Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eons stridssystem i Neotech

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av CapnZapp, Igår, 09.25
9 responses
211 visningar
4 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av God45, Igår, 21.11
8 responses
137 visningar
1 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Evokee, Igår, 07.38
1 response
95 visningar
0 gillar
APM
av APM
 
Skapad av Lightshy, Idag, 01.23
4 responses
44 visningar
0 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av C-J, Igår, 16.01
12 responses
174 visningar
2 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Feuflux, 09 February 2018, 21.22
12 responses
235 visningar
3 gillar
Rangertheman  
Skapad av stenhöna, Igår, 22.08
1 response
35 visningar
3 gillar
stenhöna  
Skapad av Khan, Igår, 11.52
2 responses
48 visningar
0 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av luddwig, 16 February 2018, 08.55
34 responses
535 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
Skapad av Evokee, 10 February 2018, 09.43
15 responses
522 visningar
0 gillar
Botulf
av Botulf
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Eons stridssystem i Neotech

    Hej!
    Kvick fråga.

    Jag vill till en kommande kampanj nyttja Eon 3s stridssystem i Neotech. Men jag har kört fast på hur jag smidigt kan blanda avståndsstrid och närstrid då ingendera av spelen gör mig nöjd till fullo.

    I Neotech används bara turordning. Aktiva handlingar och responshandlingar.
    I Eon har man VINIT för närstrid, men avståndsstrid ges bara en (ganska tråkig) fas först i varje runda.

    Jag skulle vilja ha Eons system för VINIT i första hand. Men ge avståndsstrid en smidig lösning också.

    Skulle man kunna använda turordning primärt. Och sen när någon initierat en närstrid, använda sig av VINIT med en liten bonus (en nivå enklare?) till den som initierar det hela? Men det känns onödigt bökigt i ett redan ganska regel- och tärningstungt spel.

    Den huvudsakliga anledningen är att vi kommer anvämda Neotech som grund, men hoppa ett antal hundra år framåt och lira mer scifi där närstrid- och skjutvapen kommer vara lika vanligt förekommande och troligtvis blandas hej vilt i en och samma strid.

    Eller gör jag det bara onödigt komplicerat för mig själv nu?

  • #2
    TO i Neotech 2 skapades för att ha snabb och enkel jämförelse av vem som börjar istället för VINIT-slagen i Eon. Fast TO passar bättre för större strider och för eldvapen. Låter vettigt att testa att göra VINIT i närstrid.

    I remaken av Neotech kommer vi köra ett initiativbräde likt Noir. Detta passar eldstrider ypperligt.

    Kommentera

    Arbetar …
    X