Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Announcement! Nu händer det verkligen! Yatta!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 00.04
8 responses
391 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av krank, 17 September 2018, 18.24
1 response
29 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Svarte Faraonen, 18 September 2018, 23.31
21 responses
687 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Anthrox, 14 July 2018, 21.38
2 responses
296 visningar
6 gillar
Anthrox
av Anthrox

Skapad av Beastslayer, Igår, 22.10
0 responses
122 visningar
0 gillar
Beastslayer  
Skapad av acke, 19 September 2018, 12.19
6 responses
237 visningar
12 gillar
acke
av acke

Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
160 responses
6.252 visningar
14 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
8 responses
344 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf

Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
6 responses
326 visningar
6 gillar
God45
av God45

Skapad av Lind, 19 September 2018, 07.30
2 responses
52 visningar
2 gillar
Lind
av Lind

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Mars 2019

Kommentera

Dagens tankebana...
      Meh... orkar inte bry mig, och har ingen nostalgi till Neotech. Har tvåan liggandes någonstans och inte orkat läsa den ännu.

Oh... Böckerna ser rätt snygga ut.

Moddad version av Noirs regler?

Fundat på Pro-nivån

Kommentera

Ser sjukt nice ut.
        Men en fråga om jag pledgar på basare nivå får jag något som jag inte får om jag helt enkelt väntar och köper spelet i butik? Jag har backat flera av Fria ligans projekt och då brukar det ingå att man får tillgång till extra grejjer som tex produkter som kommer senare i PDF.

Här verkar jag, förutom att jag måste betala 100 :- i frakt (som jag slipper om jag köper i butik) inte få något för att jag hjälper er med finansiering.

Inser att jag inte låter super skön i denna post men kan ändå inte låta bli att kolla, mest för att se om jag fattat rätt. För helst av allt vill jag faktiskt spendera mina pengar på ert projekt. Men jag vill liksom få något litet extra tillbaka också.

Kommentera

Fråga: Karaktärsgenereringen i Neotech spelen är legendarisk.

Ni säger här att ni kommer använda er av en motor som påminner något om Noirs? Noir har ett helt okey regelsystem för karaktärsgenerering, men inte sådär super-kul.

Hur gör ni det i Neotech

Kommentera

Karaktärsgenereringen i Neotech Edge har mycket mer gemensamt med Neotech 2 än med Noir. Det är en typ av lifepath-system med sin egna lilla twist. Precis som N2 och Eon så finns det många stämningsfulla händelsetabeller som förankrar karaktären i spelvärlden redan från start!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av GrottrolletNaug Visa inlägg
              Karaktärsgenereringen i Neotech Edge har mycket mer gemensamt med Neotech 2 än med Noir. Det är en typ av lifepath-system med sin egna lilla twist. Precis som N2 och Eon så finns det många stämningsfulla händelsetabeller som förankrar karaktären i spelvärlden redan från start!
              Härligt!

Det gör mig överlycklig!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Njord Visa inlägg
                Ska man inte få något bekräftelsemail eller nåt från kickstarter.com när man pledgeat? Det står att jag redan backat projektet men har ännu inte fått nåt mail. Loggade in som gäst om det har med saken att göra.
                Hejsan Njord!

Man ska få bekräftelsemail på en gång. Kolla om det ramlat i spam? Annars, skicka dina uppgifter till oss på info@helmgast.se så letar vi.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av efilips Visa inlägg
                  Ser sjukt nice ut.
                  Men en fråga om jag pledgar på basare nivå får jag något som jag inte får om jag helt enkelt väntar och köper spelet i butik? Jag har backat flera av Fria ligans projekt och då brukar det ingå att man får tillgång till extra grejjer som tex produkter som kommer senare i PDF.

Här verkar jag, förutom att jag måste betala 100 :- i frakt (som jag slipper om jag köper i butik) inte få något för att jag hjälper er med finansiering.

