Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Upplys mig gärna om Fantasy! Action! och Scif!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av afUttermark, 13 February 2019, 14.22
35 responses
740 visningar
2 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, Igår, 19.35
11 responses
102 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av krank, 11 February 2019, 22.43
2 responses
41 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av entomophobiac, Igår, 16.40
7 responses
176 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 09.11
25 responses
365 visningar
1 gillar
Quadrante  
Skapad av Galdermester, Igår, 16.44
3 responses
70 visningar
0 gillar
Siljestam  
Skapad av Henke, Igår, 13.39
17 responses
328 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av clarence redd, 14 February 2019, 22.08
15 responses
463 visningar
8 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
121 responses
4.467 visningar
2 gillar
Leon
av Leon

Skapad av krank, 09 February 2019, 13.11
33 responses
1.030 visningar
10 gillar
Rangertheman  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Robert Visa inlägg
    ...Det där passar dåligt för superhjältar eftersom t.ex. Ice-man kan skjuta hur mycket is han vill...
    Det är just därför man skalar om det till den nivå man har. En vanlig avståndsattack är när Ice-man skjuter is. Magigrejorna används till de riktigt spektakulära grejerna som bara ska komma i spel nån gång ibland.

Att slänga en bus på nån eller använda en tank som en slägga kan på samma sätt betraktas som helt vanliga attacker, om det är den grundnivå man vill ha, eller så är det just sånt man behöver spendera ett poäng på.

Man behöver bara bestämma vilken nivå man ska som grund (vad motsvarar en vanlig rollperson, så att säga) och så hitta på en bunt förmågor så klart. Men utöver det behövs det inget pill alls.

Kommentera

Det fina med superhjältar är att de sällan går upp i level, utom i första numret. ;)

Så man slipper funder på hur man blir bättre. Man kan få lite hjältepoäng istället.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
        Det är just därför man skalar om det till den nivå man har. En vanlig avståndsattack är när Ice-man skjuter is. Magigrejorna används till de riktigt spektakulära grejerna som bara ska komma i spel nån gång ibland.

Att slänga en bus på nån eller använda en tank som en slägga kan på samma sätt betraktas som helt vanliga attacker, om det är den grundnivå man vill ha, eller så är det just sånt man behöver spendera ett poäng på.

Man behöver bara bestämma vilken nivå man ska som grund (vad motsvarar en vanlig rollperson, så att säga) och så hitta på en bunt förmågor så klart. Men utöver det behövs det inget pill alls.
        Ja, och det är väl därför det inte passar så bra. Om vi förutsätter att vi ska ha ett speligt system så måste man bestämma en grundnivå och sen är man fast i den.

Det är därför jag tycker att det inte är ett optimalt val. Det går inte att skala i spel och har svårt att hantera superkrafter.

Då skulle D6 vara bättre eftersom det är lätt att skala och nivå bestämma. Det fungerar att låta Punisher attackera Thanos men den senare får en uppsjö mer tärningar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Robert Visa inlägg
          Det fungerar att låta Punisher attackera Thanos men den senare får en uppsjö mer tärningar.
          Jasså, du vill blanda superhjältar som ligger påolika nivåer. Varför sa du inte bara det från början =)

Funkar dock på samma sätt i fantsay; bara att göra de hårda hårdare.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
            Jasså, du vill blanda superhjältar som ligger påolika nivåer. Varför sa du inte bara det från början =)

Funkar dock på samma sätt i fantsay; bara att göra de hårda hårdare.
            Hm, för egen del vill jag ha vigilante-nivå. Vi snackar Punisher, Batman, Black Widow, osv. Jag ingen ambition att i då fall byta nivå. Silver Surfer eller Thanos är inget jag vill ägna mig åt.

Däremot när det gäller Fantasy som system för att spela med superhjältar, över hela skalan, så tycker jag det är ett sämre val.

För att sammanfatta, Fantasy skulle passa mig bra att spela superhjälte men jag skulle inte rekomendera det som superhjältesystem.

Kommentera

Arbetar …
            X