Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Batman Hack

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Thermominator, Igår, 20.20
3 responses
84 visningar
1 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av wilper, Igår, 11.08
6 responses
138 visningar
2 gillar
gustaf s  
Skapad av Krille, Igår, 22.04
0 responses
43 visningar
4 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
10 responses
383 visningar
4 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Cake, 06 October 2016, 11.07
65 responses
2.724 visningar
2 gillar
LordXaras  
Skapad av Platon, Igår, 15.52
3 responses
83 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av luddwig, 03 September 2017, 18.12
83 responses
2.717 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av Taogoli, Igår, 14.16
0 responses
28 visningar
0 gillar
Taogoli
av Taogoli

Skapad av Lambendil, Igår, 09.24
8 responses
132 visningar
0 gillar
Lambendil  
Skapad av ceruleanfive, 19 April 2017, 16.51
51 responses
1.170 visningar
9 gillar
Rangertheman  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Batman Hack

Hittade denna bild på nätet och en ide uppstod: Fladdermusen - Yndaros mörke riddare. På dagarna en lättjesam ädling som lever loppan i Yndaros på arvet av sin släkts rikedommar (han är den siste av sin ätt, det närmaste han har en familj är hans trogne tjänare Alberto). Om natten drar han på sig sin rustning för att bekämpa stadens korrumption och hämnas den förstyggade banditen som mördade hans föräldrar framför ögonen på honom när han var barn. Han är en fd. drottningspion tränad i obeväpnad närstrid och med pyrotekniska och akrobatiska kunskaper. Som ädling har han från barnsben blivit tränad att dominera. Han är även en uppfinnare och tagit fram massa spännande varianter på pilar till sitt handarmborst. Dessutom har han byggt en fungerande hängglidare. Kompanjoner: Rödhaken - En yngling som hoppat av ett före detta jycklarsällskap Maran - En av Yndaros främsta inbrottstjuvar/fasadklättrare med otroliga akrobatiska skills, 9 liv och som alltid landar på fötterna när hon faller (mjau) Antagonister: Den leende mannen - En otroligt smart kultist med en deformerad mun och och andra styggelsemärkta drag som tex hud och hårfärg. Klär sig gärna i extravaganta kläder och verkar omöjlig att döda. Hans enda drivkraft är att få se världen brinna. En överlevande Svartmästare måntro? Grönväverskan - En häxa med otroliga kunskaper om växter, droger och gifter. Det påstås att hon använder sina mystiska förmågor för att förändra sitt utseende så hon kan snärja vilken levande varelse som helst med sin skönhet. Detta är bara början. Fler ideer spinner redan runt i huvudet, bra som dåliga eller bara för roliga för att låta bli som tex. Bat-horse - en maskerad häst som bär på kraftfulla pyrotekniska vapen. Jag startar denna tråden på skoj så ni kan hjälpa mig att bygga ett mythos kring detta. Kanske kan vi få ihop något som Järnringen kan göra ett nytt aprilskämt av?
    Last edited by Lightshy; 26 October 2016, 15.06.

Man kanske ska kalla honom:
    "Beskyddaren som Yndaros inte förtjänar, men behöver...."

Kommentera

Jag använder väldigt ofta karaktärer ur andra universum, tex Batman, när jag spelleder. Av just den anledningen som du nu presenterar. It's awesome! ;)

Träsktrollet - Ett stort förstyggat troll som lever i älvarna och kloakerna i de gamla ruinerna. De som överlevt hans attacker vittnar endast om hur en mörk skugga plötsligt kastar sig upp ur vattnet och sliter sina offer skrikande ner till deras blöta och kalla grav.

Kommentera

Bra början!
        Hade en tanke om att man kunde göra om Pingvinen till Kränkan.

Sedan måste ju Yndaros ha ett berömt mentalsjukhus/fängelse (Järnringen om ni börjat den modulen, make it so)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ydram Visa inlägg
          Jag använder väldigt ofta karaktärer ur andra universum, tex Batman, när jag spelleder. Av just den anledningen som du nu presenterar. It's awesome! ;)
          Varför uppfinna hjulet igen. Det finns ju massor med sköna figurer och storys att använda sig av.

Kommentera

Sedan har vi naturligtvis "Rättsskiparligan", där figurer som "Pilen - den kända världens bsta bågskytt" och "Gröna staven - en stav magiker vars förmåga att använda och forma sin stav endast begränsas av hans fantasi.
            Eller vad sägs om "Den Underbara Kvinnan - En uråldrig barbar krigerska var klan en gång slutit en pakt med en bortglömd gudom i utbyte mot övermänskliga krafter och långt liv.
            Hon slåss med svärd och sköld. Äger även ett par magiska armband och en artefakt i form av ett rep."

Det är till denna grupp spelarnas karsktärer rekryteras i kampen mot korruption och skurkar.

Kommentera

Andriken Vattna som rör dig mellan vatten och land obehindrat...

Kommentera

Fladdermusens ärkefiende Narren. Bilaga

Kommentera

Citerar mig själv från första posten i tråden.
                  "Den leende mannen - En otroligt smart kultist med en deformerad mun och och andra styggelsemärkta drag som tex hud och hårfärg. Klär sig gärna i extravaganta kläder och verkar omöjlig att döda. Hans enda drivkraft är att få se världen brinna. En överlevande Svartmästare måntro?"

Kommentera

Hur kunde jag glömma bort omutlige Stadsvaktskaptenen Gordion!
                    Last edited by Lightshy; 06 February 2017, 00.24.

Kommentera

Verkar lovande! Tror det kan gå att "rippa" nått från detta... jag bor inte så långt från Götet så skämtet faller sig naturlig.
                      http://nerdi.st/2uYXeyR

Kommentera

Arbetar …
                      X