Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Symbaroum "West Marches" - Expedition Davokar

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, Idag, 20.34
5 responses
61 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux
 
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
23 responses
570 visningar
1 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av God45, 28 February 2018, 09.48
306 responses
15.585 visningar
14 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Genesis, 06 July 2018, 23.06
23 responses
511 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
Skapad av anth, Idag, 09.34
16 responses
207 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av RedMoon, 02 July 2018, 15.21
2 responses
73 visningar
2 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av krank, Idag, 10.46
0 responses
14 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Idag, 10.45
0 responses
22 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, 09 July 2018, 21.57
16 responses
302 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
130 responses
4.883 visningar
13 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Symbaroum "West Marches" - Expedition Davokar

    Tjena,
    Jag snickrade ihop några regler för att göra färder i Davokar lite mer interakiva.
    Dom är INTE speltestade alls, men jag är ute efter kreativ input.

    https://drive.google.com/open?id=1d9...MdPovms8RmXjGf

  • #2
    Den gillade jag mycket! Bra grundidé, att det är jobbigt och farligt att knalla omkring i Davokar.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av Robert E. Howard Visa inlägg
      Den gillade jag mycket! Bra grundidé, att det är jobbigt och farligt att knalla omkring i Davokar.

      Tackar tackar!
      Det är en bit kvar innan jag är helt nöjd med reglerna, och det behövs lite roliga encounter-tabeller att krydda till det hela men sådant är ju upp till var och en.
      Grundtanken är att Davokar ska vara så farligt att systemet dödar... ehm.. uuutmaanar spelarna utan att spelledaren går att beskylla.

      Kommentera


      • #4
        Jag gissar att tanken är att om en person smyger framgångsrikt så har man även hjälpt sina kamrater att förbli obemärkta och så. Sen undrar jag om det är meningen att Look-Out ska vara baserat på Viljestark (Resolute) eller om det ska vara Vaksam, men det kanske ska representera att man övervinner tristessen i att hålla vakt de långa timmar då det inte händer något.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen skrivet av Donk Visa inlägg
          Jag gissar att tanken är att om en person smyger framgångsrikt så har man även hjälpt sina kamrater att förbli obemärkta och så. Sen undrar jag om det är meningen att Look-Out ska vara baserat på Viljestark (Resolute) eller om det ska vara Vaksam, men det kanske ska representera att man övervinner tristessen i att hålla vakt de långa timmar då det inte händer något.

          Helt rätt min vän. Det spelar ingen roll hur vaksam man är om man inte orkar vara alert en längre tid!
          Och ja allt påverkar hela gruppen.

          Kommentera


          • #6
            Jag gillar verkligen idéerna för ett Marches-upplägg. Vill man spela Törnetronen-kampanjen tror jag nog det är för dödligt. Jag har funderingar på att spela "open world" med mina spelare och kanske med FATE Core istället för de tillhörande reglerna.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
              Jag gillar verkligen idéerna för ett Marches-upplägg. Vill man spela Törnetronen-kampanjen tror jag nog det är för dödligt. Jag har funderingar på att spela "open world" med mina spelare och kanske med FATE Core istället för de tillhörande reglerna.
              Ja! Jag är heller inte lite jävla sugen på att låta Ambria och Davokar vara fritt att utforska. Jag lyssnar dock på mina spelares önskningar, någon vill till Karvosti någon vill till Yndaros etc.
              Min grundtanke är att låta min inspireras av Törnetronen-kampanjen och göra ett West Marches-upplägg där det är Spelarna som i princip är Elemendra i jakten på Symbar. Eller så lajjar dom bara omkring efter ruin-röjj det är upp till dom men jag tänker att.
              Att göra Tistla Fäste till en stad där inget händer förutom att du slösar din välförtjänta Daler och försvinner ner i självömkan om du inte beger dig ut på expedition. Eller skapa en utpost sponsrad av olika faktioner i ett låtsas försök att samarbeta.
              Last edited by GMagnus; 06 January 2018, 08.10.

              Kommentera

              Arbetar …
              X