Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Infektionsnivå

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Den Gamle, 13 March 2019, 10.49
53 responses
2.628 visningar
4 gillar
Galdermester  
Skapad av Skarpskytten, 25 February 2019, 22.00
52 responses
1.250 visningar
0 gillar
Oldtimer  
Skapad av Henke, 24 January 2019, 18.12
55 responses
1.511 visningar
2 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av crilloan, 23 February 2019, 09.04
35 responses
1.233 visningar
2 gillar
Dubbelyxa  
Skapad av krank, 11 March 2019, 11.44
4 responses
166 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Joker, Idag, 10.23
0 responses
25 visningar
0 gillar
Joker
av Joker
 
Skapad av luddwig, 02 March 2019, 16.35
64 responses
1.539 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
Skapad av wilper, Igår, 07.10
5 responses
261 visningar
4 gillar
Basilides  
Skapad av Basilides, Igår, 19.27
0 responses
59 visningar
0 gillar
Basilides  
Skapad av krank, 15 March 2019, 13.27
4 responses
69 visningar
0 gillar
Max Raven  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Infektionsnivå

    Infektionsnivå:

    Hva er egentlig poenget med infeksjonsnivået?

    Infeksjonsnivået er den grunnutmattningen som infektionen gir, og er typisk på 1-3. Men hvilken rolle spiller det om en person har en grunnutmatning på 1 eller 3? Infeksjonssvårheten har dog endel og si, men den varierer jo normalt mye mer enn infeksjonsnivået, og det er jo den en slår mot.

    Og det står ingen steder at infeksjonsnivået noen ganger øker? hadde det for eksempel økt hvert døgn til infeksjonen hadde vært borte så hadde det jo hatt en effekt..

    En annen ting er infeksjonssvårheten.


    Kroppen drabbas av feber, sår dryper av var och personen
    blir utmattad och orkeslös. Det är en långsam
    och utdragen process som kan leda till döden om den
    drabbade inte får rätt vård i tid.

    Men infeksjonsfaren eller dødsrisken går jo ikke oppover, den er jo konstant på infeksjonens svårhet. Så hvis en person feks har fått en 2/12 infeksjon så må han slå dødslag mot 12, hvert eneste døgn.
    Og det vil jo si at det er lite sannsynlig at det blir en langdragen prosess. Personen er jo heldig hvis han klarer og overleve hele 4 dager..



    Sånn løse tanker om infeksjon.. Hadde det ikke vært en ide at feks utmatningen feks økte hvert døgn og en slo dødslag mot det, men for å kurere eller overvinne infeksjonen så måtte en slå 10 over infeksjonssvårheten?
    Så hvis en person får en infeksjon på 3/12. Så får han 3 i utmatning første døgnet, og deretter slår for å overvinne den. Han slår 10 så han overlever, neste døgn slår han 16 så han overlever osv..
    Når han for eksempel kommer på 5 døgnet så begynner han bli veldig svak, han må dermed slå mot 15 for å overleve.
    Last edited by Galdermester; 15 February 2019, 16.57.

  • #2
    Säg att man bär tung rustning och har en svår infektion på nivå 3.

    Då har man totalt grundutmattning 9, vilket betyder att man väldigt lätt blir utslagen, speciellt om man har låg livskraft.

    Så man har lika stor chans att överleva en infektion med nivå 1 eller 3, däremot om man blir anfallen innan man återhämtat sig så har man svårare att slåss lika länge.

    Kommentera


    • #3
      Men har en alvorlig feber og en dødlig infeksjon så burde en tenke på andre ting enn at en har utmattning på 7 eller 9 (altså 1 eller 3 i infeksjonsnivå).

      I siste eksempelet under infektion så Azari pådratt seg to infeksjoner, og har da 2/14. Hun får da altså 2 i grunnutmattning og må slå dødslag hvert eneste døgn mot 14. Hun velger da selvfølgelig å legge seg i sengen og kun slappe av, og hun får da -4 på å bli kvitt infeksjonen.
      Og da spiller selvfølgelig ikke den "massive utmatningen på hele 2 noen rolle. Skulle hun bare ignorere infeksjonen og fortsette og reise på "eventyr" som før ville hun fått 4 vanskeligere på både dødslaget og 4 vanskeligere for å bli kvitt infektionen. Så da blir den lille effekten utmatning på +2, ekstremt liten.




      Last edited by Galdermester; 15 February 2019, 17.31.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Galdermester Visa inlägg
        Sånn løse tanker om infeksjon.. Hadde det ikke vært en ide at feks utmatningen feks økte hvert døgn og en slo dødslag mot det, men for å kurere eller overvinne infeksjonen så måtte en slå 10 over infeksjonssvårheten?
        Så hvis en person får en infeksjon på 3/12. Så får han 3 i utmatning første døgnet, og deretter slår for å overvinne den. Han slår 10 så han overlever, neste døgn slår han 16 så han overlever osv..
        Når han for eksempel kommer på 5 døgnet så begynner han bli veldig svak, han må dermed slå mot 15 for å overleve.
        Om man har en infektion på 3/12 så får man 3 grundutmattning extra, dvs man är svagare i strid.

        Om man slår 10 så dör man, eftersom man slog under svårigheten på 12. Så en infektion kan vara lika dödlig som en blödning, men man läker den inte lika lätt.

        Slår man 15 så överlever man, men läker inte infektionen och måste slå igen nästa dag.

        Om man slår 22 eller högre så läker man infektionen.

        Så det betyder att man kan ha en infektion under en längre tid, om man slår 13 första dagen, 16 andra dagen, 14 tredje dagen, 18 fjärde dagen och 22 femte dagen.

        Det är 5 dagar med 3 extra grundutmattning, vilket motsvarar en skada på mellan 5 och 10 i strid. Så det är som om man redan blivit anfallen en gång, vilket gör en skillnad.

        Kommentera

        Arbetar …
        X