Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Inför Kickstartern #7: kampanjsettings

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Svarte Faraonen, 12 December 2018, 23.29
15 responses
289 visningar
8 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Rangertheman, 20 November 2018, 22.29
30 responses
452 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av Möller, 09 December 2018, 15.36
11 responses
166 visningar
0 gillar
Möller
av Möller
 
Skapad av Krille, Igår, 12.20
2 responses
54 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av wilper, 02 February 2018, 07.18
71 responses
3.115 visningar
13 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av ceruleanfive, 20 November 2018, 12.19
62 responses
3.163 visningar
1 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av joth1006, 19 November 2018, 13.31
9 responses
209 visningar
2 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av luddwig, 28 October 2018, 13.09
8 responses
347 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av Björn Wärmedal, 28 November 2018, 14.19
87 responses
2.934 visningar
1 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av talgboll, 12 December 2018, 11.07
10 responses
256 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Inför Kickstartern #7: kampanjsettings

    En sak jag insett i min genomgång av spelet och diskussioner med forumister på RPG net är att det faktum att många regler och regelsystem är frivilliga lyfts iinte upp av spelet i den grad de bör göra.

    Jag föreslår att i diskussionen om kampanjnivåer (realism, kampanj, action) ni specifikt rekommenderar en uppsättning "inställningar", främst för att klargöra att alla regler faktiskt är tänkta att vara modulära och frivilliga.

    Alltså: att ni aktivt skapar en tabell över de viktigaste subsystemen och sedan föreslår att använda dem eller att inte använda dem beroende på kampanjläge.

    Jag pratar om de olika effekterna av skador (ska man använda blödning, benbrott etc) gifter, sjukdomar osv osv

    Medan systemen för rykte, jakter, hästar, fördelar/nackdelar osv är mer givet frivilliga.
Arbetar …
X