Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Köpes och säljes
Visa nya inlägg Om hur man skickar. av wilper @ 5 min 9 s sedan

Jo, Schenker tar 99kr för att skicka ett rejält paket upp till 10kg. Det är prisvärt. Jag skickade alla beställningarna i förra vändan med dem och ingen klagade på misshandlade paket. En sådan låda rymmer ungefär 17cm böcker, så du har
Köpes och säljes
Visa nya inlägg [NT] Du har PM. av wilper @ 12 min 2 s sedan

Naturlig talang.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av God45 @ 44 min 40 s sedan

Beror på settingen. Är det Scarred land så är det för att ett gäng trollkarlar dödade magins fader Messos och därmed infekterade all magi med hans essens. Är det Mage: the acension är det för att din världsbild säger att det är så de
Köpes och säljes
Citat:Mage The Sorcerer's Crusade-bundle 449:- Regelboken, fyra supplement och spelledarskärmen. Spela trollkarlar under renässansen. Hunter the Reckoning-bundle 209:- - Grundboken och Mellanösternsupplementet "Holy War". Spela folk so
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Rymdhamster @ Idag 20:58

Ja, jag undrar också. Vill du ha exempel på varför man i en spelvärld skulle kunna vara tvungen att kasta en eldboll istället för att framkalla elden på det ställe man vill ha den? Eller vill du veta ifall någon föredrar att man kasta eld
Köpes och säljes
Jag tar: Skrivet av: wilperToon-bundle 199:- - Grundregler (slitna), Toon Strikes Again och Tooniversal Tour Guide. GURPS Steampunk + Steam Tech 499:- Steampunk-grejjer som jag tänkte snegla i när jag skrev Höstdimma. Men det blev aldrig av så d
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av Rymdhamster @ Idag 20:50

Skrivet av: anth Om jag säger: "du är en jävla idiot" till någon på forumet så är det ett personangrepp och jag ska bli avstängd. Om jag istället säger "jag anser att det är idiotiskt att bete sig på det sätt du gör just
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Karaktär kontra Spelare av Rymdhamster @ Idag 20:22

Som att jag inte har pratat med dem redan =) Problemet är inte för dåliga rollpersoner från start utan en näst intill total oförmåga att skilja på spelarkunskap och rollpersonskunskap allternativt en vilja att utnyttja systemet oavsett syste
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Karaktär kontra Spelare av Genesis @ Idag 20:17

Skrivet av: RymdhamsterOm de vill spela övermänskliga gudar får de väl hitta en spelledare som är intresserad av att spela det. Grejen är att jag tror att relativt få faktiskt vill spela övermänskliga gudar. Men många gillar att spela kompe
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Karaktär kontra Spelare av Rymdhamster @ Idag 20:08

Skrivet av: GenesisOm de vill spela övermänskliga gudar så får man väl lägga upp ett spel som anpassar sig till det. Om de vill spela övermänskliga gudar får de väl hitta en spelledare som är intresserad av att spelleda det. Jag vill spe
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av anth @ Idag 19:58

Nu börjar det kännas som vi tragglar samma sak om, och om igen - men jag ska försöka få in en ny vinkel. Recca - jag säger inte att du har fel. Däremot är frågeställningen så pass komplex att det inte går att säga att du ha rätt heller.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Arvidos MC @ Idag 19:33

Jag menar, magikerna gör ju magi utifrån ju magins lagar, (t. ex kanske det är mycket svårare att skapa något på avstånd än att kasta det) så då är det svaret på frågan: Är det så magi funkar i den här världen? Medans spelskapare de
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av Arvidos MC @ Idag 19:19

Eller så kan man citera det här: Skrivet av: Arvidos MCHej! Jag märker att jag känner mig stött när jag läser det här. Jag vill tro att du inte har för avsikt att göra mig uppretad eller ledsen, men det är ändå vad som händer just nu.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Tales from Tang-Yuan av BMOC @ Idag 19:03

Men vad fasiken, man var tvungen att regga sig på nåt jämrans forum bara för att få lämna in ett bidrag, då får det vara... Nånstans måste jag ändå dra gränsen.
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Arvidos MC @ Idag 18:59

Skrivet av: NecrossSkrivet av: Arvidos MCVarför inte bara trolla bort personens hjärnstam? Det borde ju vara det absolut enklaste sättet att ta kål på någon. För att magi följer regler som man bara känner till om man studerat det, is why.
Evenemang och kontakt
Skrivet av: MånsOm det börjar på tisdag kan jag sannolikt stuva om. Men bara om jag får spela halfling paladin! Tja, det är väl inget svårt att göra en reskin.
Promotion
Visa nya inlägg Jacob's Ladder - mitt bidrag till Game Chef 2013 av Mäster Johan @ Idag 18:49

