s sedan
Pathfinder vs 4.0 av Anon @ 40 min 42 s sedan
Cardstock? av Dante @ 43 min 40 s sedan
Starcraft 2 av Jonas R. @ 52 min 59 s sedan
[AW] Apocalypse Sun av NilsH @ Idag 11:13
Copyright och brädspel? av Vimes @ Idag 10:57
there's no escape from Xinu! He marks us all! av Geredan Thalama @ Idag 01:10
Halv-raser i eon? av Geredan Thalama @ Idag 00:51
Malmöiter till SKK? av Lycan @ Igår 23:58
Senaste diskussioner
Malmöiter till SKK? av Lycan @ Igår 21:12
Copyright och brädspel? av krank @ Igår 16:34
Lifeboard ett avancerat Gurra? av Totte @ Igår 10:24
Arrangera på GothCon XXXV av @ Igår 09:58
Spelare i Visby sökes av Björn @ 2010-09-01 16:01
Musik och tips till nutida skräck av Möller @ 2010-09-01 12:10
Dragon Age, status? av Phelan @ 2010-09-01 08:55
Starta O:FR av mateyasu @ 2010-09-01 00:05
Thrillers som förändrade världen av Inavlad @ 2010-08-31 20:53
Feed me! av Inavlad @ 2010-08-31 20:44
Senaste bild
Orch
Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 timmarna | Senaste 48 timmarna | Senaste 7 dagarna
Forum   Ämne
Krönikor & spelrapporter
Re: Apocalypse sun MC Spoiler! av NilsH @ 28 min 46 s sedan

Skrivet av: SvenneNu har jag läst hela boken samt planerat mina fronts inför det andra spelmötet som MC. Själv har jag inte bara stor respekt för Vincents skapelse utan känner i allmänhet att man ska spela ett spel som skrivet innan man förka
Off Topic
Skrivet av: AnonFramför allt sÃ¥ kan man faktisk diskutera med de förra, men det gÃ¥r knappast att föra en vettig diskussion med nÃ¥gon som faktiskt tycker att man bör utrota folk av andra raser. Exakt. Och jag ser hellre en resonabel nazist Ã
Dungeons & Dragons och d20
Visa nya inlägg Re: Pathfinder vs 4.0 av Anon @ 43 min 41 s sedan

Skrivet av: Jonas R.Så vad är det som "lockar" med Pathfinder då? Om det inte är dess regler eller system så måste det vara världen menar jag. Så vad är det som gör den intressant? Det jag gillade med 4th ed var att du egentligen
Folk
Visa nya inlägg Re: Jeansjacka och Kavaj av Simon @ 43 min 46 s sedan

Well, fult-snyggt har jag nog inga synpunkter kring, men det är en outfit som väldigt tydligt kommunicerar "hej, som ni ser så klär jag mig avsiktligt udda för att visa hur annorlunda jag är". Och det är såklart inget dåligt i sig,
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Cardstock? av Dante @ 46 min 39 s sedan

Skrivet av: ZimithHur många sätt kan man förresten mäta papperstjocklek på? Well … tjockleken är inte detsamma som ytvikt (även om det kan vara en indikation). Olika papper har olika densitet, så ett tunt lågbulkigt papper kan ha samma yt
Visa nya inlägg Re: Pathfinder vs 4.0 av Jonas R. @ 49 min 8 s sedan

Så vad är det som "lockar" med Pathfinder då? Om det inte är dess regler eller system så måste det vara världen menar jag. Så vad är det som gör den intressant? Det jag gillade med 4th ed var att du egentligen inte är låst till
Off Topic
Skrivet av: krankmen jag tycker nog att det finns utrymme för att säga att de nynassar som tar avstånd från förintelsen på det ideologiska planet är mer sympatiska än de som inte gör det. De förra är stollar, de senare är blodtörstiga wa
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av Jonas R. @ 55 min 58 s sedan

För mig var det storyn och kampanjmekaniken som gjorde spelet bra. Själva spelsystemet, spamma enheter i en klump och rusa framåt, är för mig för gammalt. 1998 ringde och ville ha tillbaka sin gameplay liksom. Nuförtiden föredrar jag mer takt
Visa nya inlägg Re: Pathfinder vs 4.0 av Arfert @ Idag 11:25

Skrivet av: CapnZappSkaffa Pathfinder för att du vill använda det d20-spel som lever och är supportat med extraböcker och äventyr. Inte för dess regler. Det är samma spel som 3.0/3.5 bara med ytterligare en drös ändrat småpill. Agreed. V
Krönikor & spelrapporter
Re: Apocalypse sun MC Spoiler! av Svenne @ Idag 11:18

Nu har jag läst hela boken samt planerat mina fronts inför det andra spelmötet som MC. Själv har jag inte bara stor respekt för Vincents skapelse utan känner i allmänhet att man ska spela ett spel som skrivet innan man förkastar eller förän
Krönikor & spelrapporter
Re: [AW] Apocalypse Sun av NilsH @ Idag 11:13

