Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Normer på rollspel.nu av Hakanlo @ 1 min 47 s sedan

Kul att du tycker! OT: Det är en mycket läsvärd artikelserie, fyra stycken tror jag. Maciej Zeremba är ofta (men inte alltid) suverän.
Operation: Fallen Reich
Visa nya inlägg Re: Norge 1940 - Sköna uppslag av Kiai @ 16 min 1 s sedan

Ville bara säga att jag kommer att knycka dina idéer rätt rakt av då jag väl kommer dit i handlingen Archemon Hur har det gått att lira? Något du tycker att man bör se upp med? Något som gick osedvanligt bra? Jag har introducerat en artef
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av solvebring @ 21 min 45 s sedan

Skrivet av: wilperDet är skillnad på förstasidan i ett kapitel och "vanliga" sidor. Det är default i LaTeX, men går naturligtvis att ändra på om man vill det. Aha, så pass. Tackar för upplysningen. =)
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av wilper @ 25 min 34 s sedan

Det är skillnad på förstasidan i ett kapitel och "vanliga" sidor. Det är default i LaTeX, men går naturligtvis att ändra på om man vill det.
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: [Linköping] Forumöl inför Lincon av Elmrig @ 33 min 16 s sedan

Skrivet av: HanSkrivet av: ElmrigLysande av Han att köra, mycket intressant att få snacka lite IRL med honom och !Paxen, hoppas att det blir uppdykande åtminstone lördag, annars kan jag styra lokal i Norrköping eller Linköping för lite TiPulp
Rollspel
Visa nya inlägg Re: [40k Rogue Trader] PRAISE BE THE OMNISSIAH! av SirFrog @ 55 min 11 s sedan

Tja, jag har funderat på att han faktiskt ska överväga att "respektfullt modifiera" teknologi här och var, på grund av att han har överlevt ett par månader på kraftigt begränsade villkor och tog sig därifrån endast med hjälp av
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Normer på rollspel.nu av Caligo @ Idag 12:58

Skrivet av: HakanloSkrivet av: Recca Men att helt ta avstånd från att såra folks känslor tror jag är omöjligt. Alla som deltar i diskussion har ett eget ansvar och det ansvaret inkluderar att inte ta illa upp i onödan. Qft! Det är så lät
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg [Stockholm] Forumsöl på BA, 18 Maj. av Stövelkatten @ Idag 12:55

Enligt gängse ordning så börja det bli dags för en ordinarie forumsöl... även om vi hade en dylik med mycket god uppslutning förra fredagen. Men i kontinuitetens tecken skapar jag ändå en tråd. Som vanligt kör vi Bishops Arms Folkungagat
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av solvebring @ Idag 12:44

Skitfin guide och ett mycket prydligt dokument. Det verkar dock som att sidnumren är kajko, eller är det jag som är snurrig? Som jag förstår det ser det ut som att de ibland ligger centrerade i nederkant och ibland som högerjusterade i överka
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Renässansstadskampanj av Radioaktiv @ Idag 12:39

Okej, så lite om sex och relationsnormer i Ch'Araldaghy. 1. Det finns preventivmedel. Beroende på vilken klass man lever i så är det olika accepterat. I de finare husen vill man inte veta av något sådant eftersom man vill att det egna huset sk
Promotion
Visa nya inlägg BP Hindenburg söker ny coach... av Ghazam @ Idag 12:30

...i Kejserliga Pyriska Sockerligan, en fotbollsliga på xperteleven.com. GÅ in på http://www.xperteleven.com/?lid=211124 eller www.xperteleven.com, registrera dig och sök på liga-ID: 211124. Pyriska Ligan är en liga med Mutant UA/Mutant-präg
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av wilper @ Idag 12:27

Vi lägger på en titelsida också. LaTeX är ju gjort för att typsätta bland annat riktiga böcker. Ta ner en sådan ur din hylla och kika. Direkt när man öppnar den så är det ofta en sida med bokens titel och författare, och fruktansvärt
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av solvebring @ Idag 12:25

