Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Häxhammaren för Spelledare - frågor/diskussion SPOILER!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Skarpskytten, 25 February 2019, 22.00
52 responses
1.249 visningar
0 gillar
Oldtimer  
Skapad av Henke, 24 January 2019, 18.12
55 responses
1.509 visningar
2 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av crilloan, 23 February 2019, 09.04
35 responses
1.230 visningar
2 gillar
Dubbelyxa  
Skapad av Den Gamle, 13 March 2019, 10.49
52 responses
2.620 visningar
4 gillar
Evokee
av Evokee

Skapad av krank, 11 March 2019, 11.44
4 responses
166 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Joker, Idag, 10.23
0 responses
24 visningar
0 gillar
Joker
av Joker

Skapad av luddwig, 02 March 2019, 16.35
64 responses
1.537 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av wilper, Igår, 07.10
5 responses
260 visningar
4 gillar
Basilides  
Skapad av Basilides, Igår, 19.27
0 responses
58 visningar
0 gillar
Basilides  
Skapad av krank, 15 March 2019, 13.27
4 responses
69 visningar
0 gillar
Max Raven  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Hur presenterade du konflikten och belägringen? Ingen i min spelgrupp spelar trogen Ambrier eller Prios dyrkare. De är snarare rebeller och tvivlare.

Kommentera

• Jag presenterade de inte mer än att den skedde sakta, men säkert och gav fler förklaringar till varför, att dom inte skulle anfalla Karvosti m.m. så att gruppen inte riktigt var säkra på vad som var i görningen. Jag lät sedan Tharbor, som tipsats om tidigare i den här tråden, komma med en önskan att gruppen ska hamna tavlan för att stoppa den från att spåra ur med tanke på vad som händer i norr. Det var vid de här tillfället som min grupp lite fick en Aha-känsla och började pussla ihop saker. När väll belägringen kom och gruppen så at säga märkte vad som var påväg att hända fick dom en naturlig vilja att vilja hindra allt från att spåra ur. Något som kan passa en mer rebellisk och tvivlande grupp.

Kampanjen har väldigt mycket saker som händer i bakgrunden som spelarna i märker eller ser så som de är skrivet, men genom att använda NPCerna på ett lite mer berättande viss att sätta saker och ting i perspektiv så fick min grupp ett sammanhang på det hela.

Hoppas de hjälper som svar :)

Kommentera

• Ja absolut. Får se hur de nappar på inledningen nästa möte. Efter det kan man få en känsla för hur mycket de själva kommer gräva och vad man kanske får hjälpa till för att måla upp scenariot.

Kommentera

• Mina spelare är på väg tillbaks till Karvosti efter sin första utfärd i Elmendras spår (Yeferon) deras barbarguide tyckte sig känna igen den blå Alterstenen från den avtecknade kartan och tror sig känna till någon på Karvosti som kan peka ut dess position.

Min fråga nu är vem denna person kan vara. Det hade varit kul att knyta an till någon eller något annat i äventyret. Någon som har en bra idé om vem som bäst sitter inne på denna information? Spelarnas nästa stopp verkar bli Faarah Moroun om det hjälper.

Kommentera

• Min grupp har nu kört första riktiga omgången av HH. Den slutade med att de nedgjorde några jakarer kring Mankels kropp. Nästa steg blir att leda den till Broder Bartho. Om de väljer att göra Edrafin en tjänst snarare än att betala hon om 10 daler, vad skulle vara lagom och en rimlig tjänst?

Kommentera

Arbetar …
            X