Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: [Rotsystem] - Virtual Reality? av krank @ 7 min 1 s sedan

Skrivet av: CybotSemester? Maybe. Fängelse för de som megakorparna tror att de faktiskt kan behöva någongång i framtiden (så att det kanske inte är så smart att skicka dem till fångkolonier i nergångna delar av arken). Ja! Plugga in dem och
Promotion
Skrivet av: MundoDet här är helt fantastiskt. Jag har precis suttit och försökt övertala mina engelsk-talande vänner att försöka spela detta spel med mig. Är det för mycket att hoppas på att ni kommer att översätta hela rollspelet? Jag
Dungeons & Dragons och d20
Visa nya inlägg Kloakvakten av God45 @ Idag 18:16

Jag skrev upp en bakgrund till en lågnivå D&D kampanj. Det här är passande för nivå 1-3 eller så i D&D men det bör fungera till nästan alla fantasy spel. Bara sätt upp lite dungeons du vill köra under kloakerna. Kloakerna i sig beh
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Korruption av Mucus @ Idag 17:41

För att få världen levande kan det vara bra att inte bara gestalta den mörka världen såsom självklar, utan även ha med varför polisen terroriserar de fattigare bostadsområdena för allehanda petitesser, varför de sju av tio fallen mot MC-g
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Låsning av trådar av RasmusL @ Idag 17:26

Skrivet av: Gubbster T. PokémonSkrivet av: RasmusLJag anser fortfarande att trådlåsning ska avskaffas som åtgärd då användare beter sig illa. Vi har förstått det. Du behöver inte tjata. Bra, då slipper jag tjata.
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Låsning av trådar av Gubbster T. Pokémon @ Idag 17:23

Skrivet av: RasmusLJag anser fortfarande att trådlåsning ska avskaffas som åtgärd då användare beter sig illa. Vi har förstått det. Du behöver inte tjata.
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Låsning av trådar av RasmusL @ Idag 16:50

Jag anser fortfarande att trådlåsning ska avskaffas som åtgärd då användare beter sig illa.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: [Rotsystem] - Virtual Reality? av Cybot @ Idag 16:36

Skrivet av: krankSå just nu funderar jag på typ såhär: - VR, i betydelsen "ersätta samtliga sinnesintryck" så att säga, finns. Enklast om man har neuroimplantat, men funkar också om man bara har vanlig implantatdator. Det används
Promotion
Inget är bestämt om att ge ut hela spelet på engelska. Vi får se lite hur responsen blir nu. Det vore kul!
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Personer som ändrar sig av Gurgeh @ Idag 16:19

Hillfolk låter som om det har rätt ambition, men om jag förstår rätt så är det inte riktigt släppt ännu? Jag får ta och titta närmare på det när det blir färdigt. /tobias
Promotion
Det här är helt fantastiskt. Jag har precis suttit och försökt övertala mina engelsk-talande vänner att försöka spela detta spel med mig. Är det för mycket att hoppas på att ni kommer att översätta hela rollspelet? Jag skulle lätt don
Promotion
Supersnyggt! Lycka till och hoppas att Svavelvinter både kommer på engelska och blir den succén den förtjänar att bli.
Promotion
Ska ni ge ut hela spelet på engelska också?
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rollspel.nu's filmklubb 2013 v25 av Vitulv @ Idag 15:05

Skrivet av: krankSkrivet av: Vitulv(jag har inte varit med i filmklubben, så en ordningsfråga: får man recensera filmer man sett tidigare, eller måste man ha sett dem den här veckan?) Ingen hindrar dig från det förra, men tanken är den se
Promotion
Visa nya inlägg Rollspelet Svavelvinter - snabbstart på engelska av TomasFriaLigan @ Idag 13:09

Tack vare strålande insatser av Etepete (översättning) och Dante (layout) har Fria Ligan i dag släppt ett snabbstartspaket till rollspelet Svavelvinter - på engelska! Och helt gratis är det. Läs mer, och ladda ner, här. Sprid gärna ordet
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Forumprojekt: Blodigt Stål - 1000 olika vapen av Björn Wärmedal @ Idag 12:39

Skrivet av: 弾幕Fantasy/Medeltid enbart eller även Sci-fi? Go crazy
Rollspelsmakande
Svärdyxa: Vad som ser ut att vara ett vanligt svärd från fästet upp till änden på bladet slutar istället med ett yxhuvud. Bladet är av en ganska tjock modell för att stödja vikten från yxhuvudet. Det här vapnet är tungt och otympligt me
Kultur
Visa nya inlägg Re: Bokcirkeln vecka 3 av God45 @ Idag 12:14

