Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad ska mitt nästa rollspel bli?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
9 responses
286 visningar
0 gillar
Samuel
av Samuel

Skapad av Björn Wärmedal, 16 August 2018, 16.46
13 responses
368 visningar
2 gillar
Khan
av Khan

Skapad av God45, 15 August 2018, 18.32
16 responses
509 visningar
4 gillar
God45
av God45

Skapad av Evokee, 07 August 2018, 22.34
27 responses
1.036 visningar
1 gillar
Henke
av Henke

Skapad av wilper, 02 February 2018, 08.18
58 responses
2.401 visningar
13 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av wilper, 16 August 2018, 21.44
14 responses
269 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
146 responses
5.661 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av P.eLL.e, Igår, 11.21
0 responses
69 visningar
2 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Anchorman, 16 August 2018, 16.11
29 responses
659 visningar
1 gillar
Jarl
av Jarl

Skapad av Björn Wärmedal, 16 August 2018, 18.49
8 responses
197 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Det susar i säven. Brittisk landsbygd i mitten på 1800-talet. Olika talande djur men som är små (behåller typ sin riktiga storlek). De går upprätta, som humanoider, har kläder, bor i små hus, har små båtar, cyklar, vagnar.

Lite Mouse Guard fast med flera spelbara raser, 1800-tal och med deckarhistoria à la Agata Christi.

Äventyrsplatsen är alltid stora ängar, när floder med bergen i horisonten och havet på lagom avstånd.

Kommentera

• Arfert
      Arfert kommenterade
      Ändrar en kommentar
      Yup. Just nu är detta och Mollisan Town de ledande idéerna. I fickformat.

• Andy
      Andy kommenterade
      Ändrar en kommentar
      Jag tänker mig bara djur som spelbara raser så att det blir en riktig fabel. Människor, eller jättarna, finns där långt bort och kan ställa till problem om de ska dra en ny väg, anlägga en damm eller bygga ett hus mitt på rollpersonernas äng.

Jag tänker att svenska namn är bra (inte engelska) så miljön skulle vara lik Skåne, och därför skulle skånska namn kunna användas. Typ. :)

• Arfert
      Arfert kommenterade
      Ändrar en kommentar
      Lite som Watership Down med kläder. ;)

Eller Tassar & Morrhår?

Kommentera

Wow, trådnekromanti =)

Well, efter Sci-Fi! så är ju mitt förslag någonting vinklat mot skräck i 1600-1700-talseuropa. Och då tänker jag mig alltså mer klassisk skräck, med varulvar och spöken och sånt snarare än cthulu.

Med andra ord ett Götterdämerung, men kanske lite mer i SK eller Fantasy-stuk. Fast å andra sidan kanske SK redan täcker mycket av den nischen redan, även fast vinklingen är mer åt cthulhu-hållet.

Kanske mer en source book eller något i det fallet?

Eller OSR-vilda väster.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
        Wow, trådnekromanti =)

Eller OSR-vilda väster.
        Väst!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
          Wow, trådnekromanti =)

Well, efter Sci-Fi! så är ju mitt förslag någonting vinklat mot skräck i 1600-1700-talseuropa. Och då tänker jag mig alltså mer klassisk skräck, med varulvar och spöken och sånt snarare än cthulu.

Med andra ord ett Götterdämerung, men kanske lite mer i SK eller Fantasy-stuk. Fast å andra sidan kanske SK redan täcker mycket av den nischen redan, även fast vinklingen är mer åt cthulhu-hållet.

Kanske mer en source book eller något i det fallet?

Eller OSR-vilda väster.
          Ja, och lite sorgligt eftersom den inlägg av Andy.

Kommentera

Jag har funderat på ett rollspel där allt kretsar kring tidsresor.
            Alltså tiden är det essentiella i spelet.

Har lite olika förslag på hur det skulle kunna se ut men det är fortfarande väldigt ungt i tanken.

Kommentera

Jag röstar för Urban Fantasy där man spelar väsen, gudomar och varelser från mytologi och folklore från hela världen.

Tänk American Gods av Neil Gaiman. Också lite Cabal av Clive Barker. Kanske även Hellboy-filmerna. Och Neverwhere av Neil Gaiman.

Det finns motsättningar inom RPnas värld, redcaps krigar mot kappas.

Det finns farliga mytologiska monster att bekämpa, vem har till exempel släppt ut Kraken i Nordsjön och varför?

Maktspel! Cuchulainn utmanar Cernobog om rätten att sitta på Féernas tron.

Akta er för mänskliga monsterjägare också! De försöker alltid driva oss på flykten och utrota oss med sina högrepar och facklor. Ska vi fly eller slåss?

Kommentera

Partisan! 60- till 80-tal! Med välskrivet kortfattat material över folkhem, beredskap, mobförråd mm. Regler där man lätt kan expandera till plutonsvis strid utan att det saktar ner för mycket. Kampanj med fisktank-sandbox av en landsända i sverige. Layout med de gamla telefonkatalogssidorna om hur man bedriver motståndsrörelse i bakgrunden.

Kommentera

Objektivistisk sci-fi

Kommentera

Jag gillar ju Hellboy, och är just inne i en ny period med den gamle gossen, så ... Något råpulpigt paranormaltjosan med nazister och ockulta brakmonster!

Eller Harry Potter-isch, i svensk, regellätt tappning.

... Eller alltså, pulpaction och ockultkåta nazister är ju egentligen allt man behöver. Inte sant?

Kommentera

Fast kan du lyckas göra ett svenskt, regellätt rollspel av (Stephen Kings) The Dark Tower-konceptet är du också jävligt awesome.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av solvebring Visa inlägg
                        Jag gillar ju Hellboy, och är just inne i en ny period med den gamle gossen, så ... Något råpulpigt paranormaltjosan med nazister och ockulta brakmonster!

Eller Harry Potter-isch, i svensk, regellätt tappning.

... Eller alltså, pulpaction och ockultkåta nazister är ju egentligen allt man behöver. Inte sant?
                        ....Ja ingen har ju blivit fattig på att sparka på en död häst, släng in lite zombies och dieselpunkig cybernetik så har man en cash-cow!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av micke_p Visa inlägg
                          Det finns en uppsjö av spel som utspelar sig efter apokalypsen. Vad jag vet finns det inget spel som utspelar sig mitt i apokalypsen.
                          https://www.fantasyflightgames.com/e...-of-the-world/

Kommentera

Arbetar …
                          X