Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Nya för- och nackdelar

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av entomophobiac, 15 February 2019, 16.40
187 responses
4.146 visningar
2 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Måns, 20 February 2019, 11.38
17 responses
302 visningar
6 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Jedvard, 28 January 2019, 10.19
1 response
199 visningar
0 gillar
Jedvard
av Jedvard
 
Skapad av Dante, 29 January 2019, 08.38
94 responses
3.753 visningar
1 gillar
Anarchclown  
Skapad av flashknappen, 20 February 2019, 15.13
1 response
50 visningar
3 gillar
olaberg
av olaberg
 
Skapad av Måns, Igår, 22.05
2 responses
64 visningar
0 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Rymdhamster, 19 February 2019, 16.25
24 responses
694 visningar
15 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av S.I.R.E#01, Igår, 19.19
2 responses
98 visningar
1 gillar
S.I.R.E#01  
Skapad av Khan, 20 February 2019, 22.17
2 responses
197 visningar
1 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av luddwig, 16 February 2019, 08.14
17 responses
298 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Nya för- och nackdelar

    Finns det några hemmasnickrade för- eller nackdelar som väntar på att delas därute?

    För att avhjälpa att inte alla karaktärer som vill kunna bruka mystiska artefakter måste sätta högt i Viljestark eller att en mystiker kan lätta på Stark utan att bli en näsduk som fladdrar i vinden vid varje slag så skapade jag själv två fördelar:


    Stark själ
    Kanske beror det på ödet, heligt blod eller en mystisk allians med de skapande krafterna. Förklaringarna kan vara många men gemensamt är att mörkret har svårare att manifestera sig i denna själ med effekten att korruptionströskeln höjs med en poäng.

    Smärttålig

    Rollpersonen är härdad i att tåla smärta och misshandel och har insett att denna upplevelse är en villfarelse som kan kontrolleras. Oavsett om det är genom åratal av strider på slagfältet eller klosterlik träning och självplågeri så har en högre nivå av tolerans vunnits och smärttröskeln höjs med en poäng.

    Detta gör att en karaktär med ett värde på t.ex. 7 kan fungera som om den hade 10 istället (avrundning uppåt). Detta är ett generellt fenomen i spelet att sekundära egenskaper baseras på endast ett karaktärsdrag, i andra spel kan det ofta handla om medelvärdet av två, så detta bör leda till lite mer dynamik i sättande av grundegenskaper. Den som är vågad kanske till och med tillåter att de kan väljas fler än en gång.
    Last edited by Kotaka; 17 January 2019, 21.06.
Arbetar …
X