Jag befinner mig fortfarande nere i tie-in fiction träsket och har läst första Gotrek and Felix boken Trollslayer. Jag gillade verkligen den här boken. Det är pulp när det är som bäst. Gotrex är en trollslayer, en dvärg som vanhedrat sig s
Kultur
Visa nya inlägg Re: Bokcirkeln vecka 3 av krank @ Idag 12:03

Den här veckan tänker jag försöka jaga rätt på Iain M Banks' novellsamling "State of the Art" eftersom det tydligen är den som släpptes efter "Player of Games" som jag just läste klart. Dessutom kommer jag att läsa ett r
Rollspelsmakande
Fantasy/Medeltid enbart eller även Sci-fi?
Kultur
Visa nya inlägg Witchslayer Gretl (2012) av 弾幕 @ Idag 11:58

Witchslayer Gretl En direkt till TV-film från 2012 som med sina effekter och skådespeleri inte ens mäter sig med ett riktigt dåligt avsnitt Young Hercules. Hansel och en häxa jagar häxor. Det ryktas om en Warlock och en Häxdrottning. Gretl (S
Kultur
Visa nya inlägg Hansel & Gretel Get Baked (2013) av 弾幕 @ Idag 11:57

Hansel & Gretel Get Baked Näst ut är Hansel & Gretel i en modern version. Gretel röker ballt nytt gräs (Black Forest High) med sin bf och för att stilla sina munchies bakas det pepparkaksgubbar. Pojkvännen åker iväg till den "tr
Kultur
Visa nya inlägg Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013) av 弾幕 @ Idag 11:57

Jag har sett lite film med visst tema de senaste dagarna... Ni kan ju säga till när ni listat ut temat! Hansel & Gretel: Witch Hunters (Extended) Med Jeremy "Hawkeye" Renner som Hansel kan det här inte bli fel. Och det blev det in
Kultur
Visa nya inlägg Bokcirkeln vecka 3 av God45 @ Idag 11:53

Oh shit, oh shit jag glömde det här! Öh... vecka tre börjar nu! Bokcirkeln är som "Rollspels.nu's filmklubb" eller "Plattlyssnarklubben" fast bättre. Detta eftersom den handlar om att läsa böcker och inte att hålla på m
Kultur
Visa nya inlägg Re: Bokcirkeln vecka 2 av krank @ Idag 11:51

Skrivet av: Max RavenJag har läst Mirror Shades. Det är en antologi av cyberpunk-berättelser från genrens "stora namn" (enligt boken själv). Hade läst några av berättelserna tidigare, men överlag en trevlig blandning av cyberpunk
Sida 1 av 31 1 2 3 ... 30 31 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
12 registrerade (Hans E Magnusson, krank, solvebring, DeBracy, Matolo, Kånkel Kanalje, Eksem, w176, crisis, God45, xDanielx, Gubbster T. Pokémon), 23 gäster och 13 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-19 19:15
Rollspelet Svavelvinter - snabbstart på engelska av Etepete • 13-06-19 18:47
Måla med tusch hemma av solvebring • 13-06-19 18:43
Kloakvakten av God45 • 13-06-19 18:16
Korruption av Mucus • 13-06-19 17:41
Låsning av trådar av RasmusL • 13-06-19 17:26
Personer som ändrar sig av Gurgeh • 13-06-19 16:19
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v25 av Vitulv • 13-06-19 15:05
Forumprojekt: Blodigt Stål - 1000 olika vapen av Björn Wärmedal • 13-06-19 12:39
Bokcirkeln vecka 3 av God45 • 13-06-19 12:14
Senaste diskussioner
Kloakvakten av God45 • 13-06-19 18:16
Rollspelet Svavelvinter - snabbstart på engelska av TomasFriaLigan • 13-06-19 13:09
Bokcirkeln vecka 3 av God45 • 13-06-19 11:53
Forumprojekt: Blodigt Stål - 1000 olika vapen av Björn Wärmedal • 13-06-19 08:36
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Max Raven • 13-06-18 23:31
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-18 23:15
Fria Ligans nya sajt uppe! av TomasFriaLigan • 13-06-18 09:50
Namn på koola OSR produkter på svenska av Hans E Magnusson • 13-06-18 08:33
Geoguessr av Lu-kaazh • 13-06-17 23:11
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v25 av krank • 13-06-17 22:48
Nyaste användarna
Storapan, Daniel the evil, Snakelus, Simpai, Silvervinge
6976 registerade användare
Forumstatistik
6976 användare
74 forum
59545 diskussioner