Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eons stridssystem i Neotech

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Dante, Igår, 13.35
18 responses
373 visningar
1 gillar
Dante
av Dante
 
Skapad av God45, Idag, 07.08
2 responses
26 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av Nässe, 11 April 2018, 08.17
40 responses
941 visningar
2 gillar
anth
av anth
 
Skapad av Vicotnik, 10 January 2018, 23.41
9 responses
361 visningar
0 gillar
avatarex  
Skapad av runequester, 30 April 2018, 21.23
25 responses
1.058 visningar
2 gillar
runequester  
Skapad av Lerius Doman, 23 May 2018, 22.57
10 responses
177 visningar
1 gillar
Swedish Chef  
Skapad av luddwig, 03 May 2018, 10.06
61 responses
4.263 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Genesis, 14 May 2018, 18.05
8 responses
313 visningar
6 gillar
Hellzon
av Hellzon
 
Skapad av Magnus Seter, 23 May 2018, 13.58
12 responses
326 visningar
16 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Lerius Doman, 23 May 2018, 22.28
0 responses
65 visningar
4 gillar
Lerius Doman  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Eons stridssystem i Neotech

    Hej!
    Kvick fråga.

    Jag vill till en kommande kampanj nyttja Eon 3s stridssystem i Neotech. Men jag har kört fast på hur jag smidigt kan blanda avståndsstrid och närstrid då ingendera av spelen gör mig nöjd till fullo.

    I Neotech används bara turordning. Aktiva handlingar och responshandlingar.
    I Eon har man VINIT för närstrid, men avståndsstrid ges bara en (ganska tråkig) fas först i varje runda.

    Jag skulle vilja ha Eons system för VINIT i första hand. Men ge avståndsstrid en smidig lösning också.

    Skulle man kunna använda turordning primärt. Och sen när någon initierat en närstrid, använda sig av VINIT med en liten bonus (en nivå enklare?) till den som initierar det hela? Men det känns onödigt bökigt i ett redan ganska regel- och tärningstungt spel.

    Den huvudsakliga anledningen är att vi kommer anvämda Neotech som grund, men hoppa ett antal hundra år framåt och lira mer scifi där närstrid- och skjutvapen kommer vara lika vanligt förekommande och troligtvis blandas hej vilt i en och samma strid.

    Eller gör jag det bara onödigt komplicerat för mig själv nu?

  • #2
    TO i Neotech 2 skapades för att ha snabb och enkel jämförelse av vem som börjar istället för VINIT-slagen i Eon. Fast TO passar bättre för större strider och för eldvapen. Låter vettigt att testa att göra VINIT i närstrid.

    I remaken av Neotech kommer vi köra ett initiativbräde likt Noir. Detta passar eldstrider ypperligt.

    Kommentera

    Arbetar …
    X