Någon på AW-forumet uppmanade en att vid Open your brain först ställa personliga frågor- och sedan ge svaret baserat på detta. Jag testade den här gången och det gav verkligen material att improvisera från. Tex svarade Calle (Buddy) att han
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av krank @ Idag 11:07

Skrivet av: kefkaAlltsà, singleplayer som helhet var inte dàligt, uppdragen och banorna var riktigt välgjorda och roliga. Det vara bara storyn och presentationen som var lite taffligt, inte själva spelmomenten. Jag är iofs kass på just spelmo
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av kefka @ Idag 11:06

Citat:Hm; låter alltså inte som ett spel för mig alls (helt ointresserad av all multiplayer som inte är co-op i kampanj)... Dålig singleplayer och bra multiplayer = inget krankspel. Alltsà, singleplayer som helhet var inte dàligt, uppdrage
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av krank @ Idag 10:58

Hm; låter alltså inte som ett spel för mig alls (helt ointresserad av all multiplayer som inte är co-op i kampanj)... Dålig singleplayer och bra multiplayer = inget krankspel. Tur att jag har hela ettan framför mig, typ =)
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Copyright och brädspel? av Vimes @ Idag 10:57

[Glatt tillrop] Jag har letat efter Kampen om Citadellet ända sedan jag spelade det en gång för typ 7 år sedan, så om det görs en remake kommer jag köpa det, lätt. Hoppas det blir något!
Visa nya inlägg Re: Pathfinder vs 4.0 av CapnZapp @ Idag 10:50

Skaffa Pathfinder för att du vill använda det d20-spel som lever och är supportat med extraböcker och äventyr. Inte för dess regler. Det är samma spel som 3.0/3.5 bara med ytterligare en drös ändrat småpill.
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av Vimes @ Idag 10:49

AlltsÃ¥, kampanjen var väl lite smÃ¥lökig, men jag spelar inte sÃ¥ mycket datorspel (iaf i singleplayer) sÃ¥ jag har inte sÃ¥ höga krav. Rätt kul banor dock, stundtals. Grejen är ju förstÃ¥s multiplayer - och det är awesome. Även när det hÃ
Krönikor & spelrapporter
Re: [AW] Apocalypse Sun av Svenne @ Idag 10:12

Skrivet av: NilsHEtt jäkligt kul pass! Mycket hann hända, och det kändes som om vi kom in i spelet, och kom ihop oss mer som spelgrupp. Öppna huvudet-frågorna var nytt för mig att använda, jag har inte sett tidigare att man som SL ska ställa
Off Topic
Citat:Mer allmänt: En idé är inte någonting som vilar för sig, avskilt från alla verkliga omständigheter där den eventuellt, i ett senare skede, kan komma att förverkligas. En idé är alltid redan en aspekt av dessa verkliga omständigheter
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av kefka @ Idag 08:07

Citat:toryn, röstskådespeleriet, manuset och karaktärerna var urusla och svinklyschiga rakt igenom, tyvärr. Agreed. Hàller med, tyckte faktiskt den enkla story-förmedlingen i originalet gav mer, trots de tekniska skillnaderna. Men vad gör de
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av Android IV @ Idag 04:51

Bra spel. Men varken min dator eller mitt internet skulle klara av det. Har kört lite på min lillebrors dator. Men jag är så jävla dålig. Har spelat 5-10 "Custom Games" för att inte sabba hans ranking.. och sett en jävla massa repla
Eon
Re: there's no escape from Xinu! He marks us all! av Geredan Thalama @ Idag 01:10

Att blanda in inkvisationen i tron om att kättare skulle finnas och agera på klostret skulle leda to belägring eller rent av blodbad för dom slutar inte förens kättarna är eliminerade, Som spelar ( inte Daak troende )är Inkvisationen/häxjäg
Eon
Re: Halv-raser i eon? OT av Geredan Thalama @ Idag 00:51

Naah man bör nog slå en ny rad och använda halva rasmodden från båda föräldrar + som - är det samma, att bara lägga ihopa modern å faderns stats och använda sig av medelvärde vore inte minst helt Fel, för man har vissa liknelser i kropps
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Starcraft 2 av Foggmock @ Idag 00:19

Storyn, röstskådespeleriet, manuset och karaktärerna var urusla och svinklyschiga rakt igenom, tyvärr. Agreed.
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Malmöiter till SKK? av Lycan @ Igår 23:58

Nej, det gäller inte lundensare. Däremot gäller det hedersmalmöiter som dig Johan.
Sida 1 av 26 1 2 3 ... 25 26 >
Småprat(Storprat)

Inloggade användare
18 registrerade (Rising, Jonas R., Sollyx, Dimfrost, Petter42, Arfert, Gurgeh, Svenne, Organ, Necross, tamazano, mateyasu, krank, Lukas, Simon, Hans., Möller, Ram), 16 gäster och 3 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Sponsor
Dagens födelsedagar
Asynja (34)
Forumstatistik
9678 användare
64 forum
50176 diskussioner
640203 inlägg

Flest inloggade: 171 @ 2008-09-08 12:17
Nyaste användarna
fLESHeye, Aaron Caskey, myndigheterna, Jonas R., Combatsanta
9678 registerade användare