Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eld i Berget

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Eld i Berget

Årets GothCon scenario går nu att beställa i Åskfågeln webbutik http://www.åskfågeln.se

Pennsylvania var långt borta, men det som hände där hade förändrat allt. Ingenting skulle någonsin bli sig likt igen. Seamus blundade, men för sitt inre såg han ändå de lynchade och de brända igen. Gruvarbetare som oskyldigt pekats ut som Molly Maguires sabotörer och fått betala med sina liv för det. Familj, vänner och arbetskamrater hade alla drabbats av företagets godtyckliga avrättningar.

De hade flytt, men kunde inte glömma och aldrig förlåta. Resan gick västerut, både för att själva komma undan och för att hämnas. Lord Guilford var i Black Hills. Hans tid är snart kommen, men först skall han tvingas se allt han håller kärt gå honom ur händerna.

Hämndens timme är slagen och nu är ni alla Molly Maguires!

Eld i Berget är ett äventyr till rollspelet Western. Det finns sex färdiga rollpersoner som hör till, så att ni kan komma igång och spela direkt. Spelledaren behöver fortfarande ha tillgång till Westerns regelbok. Det finns också flera lösa ark med handouts, bland annat kartor och personer som ingår i äventyret.

Handouts till äventyret

Rollformulär
    Det finns 6 färdiga rollpersoner att spela äventyret med. De presenteras på 2 sidor var, där en sida har en bild och de olika värden som används i spel och den andra beskriver respektive rollperson, samt vad vederbörande känner till om äventyrets bakgrund och de andra rollpersonerna då spelet börjar.

Personkort
    Äventyrets 15 viktigaste personer finns på varsitt kort som är lättare att visa under spel. På framsidan syns bara bilden på personen och vad de heter. På baksidan kan spelledaren snabbt hitta alla de viktigaste spelvärdena för respektive person.

Handoutskort
    I äventyret ingår även 12 kort med information som de olika rollpersonerna känner till. Som t.ex. platsbeskrivningar och organisationer.

Kartor
    I äventyret ingår 2 kartor i färg.

Format
    20 sidor i tryckt bok
    8 sidor handouts separat
    6 rollpersoner på separata ark

Eld i berget - en recension.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av MetaLarsson Visa inlägg
      Den länken fungerade inte för mig, men det gjorde denna:

https://m.youtube.com/watch?v=63uaqExsoi8

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Inkognito Visa inlägg

Den länken fungerade inte för mig, men det gjorde denna:

https://m.youtube.com/watch?v=63uaqExsoi8
        Tack för korrigering. :-)

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• anth
          Svar till Äventyr i snö och is
          av anth
          Jag skulle vilja ha mer info (eller länk till mer info).
          Utspelas det på jorden, eller i en fantasyvärld?
          Är det bara kampanjen som utspelas...
          Idag, 15.21
        • ÅkeZorkh
          Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
          av ÅkeZorkh
          Prins Valiant på Sveavägen
          Knas i urten
          Gängkrig på segway
          Amongst the thugs...
          Idag, 14.50
        • anth
          Svar till Äntligen!!!
          av anth
          År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
          Tanken var ett det...
          Idag, 14.48
        • Minimoni
          Svar till Din spelvärld med barnen
          av Minimoni
          Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
          Idag, 14.47
        • skaraborgarn
          Svar till Skillnader mellan folkslagen
          av skaraborgarn
          Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
          Idag, 13.30
        • Gurgeh
          Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
          av Gurgeh
          Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
          Idag, 13.18
        • gabrielledebourg
          Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
          av gabrielledebourg
          Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
          Idag, 12.53
        • Jocke
          Svar till Public domain och ackreditering
          av Jocke
          För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
          Idag, 11.49
        • Rickard
          Svar till Kompetitiva rollspel
          av Rickard
          Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
          Idag, 11.41
        • Mekanurg
          Svar till Raser som aldrig spelades
          av Mekanurg
          När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
          Idag, 10.35
        Arbetar …
        X