Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Attributet VISDOM, suger?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Platon, Igår, 08.46
12 responses
428 visningar
1 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Björn den gode, Igår, 00.03
15 responses
253 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy
 
Skapad av Magnus Seter, Igår, 21.48
1 response
62 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 09 October 2018, 09.00
31 responses
803 visningar
0 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av krank, 05 November 2018, 13.38
15 responses
248 visningar
0 gillar
Voldstagg13  
Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
28 responses
1.362 visningar
0 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av krank, Igår, 19.17
0 responses
13 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av CapnZapp, 09 November 2018, 16.28
21 responses
1.066 visningar
3 gillar
Ymir
av Ymir
 
Skapad av anth, 16 October 2018, 11.03
15 responses
396 visningar
2 gillar
anth
av anth
 
Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
38 responses
940 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Attributet VISDOM, suger?

    Hej alla rollspelare där ute, jag tänk på de där med Visdom, verkligen ALLA mina spelare har alltid lägst möjliga i Visdom, tycker detta attributet verkar vara riktigt kasst om jag ska vara helt ärlig. Visst de hjälper till att påverka intrycket, men verka inte ha så stor faktor när man spelar.

    Ändrad: Kom på det att de gör att de bli lite svårare att öka färdigheterna att färdigheterna får +2 på svårigheten vid höjning, men 2 mer eller mindre gör inte så stor skillnad egentligen.

  • #2
    Fast det är ju minst lika bra som utstrålning , båda ger plus på ett härlett attribut (Intry ck)och +2 vid höjningsslag. Det skall dock sägas om man spelar en kampanj med mycket samtal och sociala spel är ju intryck en sak man kan använda i alla sociala konflikter

    Kommentera


    • #3
      Jag har husreglat ett ytterligare sekundärt attribut kallat "Insikt" som är baserat på Visdom och Psyke och kan användas för att komma ihåg detaljer, dra slutsatser och så vidare.

      Kommentera


      • #4
        Vi kört så mycket vi kan by the book än så länge i eon 4, men när vi spelade eon 3 då vi hade moddat systemet där man använde attack tärningar som Eon IV använder idag, att man ska slå mer än ett värde för att lyckas, o detta kom vi på för 10 år sen, så kul att Eon IV använde samma system, men ja gillade de där med insikt du snackade om, men vi håller fortfarande på lär oss Eon IV, men många av oss saknar fortfarande mycket från Eon 3 men vi ser väldigt stort potential i Eon IV jag till o med snickrade ihop grejer som slår Ob tärningar o slår fram skador o sånt bara med lite klick, . Hur attributerna inte påverkar färdigheterna längre är något som folket här stör sig på, även ja med. Men kommer väl börja fila lite på reglerna inom en snar framtid antar jag då så mycket i Eon IV är helt konstigt som inte make any sense.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen skrivet av Siljestam Visa inlägg
          Jag har husreglat ett ytterligare sekundärt attribut kallat "Insikt" som är baserat på Visdom och Psyke och kan användas för att komma ihåg detaljer, dra slutsatser och så vidare.
          Vi kör detsamma. Skumt att det inte fanns med i grundreglerna faktiskt!

          Kommentera


          • #6
            Med de måtten räknade är utstrålning långt mycket sämre, det kopplas bara till intryck och har bara typ 5 färdigheter det kan boosta vid höjningsslag.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av zeerox Visa inlägg
              Ändrad: Kom på det att de gör att de bli lite svårare att öka färdigheterna att färdigheterna får +2 på svårigheten vid höjning, men 2 mer eller mindre gör inte så stor skillnad egentligen.
              2 i svårighetsminskning kanske inte låter så mycket men om man kollar på hur många erfarenhet man måste spendera per höjning så motsvarar det en rabatt på ~33 % (jämför snittantalet slag som krävs för att höja på sida 300). Sen är det så klart bara värt någonting om man ämnar höja färdigheterna som baseras på Visdom.

              Kommentera

              Arbetar …
              X