Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eons stridssystem i Neotech

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Svarte Faraonen, 23 October 2018, 22.21
21 responses
490 visningar
7 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
89 responses
4.769 visningar
12 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Khan, Igår, 12.54
18 responses
329 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
6 responses
135 visningar
6 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
25 responses
920 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
7 responses
285 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Mannen i skogen, Igår, 16.36
0 responses
33 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
199 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av Minion X, Igår, 00.50
4 responses
174 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
446 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Eons stridssystem i Neotech

    Hej!
    Kvick fråga.

    Jag vill till en kommande kampanj nyttja Eon 3s stridssystem i Neotech. Men jag har kört fast på hur jag smidigt kan blanda avståndsstrid och närstrid då ingendera av spelen gör mig nöjd till fullo.

    I Neotech används bara turordning. Aktiva handlingar och responshandlingar.
    I Eon har man VINIT för närstrid, men avståndsstrid ges bara en (ganska tråkig) fas först i varje runda.

    Jag skulle vilja ha Eons system för VINIT i första hand. Men ge avståndsstrid en smidig lösning också.

    Skulle man kunna använda turordning primärt. Och sen när någon initierat en närstrid, använda sig av VINIT med en liten bonus (en nivå enklare?) till den som initierar det hela? Men det känns onödigt bökigt i ett redan ganska regel- och tärningstungt spel.

    Den huvudsakliga anledningen är att vi kommer anvämda Neotech som grund, men hoppa ett antal hundra år framåt och lira mer scifi där närstrid- och skjutvapen kommer vara lika vanligt förekommande och troligtvis blandas hej vilt i en och samma strid.

    Eller gör jag det bara onödigt komplicerat för mig själv nu?

  • #2
    TO i Neotech 2 skapades för att ha snabb och enkel jämförelse av vem som börjar istället för VINIT-slagen i Eon. Fast TO passar bättre för större strider och för eldvapen. Låter vettigt att testa att göra VINIT i närstrid.

    I remaken av Neotech kommer vi köra ett initiativbräde likt Noir. Detta passar eldstrider ypperligt.

    Kommentera

    Arbetar …
    X