Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Ett äventyr om krig!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Lambendil, 22 August 2017, 21.11
25 responses
374 visningar
2 gillar
Rangertheman  
Skapad av krank, 18 July 2017, 13.05
71 responses
2.555 visningar
8 gillar
Björn den gode  
Skapad av durandal, 14 August 2017, 00.19
5 responses
186 visningar
0 gillar
KnightVision  
Skapad av RasmusL, 14 August 2017, 12.11
16 responses
704 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
147 responses
4.868 visningar
0 gillar
Mundo
av Mundo

Skapad av deviator, Igår, 15.03
0 responses
69 visningar
0 gillar
deviator  
Skapad av Stenhuggarn, 21 August 2017, 08.30
6 responses
185 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn

Skapad av anth, 22 August 2017, 11.41
13 responses
316 visningar
2 gillar
Rhodryn
av Rhodryn

Skapad av Honken, 19 August 2017, 11.23
6 responses
258 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av RobertBarkhald, 18 March 2017, 12.13
11 responses
669 visningar
2 gillar
RobertBarkhald  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Ett äventyr om krig!

Belägringen av Chan
    I garnisionsstaden Chan, kejsardömets sista försvar mot Tarkas i nordväst, ligger den yrande imperatorn Aros Arimetis döende i sjuksäng. Den åldrade imperatorns sjukdom har gjort honom oförmögen att regera och de senaste två åren har staden och dess landområden styrts av imperatorns råd och Aros högra hand prefekt Marius de Rher. Bud når imperatorns cognitor Naevius Tullius om att den mûhadinska kefalen över Ziu, Khabi Jaakoh den ärofyllde, har enat de östliga savakunnstammarna med våld och nu tågar med en jättelik armé av mûhadiner, savakunner och krigarslavar genom Tarkas öken. Mûhadinerna har med Gudahärskarens välsignelse åter igen marscherat mot det jargiska kejsardömet för att krossa sina uråldriga fiender och Chan är deras första hinder på vägen. Nu har rådet och legionen fyra veckor på sig att förbereda staden för belägring, kalla på förstärkningar från de allierade städerna Xanto och Kelamith och ta de avgörande besluten för att avgöra staden Chan och jargiska kejsardömets öde.

För några månader sedan fick jag en idé om att göra ett kort Eon-äventyr om en belägring. Konceptet var att mûhadinerna plötsligt fick för sig att korsa Tarkas och invadera nordvästra kejsardömet. Rollpersonerna spelade ledningen i garnisionsstaden Chan och fick i uppgift att ta itu med den annalkande invasionen. För att försvåra det hela slängde jag in mängder med politiska intriger, spioner och med hjälp av Kiwok här på Eon-forumet tillkom ett system där rollpersonerna ständigt var tvungna att väga sina besluts påverkan på relationerna till stadens olika fraktioner i stadsrådet. Under tiden jag skrivit har äventyret formats till en gritty blandning av politiska intriger, strategiska förberedelser och våghalsiga planer. Det som var tänkt att bli ett kort äventyr på några kvällar har växt till ett mastodont äventyr på över 60 sidor.

Jag tänkte att jag kunde dela med mig av det. Så var så god!

https://www.dropbox.com/s/5df40fy0o3...%20IV.pdf?dl=0

Har ni frågor, förslag och idéer får ni gärna skriva dem i den här tråden eller skicka ett meddelande.

Med vänliga hälsningar

Robin
    Last edited by Sjunde inseglet; 09 February 2017, 16.16.

Ser grymt ut

Kommentera

Instämmer, ser fantastiskt bra ut!
      G.

Kommentera

Spännande! Det blir fredagsläsning av detta! :D

EDIT: Får tacka så hemskt mycket för credden, alltid kul att kunna hjälpa till :D
        Last edited by Kiwok; 10 February 2017, 16.17.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Kiwok Visa inlägg
          Spännande! Det blir fredagsläsning av detta! :D

EDIT: Får tacka så hemskt mycket för credden, alltid kul att kunna hjälpa till :D
          Jag hade nog aldrig tänkt på fraktionerna om det inte vore för dina idéer och det ger en politisk dimension som är ganska cool.

Kommentera

Awesome! Ska ta mig en ordentlig titt på detta ;)

Kommentera

Arbetar …
            X