Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[SPOILERS] Väktarens Vrede för Spelledare

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Krille, Idag, 19.31
0 responses
3 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 23.31
7 responses
211 visningar
1 gillar
Vimes
av Vimes

Skapad av Oreh, 28 May 2018, 12.38
11 responses
790 visningar
3 gillar
Oreh
av Oreh

Skapad av acke, Igår, 20.57
5 responses
78 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
2 responses
75 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy

Skapad av acke, Idag, 12.19
0 responses
47 visningar
6 gillar
acke
av acke

Skapad av acke, Igår, 15.32
6 responses
156 visningar
10 gillar
Lind
av Lind

Skapad av skraku, 17 September 2018, 17.31
2 responses
139 visningar
6 gillar
skraku
av skraku

Skapad av Sunn3, Idag, 09.06
0 responses
25 visningar
0 gillar
Sunn3
av Sunn3

Skapad av Björn Wärmedal, 16 September 2018, 14.35
18 responses
271 visningar
5 gillar
Björn Wärmedal  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Inför VV: etablera en kontakt med Aneada. Hela detta äventyr bygger på denna sak. Har du den grejen fixad är allt annat cool.

Framledes: Ta inte kulinan av furia av daga (inför yndaros) Etablera en kontakt med Esmeralda (inför HH, hon figurerar tyvärr inte i VV men borde göra det, åtminstone indirekt). Etablera gärna goda kontakter med Sarvola och Desaba (äventyret inbjuder till detta så det löser sig nog självt). Övriga figurer kan arkebuseras utan att större katastrof inträffar.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Platon Visa inlägg
      Inför VV: etablera en kontakt med Aneada. Hela detta äventyr bygger på denna sak. Har du den grejen fixad är allt annat cool.
      Jag skulle föreslå att ändra strukturen för att tydligt separera Anadeas uppdrag och slukhålet.

Antingen att slukhålet och attacken händer innan mötet med Anadea, eller att Anadea briefar gruppen och jakten på kulten påbörjas innan slukhålet och attacken. Anadea kan t.o.m. säga att hon inte tror att Rovklanens attack har med kulten att göra, men när hon är på väg att träffa spelarna igen för att rapportera ett fynd så kastar någon henne ner i slukhålet.

Kommentera

Inför VV: etablera en kontakt med Aneada. Hela detta äventyr bygger på denna sak. Har du den grejen fixad är allt annat cool.

Framledes: Ta inte kulinan av furia av daga (inför yndaros) Etablera en kontakt med Esmeralda (inför HH, hon figurerar tyvärr inte i VV men borde göra det, åtminstone indirekt). Etablera gärna goda kontakter med Sarvola och Desaba (äventyret inbjuder till detta så det löser sig nog självt). Övriga figurer kan arkebuseras utan att större katastrof inträffar.
        Tack! Pratar vi prinsessan Esmeralda här?

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Hubarth Visa inlägg

Tack! Pratar vi prinsessan Esmeralda här?

Nej, Platon menar med all sannolikhet Elmendra. Om du inte läst HH vet du det inte men hon är en viktig karaktär att förhålla sig till i det äventyret liksom del 3. Hon är en cool lycksökare, besatt av att hitta Symbar. Mer än så behöver inte förmedlas till spelarna, samt att de gärna kan få en positiv relation till henne. Låt dem rädda henne ur en knipa eller hon dem etc. Hennes bild pryder utsidan av SS och den kan man kolla in utan att spoila något.
          Last edited by Bifur; 06 September 2018, 21.31.

Kommentera

• Bifurs got ma back. Självklart menar jag Elmendra (där har vi för övrigt ett annat problem vi borde prata om någon gång. SLP har orimligt lika namn. Aneada, elmendra, esmeralda,anesada. Det är så hela jäkla tiden. Jag har insett för sent att jag inte kan köra med namnen as written. Mina RP blandar ihop allt. Fan, jag blandar ihop allt. Jag har nu mot slutet börjat byta ut många av namnen. Gör dom mer exotiska, lägger till smeknamn och efternamn. Det går inte annars)

Kommentera

• Har ni några idéer på hur Elmendra kan vävas in i VV?

Kommentera

• Började så smått köra VV i vår förra RollD20 session. Vävde ihop starten med återvändanded från Döda Drömmars grav och pillade in Flodgudinnas förbannelse i mellan.

Tyckte mötet med Anadea gick rätt så bra. Jag körde det nästan rakt av från boken men lät henne tydligt prata om det korrumperade föremålet som smugglats in i staden. Något som senare upprepades ordagrant av Häxan Gadramon i mötet utanför palisaden.

När brunnen talade och jorden rämnade så utbrast dock spelarna uppgivet "Hon sa att vi hade fem dagar, det där vara mer femton minuter!"
                Uppenbarligen måste jag försöka få dem på rätt spår igen efter allt chaos som kommer ske i samband med rovklans attacken. Det blir nämligen inledningen på nästa Session.

Min plan att göra det är att försöka få dem att prata med Häxorna i skogen - något jag tror att dom kommer att göra ändå. De får avslöja lite mer än vad som står skrivet så att spelarna förstår att jordbävningen och det som Anadea varnade för är olika saker.

Om det Misslyckas så kommer jag att låta Kullinan av Furia (gruppen har bra kontakt med Ordo Magica) berätta om Antiktorg brunnens funktion och dra slutsatsen att ett kraftig korrumperat föremål kan finnas i staden.

Hoppas det räcker!

Kommentera

Bifurs got ma back. Självklart menar jag Elmendra (där har vi för övrigt ett annat problem vi borde prata om någon gång. SLP har orimligt lika namn. Aneada, elmendra, esmeralda,anesada. Det är så hela jäkla tiden. Jag har insett för sent att jag inte kan köra med namnen as written. Mina RP blandar ihop allt. Fan, jag blandar ihop allt. Jag har nu mot slutet börjat byta ut många av namnen. Gör dom mer exotiska, lägger till smeknamn och efternamn. Det går inte annars)

Mina spelare har redan märkt av det då dom direkt blandade ihop Ordensmagikern Eufrenya med Häxan Eferneya.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Ezping Orm Visa inlägg
                    Har ni några idéer på hur Elmendra kan vävas in i VV?
                    Jag skulle föreslå att hon är en gammal kumpan till Lysindra Gyllengripe, men att de har gått skilda vägar sedan Lysindra insåg faran med Davokar och anslöt sig till Järnpakten och Elmendra fortsatte sina försök att nå Symbar.

Kommentera

Arbetar …
                    X