Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Flammande tjänare tålighet

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av anth, Igår, 10.22
28 responses
590 visningar
2 gillar
Bakagan
av Bakagan
 
Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
46 responses
1.126 visningar
0 gillar
Bakagan
av Bakagan
 
Skapad av anth, 16 October 2018, 12.03
6 responses
199 visningar
2 gillar
CapnZapp  
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
7 responses
414 visningar
6 gillar
CapnZapp  
Skapad av ceruleanfive, 09 October 2018, 22.28
5 responses
254 visningar
5 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
23 responses
513 visningar
3 gillar
Möller
av Möller
 
Skapad av ManU77, 16 October 2018, 22.53
5 responses
139 visningar
0 gillar
ManU77
av ManU77
 
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
30 responses
1.203 visningar
6 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
79 responses
2.537 visningar
2 gillar
gustaf s  
Skapad av jascon, 14 October 2018, 09.32
8 responses
528 visningar
1 gillar
LordTengel  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Flammande tjänare tålighet

    Hej.
    Jag har precis låtit den aspirerande Pyromantikern skaffa sig en flammande tjänare. Men hittar inget om hur den återhämtar sin tålighet. Hur gör ni andra? Har läst att många tycker det är obalanserat men jag balanserar upp hans tjänare med att räkna in den som en RP när jag bestämmer mängden fiender. Funkar bra. Fler var ändå nära att dö i söndags där ibland tjänaren.

  • #2
    Jag låter den återhämta tålighet på samma sätt som en rp. Har gjort undantag om de har gjort en speciell tjänare men då i diskusion med spelaren . Våran trollsymbolist har en vandrande ugn och den får återhämta sig genom att "äta" massa ved, kol eller dylikt istället, neckdelen är att den inte kan ta helandedrycker eller medicus återhämtning.

    Kommentera


    • #3
      Jag skulle nog göra så att den bara läker när den inte är frammanad. Kan ha missat hur de funkar, men det känns rimligt att den måste hem till eldvärlden för att läka.

      Kommentera


      • #4
        Funderar på om det är rustningen som måste lagas för att den ska få tåligheten åter. Då blir det mer en utmaning att använda den i stor utsträckning.

        Kommentera


        • #5
          När en av mina spelare fixade en Flammande tjänare så diskuterade vi detta. Jag sade att rent regelmässigt så är den en spelarkaraktär och helar därmed på samma sätt, men min spelare ville gärna ha ett konstigare alternativ.

          I slutändan bestämde jag att rustningen måste repareras (eld-anden kan föras över till ett annat kärl under reparationstiden) och att det kostar 1-5 daler per Tålighet, beroende på rustningstyp, smed, civilisationsnivå, etc.

          I min kampanj har även alla elementarer en variant av dvärgarnas Jordnära, så de tar alltså skada istället för korruption. Dock är tanken på en genomkorrumperad Flammande tjänare ganska lockande...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av LordXaras Visa inlägg
            När en av mina spelare fixade en Flammande tjänare så diskuterade vi detta. Jag sade att rent regelmässigt så är den en spelarkaraktär och helar därmed på samma sätt, men min spelare ville gärna ha ett konstigare alternativ.

            I slutändan bestämde jag att rustningen måste repareras (eld-anden kan föras över till ett annat kärl under reparationstiden) och att det kostar 1-5 daler per Tålighet, beroende på rustningstyp, smed, civilisationsnivå, etc.

            I min kampanj har även alla elementarer en variant av dvärgarnas Jordnära, så de tar alltså skada istället för korruption. Dock är tanken på en genomkorrumperad Flammande tjänare ganska lockande...
            Gillar upplägget.
            Jag har valt att den är immun mot gift iaf. Ja korrumperad flammande tjänare låter lockande. :)
            Fick ett tips på att om man försöker laga rustningen själv så är svårighetsgraden skadan. Dvs 12 i skada ger -2 för att smeden ska lyckas.

            Kommentera

            Arbetar …
            X