Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eons stridssystem i Neotech

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Pilzeman, Igår, 12.17
3 responses
121 visningar
1 gillar
Lemur
av Lemur
 
Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
2 responses
64 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av krank, 16 July 2018, 10.45
15 responses
312 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av RasmusL, Igår, 20.17
4 responses
153 visningar
2 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av Tzeraph, 18 July 2018, 20.22
14 responses
257 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy
 
Skapad av Moondoz, Igår, 13.19
9 responses
111 visningar
4 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
42 responses
2.113 visningar
3 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Arkynata, 17 July 2018, 16.39
3 responses
135 visningar
2 gillar
Arkynata  
Skapad av Äventyr, 12 January 2018, 23.31
8 responses
485 visningar
4 gillar
damogn
av damogn
 
Skapad av Khan, 19 July 2018, 13.22
18 responses
357 visningar
3 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Eons stridssystem i Neotech

    Hej!
    Kvick fråga.

    Jag vill till en kommande kampanj nyttja Eon 3s stridssystem i Neotech. Men jag har kört fast på hur jag smidigt kan blanda avståndsstrid och närstrid då ingendera av spelen gör mig nöjd till fullo.

    I Neotech används bara turordning. Aktiva handlingar och responshandlingar.
    I Eon har man VINIT för närstrid, men avståndsstrid ges bara en (ganska tråkig) fas först i varje runda.

    Jag skulle vilja ha Eons system för VINIT i första hand. Men ge avståndsstrid en smidig lösning också.

    Skulle man kunna använda turordning primärt. Och sen när någon initierat en närstrid, använda sig av VINIT med en liten bonus (en nivå enklare?) till den som initierar det hela? Men det känns onödigt bökigt i ett redan ganska regel- och tärningstungt spel.

    Den huvudsakliga anledningen är att vi kommer anvämda Neotech som grund, men hoppa ett antal hundra år framåt och lira mer scifi där närstrid- och skjutvapen kommer vara lika vanligt förekommande och troligtvis blandas hej vilt i en och samma strid.

    Eller gör jag det bara onödigt komplicerat för mig själv nu?

  • #2
    TO i Neotech 2 skapades för att ha snabb och enkel jämförelse av vem som börjar istället för VINIT-slagen i Eon. Fast TO passar bättre för större strider och för eldvapen. Låter vettigt att testa att göra VINIT i närstrid.

    I remaken av Neotech kommer vi köra ett initiativbräde likt Noir. Detta passar eldstrider ypperligt.

    Kommentera

    Arbetar …
    X