Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Exotiska locations

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av luddwig, 03 May 2018, 10.06
48 responses
3.212 visningar
1 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Tant Ragnar, 03 May 2018, 12.26
64 responses
1.436 visningar
3 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av runequester, 07 May 2018, 12.57
5 responses
265 visningar
0 gillar
runequester  
Skapad av Magnus73, Idag, 11.32
0 responses
48 visningar
0 gillar
Magnus73  
Skapad av Khan, 18 May 2018, 17.45
18 responses
652 visningar
2 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Styrman, 08 May 2018, 10.03
7 responses
191 visningar
0 gillar
LordXaras  
Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
177 responses
4.831 visningar
11 gillar
Swedish Chef  
Skapad av gustaf s, 18 May 2018, 20.02
3 responses
193 visningar
0 gillar
GnomviD
av GnomviD

Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
102 responses
3.841 visningar
13 gillar
Khan
av Khan

Skapad av krank, 19 May 2018, 10.03
11 responses
169 visningar
0 gillar
krank
av krank

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Exotiska locations

Hej!

Jag behöver tips på spännande och exotiska locations som RPna kan behöva åka till.

Det ska bli lite artefaktjakt typ Indiana Jones och jag är helt såld på bilden av det röda strecket i filmerna som åker över en gammal karta till en massa spännande platser.

Locations såsom Singapore, Djakarta, Istanbul eller Malta.

PS. Någon som vet om det går att komma åt en tråd från det gamla forumet som handlade om slumptabeller för en djungelexpedition i O:FR? DS.

Machu Picchu kanske? Vissa kommer kanske skämta om Pikachu's... men ställer ser ju rätt jäkla coolt ut. Det var Inca folket som byggde stället runt 1450, men lämnade det runt tiden när Spanjorerna anlände.

Här är några dokumentärer jag hittade.
    Machu Picchu Road to the Sky
    Ancient Megastructures: Machu Picchu
    Lost City in the Sky

Jag hittade dock inte den jag sökte, den som jag såg för bara någon/några månad sedan (som gjorde att jag tänkte på det stället när jag såg din fråga). Kommer inte ihåg från vilken kanal den var från (BBC, Discovery, etc)... störigt... tyckte den var riktigt bra.

Kommentera

Machu Picchu!!! Självklart!

Mer, mer, mer!

Kommentera

Jag saknar hela forumet :( Det var sjukt nice med all hjälp man fick med sitt scenarioskapande. Jag använde allt i den tråden till min jakt på den heliga arken (riktigt så mycket måste du inte gå efter indy...men min grupp letade efter den i den kyrka där den faktiskt sägs finnas http://www.dailymail.co.uk/news/arti...an-chapel.html

Jag gillar Indien eller annan kolonialplats. Det är lagom laglöst, och du kan alternera mellan ren vildmark och folktäta områden. Den heliga staden Varansi är rätt nice.

Kommentera

I Afrika finns det en sjö, som helt allvarligt förstenar djur som gör misstaget att bada i den.

http://www.theblaze.com/wp-content/u...dt-599x620.jpg

Kommentera

Angkor Wat, förstås. Mitt i franska Indokina, ockuperat av Japan.

Vi kan också nämna Zimbabwe i den brittiska kolonin Rhodesia. Till saken hör att bara något årtionde innan O:FR så grävdes Zimbabwe ut av Gertrude Caton-Thompson och dess ursprung hos lokala folk bekräftades.

Har vi nämnt Machu Picchu så måste vi nämna Petra i emiratet Transjordanien under autonomt brittiskt styre.

Kommentera

Is-hotellet!

Kommentera

Louisianas träsk.
                Marrakech.
                Rumänien.
                Nepal.
                Egypten.

Kommentera

Katakomberna under paris.
                  https://www.youtube.com/watch?v=--ti8nSK5ZQ

Kommentera

Du skulle ju kunna använda "Lighthouse of Alexandria", att det kanske finns dolda rum/katekomber/etc under där den var byggd.

Denna lista kan ju oxå hjälpa för många platser. Och beroende på när dom byggdes, och när ditt spel utspelar sig i, så kan du ju nog hitta en hel del både gammalt och nytt att använda.

Jag hade för mig jag hört om något riktigt gammalt hotel i sydamerika, som låg i bergen, så jag började google på hotel och mountain och stötte på ett par ställen. För man behöver man ju inte ens försöka hitta ställen som är så pass "storslagna" som världsunder.

Det kan ju räcka med något "litet" som "Berggasthaus Aescher-Wildkirchli" i dom Schweiziska Alperna. Har tydligen funnits där i 170 år. Här nedan är några andra länkar om folk som rest dit (tog dom mest för bilderna).

Länk 1, Länk 2.

Och ett kort videoklipp.

Som du ser, inbakat i berget... men vad finns inuti berget? Kanske ett hämligt sällskap av något slag som har detta som sin hemma bas? Vem vet! Det var kanske det hemliga sällskapet som byggde för ingången till deras ställe, skapa en front, för att det började röra sig mer folk i området.

Sen är där ju detta stället i Colombia, Refugio del Salto. Eller Yunak Evleri, i Turkiet. Jag hittade dock inte det stället jag hade för mig jag hört om. XD

Kommentera

Tusen tack allihopa! Nu har jag så det räcker och blir över! Supersjyst av er!

Kommentera

Ooooh vad bra grejer!

Det här blev fler och bättre svar än vad jag hade räknat med!

Kommentera

Rollspel.nu äger på kreativ input :)

Kommentera

Arbetar …
                          X