Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Sjätte sinne + Prickskytte

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Max Raven, Idag, 02.17
14 responses
187 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av wilper, 16 March 2017, 11.02
3 responses
117 visningar
3 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av LordTengel, Idag, 15.42
0 responses
20 visningar
1 gillar
LordTengel  
Skapad av 2097, 26 March 2017, 22.42
4 responses
90 visningar
3 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av 2097, Igår, 11.26
12 responses
124 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av anth, 26 March 2017, 20.09
11 responses
129 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av krank, Igår, 17.31
2 responses
29 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av Anders & Tove, Idag, 10.25
0 responses
72 visningar
0 gillar
Anders & Tove  
Skapad av Henke, 11 February 2017, 20.47
21 responses
403 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Frippe, 11 February 2017, 14.18
7 responses
328 visningar
0 gillar
Rickard
av Rickard
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Sjätte sinne + Prickskytte

    Gör förmågan Sjätte sinne att Prickskytte slås med Vaksam istället för Träffsäker? I såna fall, gäller det Gesällnivån (fastnålning), när Träffsäker ställs mot motståndaren försök att komma loss med Stark?

  • #2
    Ja.

    Från Errata_v2.0

    Förmågor som ersätter ett karaktärsdrag med ett annat
    Vissa förmågor ersätter ett karaktärsdrag med ett annat.
    Dessa ersättningar gäller också då i alla förmågor som
    baseras på karaktärsdraget i fråga, under förutsättning att
    andra begränsingar respekteras. Exempel: Sjätte sinne låter
    en skytt ersätta Träffsäker med Vaksam enbart för attacker
    med avståndsvapen, medan förmågan Prickskytt använder
    Träffsäker på gesällnivå. En rollperson med både Sjätte sinne
    och Prickskytt kan använda Vaksam för alla slag med Träffsäker
    där avståndvapen används.
    Det är alltid frivilligt att ersätta ett karaktärsdrag med ett
    annat, d v s det behöver inte göras om inte det nya karaktärsdraget
    är högre än det första.

    Kommentera


    • #3
      Kanon! Tack!

      Kommentera

      Arbetar …
      X