Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Konvertera Cyberpunk 2020 till NeoTech 2's regler?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, Idag, 19.55
0 responses
2 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 19.55
0 responses
1 view
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Khan, Idag, 13.05
7 responses
130 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, 17 February 2018, 21.11
22 responses
649 visningar
3 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av Birger King, Idag, 19.00
0 responses
24 visningar
0 gillar
Birger King  
Skapad av wilper, 17 February 2018, 12.23
5 responses
127 visningar
4 gillar
Lightshy  
Skapad av Johan K, Idag, 17.35
0 responses
24 visningar
0 gillar
Johan K
av Johan K

Skapad av Khan, 15 February 2018, 16.14
2 responses
119 visningar
0 gillar
Daikil
av Daikil

Skapad av Evokee, 17 February 2018, 07.38
11 responses
486 visningar
0 gillar
Evokee
av Evokee

Skapad av CapnZapp, 17 February 2018, 09.25
59 responses
1.001 visningar
4 gillar
Måns
av Måns

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Konvertera Cyberpunk 2020 till NeoTech 2's regler?

Har nyligen införskaffat ett gäng gamla Cyberpunk 2020 -moduler, främst äventyr. Jag har dock inte någon koll på regelsystem, tanken var redan från början att anpassa och (vid behov) modifiera till NeoTechs regler och världshistoria.

Någon som vet om det har gjorts någon konvertering av reglerna tidigare, och i så fall hur väl?
    Mest så att jag inte sätter mig och försöker uppfinna hjulet på nytt, tänker jag.

Håller precis på att lösa denna fråga själv och är såklart intresserad att höra hur andra har löst.det. Har själv gått från Cyberpunk 2020 till NeoTech som jag nyss har upptäckt. Håller dessutom på att försöka överbrygga reglerna mellan NeoTech 1 och NeoTech 2; det finns styrkor och svagheter i båda utgåvorna som jag försöker att lösa genom korsbefruktning. Kallar mina husregler för NeoTech Meta.

Spelvärldarna mellan Cyberpunk 2020 och NeoTech är så snarlika, där man kan se att skaparna av NeoTech har varit mycket inspirerade av det amerikanska rollspeet. Flera begrepp används, såsom "boostergäng", "braindance", "solo", etc. Den politiska världskartan är också mycket lik, både i Europa och Nordamerika. Omloppsbana och rymden är så lik så att den roterande rymdkolonin i L-1 heter detsamma, dvs. Crystal Palace/Kristallpalatset. Slump? Tror inte det. Med lite våld och vaselin går det nog att överföra Cyberpunks tidslinje 1989-2025 till NeoTechs 1995-2059.

Tanken jag har är att konvertera Cyberpunk 2020 till NeoTech och helt utgå från NeoTechs spelsystem och regler.

Kommentera

Själv hade jag inte några större tankar på att dyka ner i Cyberpunk 2020's världsbild, utan mer försöka porta de införskaffade äventyren till NeoTech (2) i så stor utsträckning som möjligt.
      Men som du skriver, så är det inte någon särskild stor skillnad på respektive världsbild, så det borde inte kräva någon större ansträngning för att shoehorn-a in äventyr från det enda till det andra.

För mig är det alltså mest en regelfråga. Men för tillfället ligger det projektet på is för min del, because life happens.

Skulle dock vara intressant att se vad du lyckas knåpa ihop, Tomas Stacewicz!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Tomas Stacewicz Visa inlägg
        Håller precis på att lösa denna fråga själv och är såklart intresserad att höra hur andra har löst.det. Har själv gått från Cyberpunk 2020 till NeoTech som jag nyss har upptäckt. Håller dessutom på att försöka överbrygga reglerna mellan NeoTech 1 och NeoTech 2; det finns styrkor och svagheter i båda utgåvorna som jag försöker att lösa genom korsbefruktning. Kallar mina husregler för NeoTech Meta.
        Eftersom vi håller på för fullt att bygga reglerna för remaken av Neotech så vore det kul att höra vad du gjort med dina NeoTech Meta-regler, kan du dela med dig?

Kommentera

Cyberpunk 2020 äventyren är awesome och nästan inte alls kopplade till systemet. Så de är väldigt lätta att konvertera till andra system :) Jag rekommenderar Streetfights varmt :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
            Cyberpunk 2020 äventyren är awesome och nästan inte alls kopplade till systemet. Så de är väldigt lätta att konvertera till andra system :) Jag rekommenderar Streetfights varmt :)
            När det begav sig konverterade jag Euro Tour till N2, det var mycket kul och inget stort jobb.
            http://polter.pl/rpg/Cyberpunk-2020-RPG-Eurotour-n32749

Kommentera

Arbetar …
            X