Inser att jag inte låter super skön i denna post men kan ändå inte låta bli att kolla, mest för att se om jag fattat rätt. För helst av allt vill jag faktiskt spendera mina pengar på ert projekt. Men jag vill liksom få något litet extra tillbaka också.
                  Det är en rimlig frågeställning. Låt mig försöka lista vad kan ses som fördelar med att backa istället för att köpa i butik, just för nivån Basare:
                  1. Vitsen med Kickstarter för oss är inte finansiering per se, utan om att spendera rätt mängd pengar baserat på intresse. Ju fler som är intresserade, desto mer pengar på böcker, illustratörer, extramaterial, etc. Hade vi bara kunnat ha butiksförsäljning hade vi behövt vara mycket mer blygsamma i vad som ingår i produkten. Så fler får mer om man backar.
                  2. Du kan räkna med att priserna i butik blir högre.
                  3. Bara backers kan köpa våra addons (Resurspaket, tärningar, tavlor, etc). Vissa av dessa kan komma ut i vissa butiker efter ett tag, men förmodligen till ett högre pris.
                  4. Digital-access ingår automatiskt i alla backer-nivåer, men sannolikt inte i butik, eller måste köpas extra (vi har inte satt våra slutgiltiga planer här). Vårt digitala stretchgoalmaterial, som tidslinjen, kommer till backers före andra och vissa kanske inte kommer till butiksköpare alls.
                  5. Man får böcker levererade först om man backat.
                  6. Man får en sticker. Yeah!
                  Med det sagt, vi tror förstås också på butiksförsäljning och hoppas Neotech kommer i många butiker, och att många hittar spelet där, som kanske inte annars hade hittat spelet på Kickstarter!

/Martin

Kommentera

Bra svar, tack! Jag gillar Marcos regler i Noir och cyberpunk så det blir nog en pledge.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ripperdoc Visa inlägg
                      [*]Man får böcker levererade först om man backat.

/Martin
                      Stämmer det verkligen då, har varit med i för många kickstarters där folk kunnat köpa spelet i butik innan man fått spelet levererat.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Hans E Magnusson Visa inlägg
                        Stämmer det verkligen då, har varit med i för många kickstarters där folk kunnat köpa spelet i butik innan man fått spelet levererat.
                        Jag ska se till att det stämmer för Neotech, ja. Sedan skickas inte alla böcker från Kickstarter ut exakt samtidigt, det tar rent fysiskt tid att packa och posta hundratals paket, så vissa får snabbare, andra senare (vi skulle prioritera efter storlek på pledge, om det är möjligt). Skulle gissa att butik får böckerna någon vecka efter sista backer, men saker kan ändras, det är ett tag kvar! Dessutom kommer backers få PDF:er betydligt tidigare, så de får se och använda spelet först ändå.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Peter Visa inlägg
                          Mars 2019
                          När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.

Vilken då? Jo, jag anser ganska bestämt att rollspelsprojekt bör vara manusklara innan de bröstar upp sig på KS. Det skall helst bara vara layout och korrektur kvar. Som minimum måste det finnas ett första utkast till texten.

Men jag skall hålla ett öga på projektet och se om de kan göra något för att lugna mina farhågor.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
                            När jag tittar efter vad detta sena datum beror på upptäcker jag att det här projektet egentligen går emot en av mina principer för att backa.
                            Jag trodde det var ett skämt. Det kommer seriöst ut i Mars 2019?

Kommentera

Första 35 sekunderna av deras trailer-klipp får mig att tänka på det här:

China all the time...!

Kommentera

Gissar på att Mars 2019 är hyfsat tilltaget, för att ha tidsmarginaler att ta till eftersom flera inblandade och det är jobb på fritiden som gäller. Brukar bli färre sura miner om det blir klar innan, än om man satt ett mer optimistiskt datum och sedan drar över.

Kommentera

Arbetar …
                                X