Grymt! Ser förbenat enkelt och trevligt ut. ... Fast tja, då har du ju all kod och hur de hänger ihop i ryggraden, å andra sidan ser det ut att vara tämligen få grejer, egentligen, så att det inte behöver ta så lång tid att lära sig. Trevl
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av wilper @ Idag 12:13

Vi ändrar pyttelite i dokumentet och formaterar om det för enkelsidig utskrift. Då slipper de som läser i en PDF-läsare att texten hoppar omkring på skärmen mellan höger och vänster-sidor. Och Solvebring hade ju en fin innehållsförteckni
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Dreadnought/SF Walker Namn! av lasergreger @ Idag 11:56

Stålkista
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Diablo III av lasergreger @ Idag 11:53

Ni som spelat spelet nu (om ni lyckats ta er in) vad säger ni om det? Jämfört med D2, hur känns det? Känns det som att det kommer hålla länge? Bästa saken med det? Sämsta saken med det? /lasergreger - som funderar på att spela det efter
Anmälan
Visa nya inlägg Re: Werewolf the Masquerade av !Paxen @ Idag 11:48

Skrivet av: MukwaNu måste ju nån annan skriva att det är 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black, så att jag inte räknar ned helt själv. Variation förnöjer 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black Nöjd så
Anmälan
Visa nya inlägg Re: Werewolf the Masquerade av Mukwa @ Idag 11:38

Nu måste ju nån annan skriva att det är 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black, så att jag inte räknar ned helt själv. Variation förnöjer
Rollspelsmakande
Spoiler-innehåll En fundering är då att kalla "Rustning" för "Skydd" och "Skydd" för "Intervall". Men det känns lite blodlöst och inte helt intuitivt... Det moderna ordet för rustning är "kropp
Off Topic
Visa nya inlägg I rött och svart LaTeX av wilper @ Idag 11:09

Jag fick Solvebrings tillstånd att demonstrera lite LaTeX i hans spel I rött och svart. Till posten bifogar jag hur den resulterande pdf:en ser ut i det här stadiet. Än så länge har jag inte gjort så mycket. Markerat vad som är rubriker, gj
Rollspelsmakande
deflektion avvärja nu kom jag inte på fler. Men du kanske kan kalla försvar för avvärja så kan du använda det ordet till nåt annat
Rollspelsmakande
Skrivet av: CybotAnvänder du termen "försvar" också? Tyvärr, ja. Det används för värdet man försvarar sig med i närstrid med olika vapen. Pansar är inte alls dåligt. Genomslaget, "penetrationen" som jag råkade kalla
Rollspelsmakande
Använder du termen "försvar" också? Andra användbara termer kan vara: Värn Pansar
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg [>Human] - Termer för "rustning"? av krank @ Idag 10:20

Jag sitter och skriver regeltext, och började fundera på en del termer... Just nu står det "Rustning" på rollformuläret. Men rustning, på svenska. är inte det mest bara medeltida saker? Vad kan man använda istället? Jag övervägd
Rollspelsmakande
Jag sitter och skriver regeltext just nu, och sammanför de olika dokument jag haft och strukturerar upp så att More than Human ska gå att läsa. Det här är mitt problem: Man bygger superkrafter av komponenter. Komponentlistan är, om man inklud
Sida 1 av 37 1 2 3 ... 36 37 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
11 registrerade (Hakanlo, Elmrig, hushoben, DeBracy, Stövelkatten, xyas, Tomas (Harold), slanfan, 3 osynlig(a)), 23 gäster och 12 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Normer pÃ¥ rollspel.nu av Hakanlo • 12-05-17 14:23
Sköna uppslag av Kiai • 12-05-17 14:08
Stora LaTeX-trÃ¥den av solvebring • 12-05-17 14:03
[Linköping] Forumöl inför Lincon av Elmrig • 12-05-17 13:51
[40k Rogue Trader] PRAISE BE THE OMNISSIAH! av SirFrog • 12-05-17 13:29
[Stockholm] Forumsöl pÃ¥ BA, 18 Maj. av Stövelkatten • 12-05-17 12:55
Renässansstadskampan
j
av Radioaktiv • 12-05-17 12:39
BP Hindenburg söker ny coach... av Ghazam • 12-05-17 12:30