Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Drogreklam

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
0 responses
8 visningar
0 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
97 visningar
7 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.495 visningar
14 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
55 responses
802 visningar
3 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
114 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Platon, 13 August 2018, 21.25
4 responses
165 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
815 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Paco, 13 August 2018, 20.55
1 response
122 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
157 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.612 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Drogreklam

    Tänk er monde 2070. Istället för Montana Meth Project har vi megakorpar som plöjer ner miljardbelopp och sätter alla sina Don Draper-typer och konsumentundersöknings-AI:er på att optimera glassiga reklamkampanjer för dödsknark. Vi diskuterade den här idén i förbigående och jag tyckte den var så förvriden och bisarr att den förtjänade en forumtråd. Så på med kostymen, fram med ett forcerat copywriter-leende, och ge mig de bästa/sjukaste idéerna ni kan på reklamkampanjer och slogans för heroin, kokain, spin, opium-2 och crystal meth.
    Last edited by Ymir; 18 June 2015, 15.36.

  • #2
    jag tänker mig att man gör en ärlig och tydlig kampanj för bruxknark riktad till frmatdsarbeterklassen som visar en sweatshop i svartvit och sida vid sida samma swetshop med lite fina färger.
    I rörlig media följer vi en sweatshop arbetare, på jobbet, i ett kasst hem. fritt från allt vad lyx och flärd heter. gradvis kommer det in lite färg och ljudet dävnas lite.
    kanske man kan ana lugn musik.

    Sappotex 24-timmarsplåster. Lite drägligare.

    kanske nått om att arbetsgivaren kan betala med bruttolönen?

    Kommentera


    • #3
      En jäktig stadsmiljö, hela staden mullrar och brusar. En person med hörlurar slår sig ner på en bänk framför myllret och ser skitstressad ut. Hen gräver fram ett foliepaket med rökheroin, ett papprör och en tändare; hen eldar under paketet och drar in ångorna genom röret. Bakgrunden suddas ut och bruset tonar bort, och en skön etnisk musik börjar spela, medan personen slappnar av och flyter bort.

      Text tonar fram:
      "När du vill vara dig själv för en stund."

      Ersätts av logotypen:
      "Heroin Smoke™, av Bayer AG. Receptfritt på apotek."

      Kommentera


      • #4
        Copywriters har inte haft kostym sedan 1968. ;) Och inte brukar de le heller.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg
          Copywriters har inte haft kostym sedan 1968. ;) Och inte brukar de le heller.
          i FRAMTIDEN har de det. och ler.

          Kommentera


          • #6
            i FRAMTIDEN har de det. och ler.
            I Yrmirs framtid kanske. IRL är de södermalmsboende hipsters som tror att de är arbetare och röstar på V och MP... ungefär som journalister och dylikt mediafolk. ;)

            Den siste kostymklädde copyn jag jobbade med var en äldre herre.. året var 1986.

            Nu ska jag fundera på en reklamkampanj. Återkommer kanske.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg
              Copywriters har inte haft kostym sedan 1968. ;) Och inte brukar de le heller.

              Du har inte sett Krille in action mao.

              Kommentera


              • #8


                Imagine this on Allistar Medical Grade Mariujana

                Kommentera


                • #9
                  Bilaga

                  så här då.
                  Last edited by Arfert; 18 June 2015, 17.04.

                  Kommentera


                  • #10
                    Hade ingen aning om att Krille gått copywriter-linjen. Då är han en unik copywriter i kostym då. ;)

                    Kommentera


                    • #11
                      Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg
                      Hade ingen aning om att Krille gått copywriter-linjen. Då är han en unik copywriter i kostym då. ;)
                      Känns det inte som att det för en kille, lite yngre, som bar kostym och fluga på sitt jobb på varje riktigt hipp reklambyrå mellan 2011 och 2013? Sen var han säkert inte copy utan planner eller digital content manager eller nått sånt.

                      edit: alltså, jag har inga belägg för det, efter som jag inte satt på byrå mellan 2009 och 2014.
                      Last edited by Jocke; 18 June 2015, 17.57. Anledning: edit: alltså, jag har inga belägg för det, efter som jag inte satt på byrå mellan 2009 och 2014.

                      Kommentera


                      • #12
                        Han kan ju ha varit planer, projektledare eller projektionsledare. De har ofta kostym, de ska inte vara "galna kreatörer" utan klär sig så att kunden ska känna sig trygg med att byrån är "affärsmässig" också.

                        Och så är det skillnad på kostymer och kostymer, naturligtvis. Är de för små och för smala, på hipstervis (och gärna i kombination med fluga eller liknande) så kan kreatörer även bära dem. Men då måste kreatören i fråga vara mager som Iggy Pop.

                        Men kostymerna får absolut inte kännas "business". Inga power-suits.

                        Kommentera


                        • #13
                          Rättade ett slarvfel.

                          Bilaga

                          Kommentera


                          • #14
                            För miljöpartister:

                            Bilaga

                            Kommentera


                            • #15
                              Det här passar nog Arfert bättre. Inget flum, ingen vänsterpolitik!
                              Kom ihåg, det som definierar en hipster är att den kallar alla andra för det!




                              Skämt å sido.
                              Kolla deodorant-reklamer och byta ut deodoranten mot herion.
                              Exempel 1!
                              Exempel 2!
                              Exempel tre, med energi-drink istället!


                              Seriöst, energi-drinkar, deodoranter och duschtvål så får du alla typer av droger. Jag gillar teman med "prestera bättre", oavsett om det är i det sociala, på jobbet eller i sängen alternativt "när du vill vara dig själv" eller bara "vila av dig från ditt hårda jobb".

                              Kommentera

                              Arbetar …
                              X