Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Eons stridssystem i Neotech

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av ceruleanfive, 23 September 2018, 20.24
8 responses
171 visningar
3 gillar
Jarl
av Jarl
 
Skapad av jensofsweden, 06 July 2018, 14.42
6 responses
277 visningar
0 gillar
avatarex  
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
14 responses
531 visningar
6 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Bifur, Idag, 10.24
3 responses
34 visningar
1 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Minimoni, Igår, 15.17
25 responses
340 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av Henke, 22 September 2018, 15.51
60 responses
1.794 visningar
4 gillar
Jarl
av Jarl
 
Skapad av daemoned, Idag, 09.59
0 responses
14 visningar
0 gillar
daemoned  
Skapad av Yog, Igår, 20.48
4 responses
127 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av shotgun_ramadan, Idag, 01.30
0 responses
42 visningar
1 gillar
shotgun_ramadan  
Skapad av Swedish Chef, 17 September 2018, 22.47
10 responses
193 visningar
0 gillar
Ulfgeir
av Ulfgeir
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Eons stridssystem i Neotech

    Hej!
    Kvick fråga.

    Jag vill till en kommande kampanj nyttja Eon 3s stridssystem i Neotech. Men jag har kört fast på hur jag smidigt kan blanda avståndsstrid och närstrid då ingendera av spelen gör mig nöjd till fullo.

    I Neotech används bara turordning. Aktiva handlingar och responshandlingar.
    I Eon har man VINIT för närstrid, men avståndsstrid ges bara en (ganska tråkig) fas först i varje runda.

    Jag skulle vilja ha Eons system för VINIT i första hand. Men ge avståndsstrid en smidig lösning också.

    Skulle man kunna använda turordning primärt. Och sen när någon initierat en närstrid, använda sig av VINIT med en liten bonus (en nivå enklare?) till den som initierar det hela? Men det känns onödigt bökigt i ett redan ganska regel- och tärningstungt spel.

    Den huvudsakliga anledningen är att vi kommer anvämda Neotech som grund, men hoppa ett antal hundra år framåt och lira mer scifi där närstrid- och skjutvapen kommer vara lika vanligt förekommande och troligtvis blandas hej vilt i en och samma strid.

    Eller gör jag det bara onödigt komplicerat för mig själv nu?

  • #2
    TO i Neotech 2 skapades för att ha snabb och enkel jämförelse av vem som börjar istället för VINIT-slagen i Eon. Fast TO passar bättre för större strider och för eldvapen. Låter vettigt att testa att göra VINIT i närstrid.

    I remaken av Neotech kommer vi köra ett initiativbräde likt Noir. Detta passar eldstrider ypperligt.

    Kommentera

    Arbetar …
    X