Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Announcement! Nu händer det verkligen! Yatta!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av lofty, 09 December 2018, 08.32
11 responses
275 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Möller, 09 December 2018, 15.36
8 responses
136 visningar
0 gillar
Möller
av Möller

Skapad av Skarpskytten, Igår, 21.58
0 responses
49 visningar
3 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Khan, 10 December 2018, 12.54
25 responses
656 visningar
1 gillar
Birkebeineren  
Skapad av Galdermester, 04 December 2018, 17.21
3 responses
119 visningar
0 gillar
Kaigon
av Kaigon

Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
90 responses
5.064 visningar
12 gillar
CapnZapp  
Skapad av ceruleanfive, 06 December 2018, 21.34
30 responses
1.247 visningar
16 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
170 responses
6.815 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
4 responses
226 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av Mannen i skogen, 10 December 2018, 16.36
1 response
95 visningar
0 gillar
illuzive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
    När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.

Vilken då? Jo, jag anser ganska bestämt att rollspelsprojekt bör vara manusklara innan de bröstar upp sig på KS. Det skall helst bara vara layout och korrektur kvar. Som minimum måste det finnas ett första utkast till texten.

Men jag skall hålla ett öga på projektet och se om de kan göra något för att lugna mina farhågor.
    Alla som jobbat med manus vet att "manusklar" är ett relativt begrepp - det blir aldrig riktigt klart, men till slut får man nöja sig. Vi har ett första utkast till hela manus - faktum är att vi för flera år sedan var "klara" med ett dubbelt så långt manus, som vi nu klipper om och redigerar till något tajtare (och sparar resten till kommande böcker). Man kanske kan säga att 90% av textmängd är klar, men mycket av textarbetet som kvarstår är ren redigering och korrläsning. Eftersom det ofta är in-game text så kräver denna fasen extra jobb. Sedan kvarstår speltest, sättning och en mängd illustrationsjobb. Men vi hade aldrig kickstartat om vi inte kände att det var klart nog - vi har ju utlyst Neotech 3 som "nästan klart" tidigare och lärt oss av det. Och ja, mars 2019 är satt med medvetenheten att rollspelsmakande är en i högsta grad inexakt vetenskap där mycket kan hända, bättre att vara konservativ i alla tidsestimat.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ripperdoc Visa inlägg
      Man kanske kan säga att 90% av textmängd är klar, men mycket av textarbetet som kvarstår är ren redigering och korrläsning.
      Det låter ju mer förtroendeingivande. Borde kanske framgå tydligare av projektsidan.

Kommentera

Om stor del texten är klar kanske lite utkast kan delas med backare så att man kan se vad det är man backar. Lite som Onyx Path gjort med sina senaste kickstarters.

Kommentera

Har backat på Pro-nivån men eftersom jag är sugen på en del av add-ons och Pro-nivåns enda attraktion för mig är ett slipcase så funderar jag på att sänka till Basare...

Kommentera

Arbetar …
          X