Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Yndaros - slocknad stjärna

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
8 responses
461 visningar
6 gillar
Basilides  
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
80 responses
2.561 visningar
2 gillar
Basilides  
Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
25 responses
559 visningar
2 gillar
krank
av krank

Skapad av jascon, 16 October 2018, 11.00
2 responses
198 visningar
2 gillar
Famine
av Famine

Skapad av krank, 15 October 2018, 20.57
2 responses
80 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
11 responses
491 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf

Skapad av DanielC, Igår, 21.17
0 responses
63 visningar
3 gillar
DanielC
av DanielC

Skapad av ragngand, 20 April 2018, 10.37
8 responses
681 visningar
0 gillar
ragngand  
Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
38 responses
1.554 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
54 responses
1.489 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Yndaros - slocknad stjärna

Ute till förköp nu enligt Järnringens Facebook, https://sv-se.facebook.com/jarnringen/. Så oerhört lämpligt att min spelgrupp närmar oss slutet av Häxhammaren. Och så kan jag också läsa in mig över jul och se om Glömda gudars klagan passar bäst före eller efter. Kul, helt enkelt.

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
    Ute till förköp nu enligt Järnringens Facebook, https://sv-se.facebook.com/jarnringen/. Så oerhört lämpligt att min spelgrupp närmar oss slutet av Häxhammaren. Och så kan jag också läsa in mig över jul och se om Glömda gudars klagan passar bäst före eller efter. Kul, helt enkelt.
    Jeep, samma situation. Beställt. Bisarrt hur mkt pengar jag pyntat till järnringen senaste tiden, but so be it:)

Kommentera

Känns som att det snart är dags för autogiro =)

Kommentera

Så oerhört lämpligt att min spelgrupp närmar oss slutet av Häxhammaren.
        Shit är ni redan klara med HH!?! Vi är på 7e speltillfället och de har bara hunnit med nya Jordemo och är inne på 4e mötet i Farah Mouron. Lär nog blir mågna möten till innan kampanjen är klar. Men gött att hinna läsa in sig på nästa äventyr i god tide :-)

Kommentera

Nja, vi har hela avslutningen kvar förvisso + lite på Yeferon. Men vi har nog spelat kanske motsvarande tio normala pass under hösten så vi ligger nog ganska lika.

Kommentera

Beställt såklart! :-)

Kommentera

Och så kan jag också läsa in mig över jul och se om Glömda gudars klagan passar bäst före eller efter. Kul, helt enkelt.
              De glömda gudarna passar bra efter Häxhammaren :-)

Kommentera

Hämtade precis mitt ex på posten. Vill egentligen bara sätta mig och läsa men måste iväg och SLa ikväll. Jaja, värre kan man ha det.

Kommentera

Hämtade precis mitt ex på posten. Vill egentligen bara sätta mig och läsa men måste iväg och SLa ikväll. Jaja, värre kan man ha det.
                  Du har definitivt något att se fram emot :)

Kommentera

Mitt ex ligger och väntar på posten. Det blir morgondagens viktigaste uppgift att hämta det.

Kommentera

Nu har barnen somnat så nu ska jag ner och öppna mitt nyhämtade paket. :)

Kommentera

Så, hämtad och läst några timmar. Långtifrån allt, mest har jag läst introduktionen och första delen av äventyret. Mina initiala tanakr:

-förbannat snygg bok som vanligt. Inget annat svenskt bolag gör såhär lyxiga, mustiga, volymer. Alltifrån papperskvaliteten till lukten är fanimig magisk hos järnringens produkter.

- ska bli jättekul att äntligen få dyka in i yndaros, gillar fokus på grevskapet.

- äventyret ger mig dock en liten fadd bismak. Vi är nu inne på tredje delen av törnetronen och upplägget börjar kännas lite enhanda. Rp är alltid på plats. Direkt i början sker någon form av attack. Strid utbryter. Rp måste av lite halvt vaga skäl utforska. Det finns 3 huvudspår som man kan och bör följa. När dessa huvudspår är avklarade har man tillräckligt med ledtrådar för att ge sig in i finalakten. Big showdown. Tack och hej.

Vi börjar kunna det här nu. Det borde finnas sätt att variera detta mera. Om järnringen ämnar skriva alla 7 delar av törnetronen på exakt det här viset tror jag de flesta kommer tröttna förr eller senare.Till nästa del vill jag att den här mallen fullständigt byts ut. Jag vill ha något helt annat.

Med ovanstående reservationer sagda är jag naturligtvis ändå taggad på detta. Ett järnringen på lite autopilot är ändå asnajs. Dessutom har jag inte läst äventyret i sin helhet, så detaljerna och alla finurligheter som finns insprängda kommer säkert göra det till ett skitkul äventyr i alla fall. Jag kanske till och med helt ändrar mig när jag läst igenom det. Men det var i alla fall min initiala känsla.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Platon Visa inlägg
                          Vi börjar kunna det här nu. Det borde finnas sätt att variera detta mera. Om järnringen ämnar skriva alla 7 delar av törnetronen på exakt det här viset tror jag de flesta kommer tröttna förr eller senare.Till nästa del vill jag att den här mallen fullständigt byts ut. Jag vill ha något helt annat.
                          Håller med. Jag är mycket sugen på detta men till del 4 får strukturen gärna ändras. (Även det kanske inte är självklart att spelarna upplever det som SL ser. Tycker också skillnaderna mellan del 1 och 2 har varit tillräckligt stora än så länge, inte minst i sett.)

Jag har nog läst än mindre men min spontana reflektion är att det behöver hända en hel del mellan del 2 och 3 som måste förmedlas till spelarna och en översikt över dessa händelser hade inte varit fel. Kanske kan vi sammanställa det i en SL-tråd?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Platon Visa inlägg
                            Det kommer en del intressanta vändningar och idéer senare i äventyret, men i grund och botten håller jag med om att det vore trevligt om nästa del var uppbyggd på ett helt annat sätt. Vill inte riskera att spoila för mycket med det finns en del som är väldigt mycket "I don't think we're in Ambria anymore" en bit in i äventyret. Kopparkronans tre delar var ju sinsemellan helt olikt uppbyggda, så det borde gå att göra i Törnetronen också. Jag skulle gärna se ett Curse of Strahd-liknande kammarspel/mordgåta.

Kommentera

Spoilers kan vi väl ta i den nya SL-tråden?

Kommentera

Arbetar …
                              X