Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Djur i Western?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Spitfire, Idag, 13.18
3 responses
73 visningar
5 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.474 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
55 responses
783 visningar
3 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
109 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Platon, Igår, 21.25
4 responses
155 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
807 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Paco, Igår, 20.55
1 response
116 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
153 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.605 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av krank, Igår, 13.38
0 responses
22 visningar
0 gillar
krank
av krank

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Djur i Western?

Inskaffade Western IV på GothCon och när jag kom hem så kastade man sig på att börja knåpa ihop sitt första äventyr. Men insåg efter att statistik för djur saknas (med undantag för hästar) vilket skapade lite problem då jag hade tänkt slänga in en ilsken grizzly i äventyret. Träffmallar finns och visst man hade kunnat höfta och improvisera men fick mig ändå att undra om det är planerat att komma lite regler för hanterandet av djur i strid i framtiden. Någon som har koll på detta?

Det kommer att komma mer om djur i kampanjboken Amerika 1876. Under tiden går det att använda sig av djurtabellerna i Western III.

/Anders & Tove

Kommentera

Om det är nån som har trean kan dom väl klistra in grizzlyn här i tråden så länge

Kommentera

Låter bra då måste man bara vänta in den boken. Skall försöka spåra rätt på djurtabellerna i III:an. Men skönt att veta att det är på gång i alla fall.

Kommentera

Om det finns vargstats till övers skulle jag tacksamt mottaga dessa

Kommentera

Här kommer en sida med stats:

https://imgur.com/a/HXmkY
            Last edited by Grisodlar'n; 24 March 2018, 21.27. Anledning: Konstig länk

Kommentera

Så Grizzlyn är en varelse med tre handlingar vilket implicerar Snabbhet 15. Fattar mig inte på W3-statsen så jag gissar W4-motsvarigheten vore 20, 25 resp 30. Vidare har den skadegrupp 9 eller 11.

Detta förenklar jag till tre attacker med Träffchans 20 med Skadegrupp 10. Farligt nog om man kör de vanliga stridsreglerna. Kör man närstrid är det ju bara marmelad kvar av våra revolverkaraktärer som alla skippat något vettigare Defensivt Värde.

Den har bara försvar 5 men med Tålighet 10 och Chock 15 ska det ändå en rejäl träff till att stoppa nallen.

"Matmängd" var ju en kul statistik. Björnstuvning till 400 personer, eller?

Kommentera

Ärligt talat så förstår jag inte Träffchanserna från tabellen. Hade det varit 1T100 så hade jag greppat allt. En vildkalkon med FV25 i sin näbbattack låter ju lite läskigt. Skadegrupp 6 är förövrigt likvärdigt med att bli misshandlad med en flaska. Trodde dödliga kalkoner bara hörde hemma i Far Cry 5. Jag blev nämligen dödad av en kalkon första dagen jag lirade spelet.

Kommentera

Arbetar …
                X