Hej! Nu är det äntligen klart, mitt rollspel till årets Game Chef 2013. Rollspelet heter Jacob's Ladder och kan laddas ner från boningen.org. Humanity has built a space elevator, the first goal towards the stars. As they travel up, they take so
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Necross @ Idag 18:48

Originally Posted By: Arvidos MCVarför inte bara trolla bort personens hjärnstam? Det borde ju vara det absolut enklaste sättet att ta kÃ¥l pÃ¥ nÃ¥gon. För att magi följer regler som man bara känner till om man studerat det, is why. FörstÃ
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Necross @ Idag 18:47

Originally Posted By: BMOCMan kanske måste skicka iväg något från sin egen kropp. Magi kanske funkar så att magisk energi strömmar ut från magianvändaren och det kan ta sig olika former, eld, vatten, blixtar what have you. Låter rimligt. I
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av BMOC @ Idag 18:43

Ja, jag skrev nåt liknande en bit upp så jag håller helt med dig. Ordet KRÄNKT var ju bara ett exempel, det kan ju lika väl vara GURKMAJO eller vad som helst. Jag skulle förmodligen själv aldrig använda det men eftersom det faktiskt finns
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av Cissi @ Idag 18:38

Provoktationer och safe word i alla ära men min upplevelse av detta är att folk är väldigt snara att hoppa på "kränkthets-tåget". När jag som kvinna inte får tala i en lokal för att jag inte är man, då kränks mina rättigheter
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Eldmissil eller bara Eld? av Skarpskytten @ Idag 18:25

ELD i DoD fungerade på just det sättet, man höjde temperaturen där borta, utan några fyrverkerieffekter eller annat. (Du har rätt, med andra ord, varför?)
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: [GÖTET] Uteaktivitet? av Max @ Idag 18:19

låter awesome
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: [GÖTET] Uteaktivitet? av BMOC @ Idag 18:18

Ja, det är golf fast med frisbee, och så finns det typ korgar med kedjenät på olika platser i Slottis. Jag har faktiskt aldrig provat det så jag är sugen men jag är med på det mesta. EDIT: Det här blev alltså mitt 300:e inlägg, för att u
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Fundering om provokationer av BMOC @ Idag 18:17

Jag fick en idé precis, jag slänger ut den så får andra avgöra om den är bra eller dålig. Ett ord med stora bokstäver, t.ex KRÄNKT, som används endast av en användare av en anledning som bara är hens, för att signalera att man känner s
Sida 1 av 6 1 2 3 4 5 6 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
13 registrerade (wilper, anth, Zimith, Rymdhamster, Hans E Magnusson, God45, Cissi, krank, Bunny, Hipster T. Pokémon, Dnalor, 2 osynlig(a)), 16 gäster och 10 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Säljer - Ännu mer rollspel, och billigare. av wilper • 13-05-25 21:55
Eldmissil eller bara Eld? av God45 • 13-05-25 21:15
Fundering om provokationer av Rymdhamster • 13-05-25 20:50
Karaktär kontra Spelare av Rymdhamster • 13-05-25 20:22
Tales from Tang-Yuan av BMOC • 13-05-25 19:03
[Göteborg] Söker nÃ¥gra spelare till Dungeon World av Bolongo • 13-05-25 18:53
Jacob's Ladder - mitt bidrag till Game Chef 2013 av Mäster Johan • 13-05-25 18:49
[GÖTET] Uteaktivitet? av Max • 13-05-25 18:19
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av Skarpskytten • 13-05-25 18:00
[oWoD]Husregler strid av Recca • 13-05-25 17:39
Senaste diskussioner
Jacob's Ladder - mitt bidrag till Game Chef 2013 av Mäster Johan • 13-05-25 18:49
Eldmissil eller bara Eld? av Necross • 13-05-25 17:36
Säljer - Ännu mer rollspel, och billigare. av wilper • 13-05-25 17:14
[GÖTET] Uteaktivitet? av BMOC • 13-05-25 16:16
Köpes Karak the Keeper till Warzone/MC av bozar • 13-05-25 15:41
[Dungeon World] Tidsmagi av Arvidos MC • 13-05-25 15:32
[oWoD]Husregler strid av Recca • 13-05-25 12:37
Belönas för att spela ut svagheter av Recca • 13-05-25 11:46
[oWoD]Tips till en efterfrÃ¥gad combo-discipline av Recca • 13-05-25 11:34
[oWoD]Husregler skadesystem av Recca • 13-05-25 11:08
Nyaste användarna
richard.stodberg, Badger, Naffaru, Landrim, Shathur
6959 registerade användare