Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Kickstarters för Strid och Magi

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av buenaventura, 25 October 2018, 16.09
2 responses
101 visningar
0 gillar
buenaventura  
Skapad av RedMoon, Idag, 13.59
0 responses
21 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Bifur, 13 November 2018, 18.04
11 responses
320 visningar
4 gillar
pappa
av pappa

Skapad av Max Raven, 18 September 2018, 17.53
12 responses
393 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Inkognito, Igår, 20.46
1 response
99 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Dunkel, 13 November 2018, 20.41
14 responses
284 visningar
7 gillar
Dunkel
av Dunkel

Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
41 responses
1.986 visningar
0 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
41 responses
1.057 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av chrull, 09 November 2018, 17.52
19 responses
285 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av McAber, Igår, 10.55
1 response
82 visningar
1 gillar
illuzive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Kickstarters för Strid och Magi

Prisa Xinu! Kickstarter för Strid - Kalla sinnen & härdat stål den 16/10. Magi senare i vinter.

Läste det med rösten som munken i Disneys Robin Hood har. Det är Björn Gustaffson väl?

"Priissa gud, här kommer skatteåterbäringen".

Ser verkligen fram emot dessa två böcker, kommer att sponsra båda.

Kommentera

Hade önskat omvänd ordning men glad att de kommer! Kommer givetvis backa båda :D

Kommentera

Kommentera

Mäktigt! Ser fram emot detta. Pumpa ut fantastiskt Eon material. Vi är hungriga :)

Kommentera

Supersnygga omslag, blir å skaffa båda förståss!

Kommentera

Kul att du gillar dem! Båda är gjorda av Emma Jonsson och hon har lyckats fånga Eonkänslan på ett riktigt bra sätt.

Kommentera

Mustigt! Omslaget till magiboken ser fantastiskt ut.

Kommentera

Eftersom det ser ut att finnas goda chanser för att kickstartern kommer nå stretchgoalet att lägga till ett kapitel om legendariska vapen så är jag lite nyfiken på hur ni tänker kring vilka vapen som ska inkluderas där.
                  När min spelgrupp pratade om det tyckte vi att det hade varit kul om det inte bara blir one-of-a-kind unika vapen som tillhört enskilda superhjältar som Carwellan utan också vapen som finns i lite större antal (än 1!) som har en historia och en proveniens typ hillebarder från det coloniska imperiets hederslegion, dolkar från Danarths dödsbringare, rustningar från Radh-Kamras palatsvakter eller liknande.
                  En annan tanke vi hade var att utgå ifrån enskilda mästersmeder och ge exempel olika vapen som ingått i deras produktion. "Detta är ett av Meraks melorsvärd som gått i arv i min familj i fem generationer."
                  Det är mer rimligt att rollpersoner får tag på ett sånt vapen än Noloins båge (Det var så Henéahjälten hette va?)
                  Last edited by thartvigsson; 18 October 2018, 13.32.

Kommentera

Längtar efter den där Magi boken !!! Väntat länge på den där, o frustrationen bland spelarna för dom inte kan vara magiker är jobbigt. Dom där ceremoni bönerna i boken är sjukt tråkiga tyvärr, så våra kampanjer har bara bestått av melee gubbar o ranged 2 år tillbaka nu :D.

Kommentera

I kapitlet legendariska vapen finns ca 25-30 vapen beskrivna. Det är en blandning mellan enskilda och mängdproducerade mästersmiden samt en del unika legendariska vapen. Cirka 7 av bilderna på vapnen är helt nygjorda.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zeerox Visa inlägg
                        Längtar efter den där Magi boken !!! Väntat länge på den där, o frustrationen bland spelarna för dom inte kan vara magiker är jobbigt. Dom där ceremoni bönerna i boken är sjukt tråkiga tyvärr, så våra kampanjer har bara bestått av melee gubbar o ranged 2 år tillbaka nu :D.
                        Har du kollat in Helmgasts utkast på magi regler, fanns på deras hemsida. Vi har använt oss av dem när vi kört, inte ett fullständigt magisystem men det har funkat ok när man kört utanför Jargien. sen kombinerade jag det med en del av böner som finns för att få fler besvärjelser.

Sen tycker jag att vissa Ceremonier och Böner är bra, om man använder dem i rätt läge.. Finns ju en som ger vapen mer skada(i en månad dessutom), Ett par som kan orsaka eldskada, de som ökar läkningstakt, en som minskar smärta och så kan man fördriva odöda också. En Daak präst blir väl mer en som förbereder innan strid men om man kommer förberedd laddade med ceremonier kan en Daakpräst backade grupp bli grymt farlig.

Sen finns de ju en hel del rätt balla böner och ceremonier i Damarien boken. Därmed inte sagt att jag inte längtar efter magiboken.
                        Last edited by Swedish Chef; 20 October 2018, 09.17.

Kommentera

Själv hoppas jag att de nya magierna blir ens i närheten lika stämningsfulla och coola som böner och ceremonier.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg
                            Själv hoppas jag att de nya magierna blir ens i närheten lika stämningsfulla och coola som böner och ceremonier.
                            Ja, särskilt i Damarien finns en hel del mysterier som är långt mycket mustigare än Eons tidigare ganska torra och strikt effektorienterade magi. Jag hyser dock förtroende för att Magi kommer att innehålla en hel del mer färgstarka saker -- jag menar, vad var annars nyttan av att jag lånade ut mitt exemplar av renässansmagikern Cornelius Agrippas Tre böcker om ockult filosofi till en av författarna?

Kommentera

Jag hade ingen möjlighet att ta del i kickstartern för Strid boken, så jag undrar om ni (Helmgast) har ett hum om när den boken möjligen dyker upp på eran hemsida för köp.

Jag undrar också om man eventuelt får med PDF'en när man köper boken på eran hemsida... eller om PDF'er bara är en Kickstarter grej.

Det var lite störigt att jag missade kickstartern för strids modulen, för det är den modulen som sätt fram emot mest utav alla andra möjliga moduler (stridsorienterade moduler har alltid varit min favorit typ utav moduler till penna och pappers rollspel).

Det var dock mitt eget fel att jag missade den... jag hade inte kollat min email på en 2-3 månader, och när jag väl gjorde det i mitten av oktober och såg emailen om kickstartern, så utryckte jag ett intärnt "YES!" och direkt efter ett (återigen) intärnt "Faaan!"... för dagen innan jag kollade min email så hade jag bestält ett par nya glassögon (hade varit dags att byta mina gamla under många år redan, för jag hade haft dem i en 17-19 år(!)... vilket är alldeles för länge för någon med synfel... XD ), och pga det så skulle jag inte ha råd att ta del i kickstartern... skulle redan ligga i närheten utav en "pasta+ketchup" mängd pengar från slutet av Oktober till slutet av November pga glassögona, så Eon IV's Strids modul skulle inte få plats pga det.

Jaja... jag är i vilket fall som helst glad att Strids modulen tillslut kommer komma ut, för som jag sa ovan så är det den modul som jag sätt fram emot mest efter Eon IV grundboken dök upp. Strids moduler har alltid varit min favorit typ utav moduler till rollspel, och Eons strids orienterade moduler har enligt min mening alltid varit de bästa på marknaden... jag är möjligen lite partisk dock, för Eon har sedan 1997 varit mitt favorit penna och pappers rollspel. XD

Kommentera

Arbetar …
                              X