|
|
|
Rollspel
|
|
Så går det när man trådnekromantiserar. Fy på dig Empiricus.
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Förvirrande?
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Humanity/Road Din humanity/road är de värderingar du hyser antingen i medvetet syfte eller omedvetet för att hålla besten i styr. Besten är ditt onda inre som vill ta över dig. Dess syfte är att förstöra din kontroll. Ju högre humanity du h
|
|
Rollspel
|
|
Skrivet av: ReccaSkrivet av: Empiricus I det läget då, om jag som SL hade spelat besten och alla vet om premisserna att döden existerar och att jag som SL kommer att köra enligt reglerna. Då hade jag kört så. Jag hade sett till att hålla all
|
|
Kultur
|
|
Jag har sett Winnie the pooh från 2011. Jag är en sådan person som lufter upp de klissika böckerna och Disney filmen som några av de största mästerverk som någonsin gjorts till barn. och det är svårt att få de orginal karaktärerna att bl
|
|
Rollspel
|
|
Skrivet av: Empiricus I det läget dÃ¥, om jag som SL hade spelat besten och alla vet om premisserna att döden existerar och att jag som SL kommer att köra enligt reglerna. DÃ¥ hade jag kört sÃ¥. Jag hade sett till att hÃ¥lla alla tärningsslag Ã
|
|
Bildkonst
|
|
Jag antar att jag hittills är välsignad med denna ära. Ser fram emot fler av dina bilder. Ha det gott Andreas.
|
|
Eon
|
|
Citat:Fler golems, eller nja, fler magiska förkroppsliganden av olika aspekter. Jag och Lycan har redan gjort det där, också (precis som du säger behövdes det ju, givet hur koolt det är). Ett av många, många exempel på våra alster: Citat
|
|
Kultur
|
|
Jag har sett Oz the Great and Powerful. Den är inte jättebra. Den är faktiskt ganska dålig. För er som inte vet så är det hur Trollkarlen från Oz hamnar i Oz från första början, innan Dorothy mördar den elaka häxan i ... Öst? Skådespe
|
|
Krönikor & spelrapporter
|
|
Nu finns krönikan som pdf och all info samlad på kampanjens hemsida: Tale of a Crippled Fox hemsida
|
|
Eon
|
|
Saker jag skulle vilja se: En balans mellan aspekterna, något som liknande den transformations-sefirot som Ymir lade upp vid något tillfälle. Möjlighet att göra gruppritualer/gruppbesvärjelser. Magiker bör kunna trolla i grupp utan att syssl
|
|
Kultur
|
|
Final Fantasy - Spirits Within Bra saker: - Snygg, trots att 3D-animerade grejer sällan åldras speciellt väl. - Helt OK röstskådespeleri. - Hyfsat ball story och kosmologi. Dåliga saker: - Ännu en såndär hippiesarna-har-rättfilm. &quo
|
|
Rollspel
|
|
HODOR!
|
|
Rollspel
|
|
Skrivet av: ReccaSkrivet av: EmpiricusSkrivet av: ReccaBedöm den här situationen. Benjamin (Spelare 1's rollperson) går frenzy och anfaller en by i björnform i syfte att slakta alla han ser. Hans best vill ju sabba hans humanity så att den får
|
|
Rollspel
|
|
Skrivet av: EmpiricusSkrivet av: ReccaBedöm den här situationen. Benjamin (Spelare 1's rollperson) går frenzy och anfaller en by i björnform i syfte att slakta alla han ser. Hans best vill ju sabba hans humanity så att den får mer makt. Alex
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Skrivet av: MånsHur ska man avgöra vilka människor som är benägna att göra det som RP vill att de ska göra? Och hur hanterar man situationer som är RP vs RP? Ja, i Svavelvinter kan man med en retorisk konflikt få folk att göra som man vill
|
|
Rollspel
|
|
Skrivet av: ReccaBedöm den här situationen. Benjamin (Spelare 1's rollperson) går frenzy och anfaller en by i björnform i syfte att slakta alla han ser. Hans best vill ju sabba hans humanity så att den får mer makt. Alexis (spelare 2's rollp
|
|
Eon
|
|
Det beror helt på i vilken mån jag kommer vara involverad i Eon IVs magibok. Med andra ord; 'vi får se'. För att förtydliga: anledningen att jag och min spelgrupp numera skriver allt vårt material (och det är groteskt, groteskt mycket, 869 s
|
|
Rollspel
|
|
Bedöm den här situationen. Benjamin (Spelare 1's rollperson) går frenzy och anfaller en by i björnform i syfte att slakta alla han ser. Hans best vill ju sabba hans humanity så att den får mer makt. Alexis (spelare 2's rollperson) bestämmer
|
|
Promotion
|
|
Avsnitt #37 av podcasten Bortom: Bortom är nu äntligen ute och går att laddas ned här. Jag och John talar då om arbetet med Leviathan och Skuggstaten, avslöjar namnet (men inte mycket mer) på nästa års konventsberättelse och talar även om
|
|
Eon
|
|
Skrivet av: Ymir Det är nog ett överstigligt problem; nya effekter är inte jättesvåra att skapa. Jag har räknat på det nu och min och Lycans effektlista består as of now av 345 350 352 nya effekter till samtliga Eon III-aspekter + några till
|
|
Kultur
|
|
Skrivet av: GnomviDJag har sett Evangelion 3.33: You Can (Not) Redo, den tredje filmen i Rebuild of Evangelion-sviten. Ooooh! Den har kommit alltså, äntligen? Det hade jag missat. Då kan det inte uteslutas att jag också ser den hyfsat snart...
|
|
Kultur
|
|
Jag har sett Evangelion 3.33: You Can (Not) Redo, den tredje filmen i Rebuild of Evangelion-sviten. I den här serien långfilmer återberättas den gamla animeserien Neon Genesis Evangelion, fast "ombyggd". Det är ingen remake med finare
|
|
Kultur
|
|
Jag har, min vana trogen, hakat pÃ¥ en film nÃ¥gon annan droppat, sÃ¥ nu har jag ocksÃ¥ sett Apollo 18. Jag är besviken. Jag älskar found footage-genren, jag diggar idén, premissen och utförandet, men JAG ÄR SÃ… JÄVLA TRÖTT pÃ¥ Spoiler-innehÃ
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Nu är jag lite skadad efter att ha plöjt reglerna till femtielva olika OSR-spel. Omedvetet letar man efter licensen: OGL 1.0a. Även om ni skiter i den för att spelet är på svenska och följer svenska lagar, inte amerikanska - så borde det väl
|