Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hur får jag tag i hela Sylfens Vrede?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av da_bohz, Idag, 13.37
5 responses
13 visningar
2 gillar
ceruleanfive  
Skapad av 2097, 16 April 2017, 13.25
59 responses
1.019 visningar
4 gillar
2097
av 2097

Skapad av Genesis, 12 May 2017, 13.42
17 responses
263 visningar
0 gillar
Ulfgeir
av Ulfgeir

Skapad av krank, 17 May 2017, 23.33
11 responses
234 visningar
2 gillar
Ulfgeir
av Ulfgeir

Skapad av Simons_kompis, Igår, 18.06
8 responses
163 visningar
3 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Magnus Seter, 27 January 2017, 12.19
26 responses
1.129 visningar
4 gillar
Tre solar  
Skapad av Ugglefar, Idag, 12.48
1 response
36 visningar
0 gillar
PjåtrimKaj  
Skapad av Samuel, Idag, 07.12
4 responses
105 visningar
0 gillar
Kotaka
av Kotaka

Skapad av APM, Igår, 23.54
2 responses
42 visningar
0 gillar
APM
av APM

Skapad av 2097, Igår, 08.26
24 responses
358 visningar
0 gillar
PAX
av PAX

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Hur får jag tag i hela Sylfens Vrede?

Ska precis börja spelleda Diamantäpplet och skulle vilja kunna dra gruppen igenom hela kampanjen... går de uppföljande äventyren att köpa online?
    Är kampanjen färdigskriven eller väntar vi fortfarande på någon del?

Tacksam för svar! Diamantäpplet är ett av mina favoritäventyr!

Finns på flera ställen, Skuggspel har t.ex. ett paket med alla delar.

http://www.skuggspel.com/eon-4-odesv...-vrede-paketet

// G

Kommentera

Den sista delen är inte utgiven ännu, men 4 delar finns.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Galten Visa inlägg
        Finns på flera ställen, Skuggspel har t.ex. ett paket med alla delar.

http://www.skuggspel.com/eon-4-odesv...-vrede-paketet

// G
        Tack, trots att jag redan har del 1 så är det en bättre deal!

Kommentera

Förhoppnings får vi den avslutande delen detta årtiondet.

Min förra spelgrupp lirade del tre av kampanjen för över sju år sedan (!!), vi har inte fått ihop det till att lira senaste delen eftersom spelarna nu är spridda över Europa - förmodligen blir det till att re-boota kampanjen med nuvarande spelgruppen istället, men hade varit fint att veta att det kommer en avslutning. :)

Kommentera

Jag har under några veckors tid gått igenom Diamantäpplet och jag älskar det jag läser! Det verkar helt underbart att spelleda och jag kan inte vänta med att få sätta igång.
            När vi nu skapar våra rollpersoner har jag som SL styrt karaktärerna något för att passa till Diamantäpplet. Det slog mig sedan att jag inte har en susning hur förutsättningarna ser ut i Katres Gåtor och Av blod komna, för mina rollpersoner.
            Jag kollade runt och upptäckte att hela sylfens vrede finns till försäljning. Det känns dock inte toppen att beställa Katres Gåtor och Av Blod Komna om de nu kommer att släppas till Eon 4 inom en snar framtid, för vad jag förstår finns de endast till de äldre Eon-systemen och kräver realtidskonvertering.

Se det här inlägget som pyttelite tjat och massor med upphetsning inför den, för vår grupp, hittills överlägset största kampanjen att ta oss an.

Har ni någon ETA på när resterande äventyr släpps anpassade till Eon 4?

Finns det någon där ute som har erfarenhet av att spelleda hela kampanjen Sylfens Vrede tar jag gärna emot alla tips och erfarenheter. Har sökt internet efter just detta men har inte lyckats hittat någon vidare matnyttig information.

Än en gång stort tack för Diamantäpplet och allt därtill. Hoppas mitt inlägg snarare kan motivera än att skapa någon typ av prestationsångest.

Ps. Tack igen Daniel för att du förgyllde De fördömdas sista hopp för min spelgrupp. Nu ska vi ta oss an Sylfens Vrede. :D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av dagbok Visa inlägg
              Jag har under några veckors tid gått igenom Diamantäpplet och jag älskar det jag läser! Det verkar helt underbart att spelleda och jag kan inte vänta med att få sätta igång.
              När vi nu skapar våra rollpersoner har jag som SL styrt karaktärerna något för att passa till Diamantäpplet. Det slog mig sedan att jag inte har en susning hur förutsättningarna ser ut i Katres Gåtor och Av blod komna, för mina rollpersoner.
              Jag kollade runt och upptäckte att hela sylfens vrede finns till försäljning. Det känns dock inte toppen att beställa Katres Gåtor och Av Blod Komna om de nu kommer att släppas till Eon 4 inom en snar framtid, för vad jag förstår finns de endast till de äldre Eon-systemen och kräver realtidskonvertering.

Se det här inlägget som pyttelite tjat och massor med upphetsning inför den, för vår grupp, hittills överlägset största kampanjen att ta oss an.

Finns det någon där ute som har erfarenhet av att spelleda hela kampanjen Sylfens Vrede tar jag gärna emot alla tips och erfarenheter. Har sökt internet efter just detta men har inte lyckats hittat någon vidare matnyttig information.

Än en gång stort tack för Diamantäpplet och allt därtill. Hoppas mitt inlägg snarare kan motivera än att skapa någon typ av prestationsångest.

Ps. Tack igen Daniel för att du förgyllde De fördömdas sista hopp för min spelgrupp. Nu ska vi ta oss an Sylfens Vrede. :D
              Mest en liten notis om att hela kampanjen inte är färdigskriven. Fyra delar är utgivna, men den femte och avslutande (?) delen find alltså inte ute ännu.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dagbok

Sånt här värmer oss spelskapare och -utgivare! Författaren Dan Johansson håller på med manuset till Sylfens vrede del 5 nu och blir troligtvis klar med det innan jul, sen väntar layout, speltest och korrrektur. Så det blir en finfin bok av det under 2017, och i samma veva ska även Katres gåtor och Av blod komna konverteras till Eon IV-regler.

Ursprungligen skrivet av Kuma
                Mest en liten notis om att hela kampanjen inte är färdigskriven. Fyra delar är utgivna, men den femte och avslutande (?) delen find alltså inte ute ännu.
                Det stämmer, femte delen är den sista.

Kommentera

Tack för svar @avatarex. Jag kunde inte hålla mina nördiga fingrar i styr och beställde de hittills släppta böckerna i Sylfens Vrede. Jag kände ett väldigt behov att veta hur berättelsen fortsatte, så jag kan planera Diamantäpplet med de andra böckerna i åtanke. Skulle de konverterade släppas innan vi hunnit spela igenom kampanjen får jag införskaffa dem då isådantfall.

Ännu en gång, stort tack för all underhållning ni ger oss och godspeed.
                  Last edited by dagbok; 26 September 2016, 13.05. Anledning: en bokstav

Kommentera

Finns de andra delarna tillgangliga som PDF-versioner btw? Kanske kan halla mig tills de konverterats, men skulle vara kul att ha att "bladdra" i eftersom jag funderat pa att spelleda denna kampanj i framtiden for min grupp har i England :)

Kommentera

Jag har bara hittat Diamantäpplet som PDF till Eon 4. Katres gåtor och Av Blod Komna till Eon 3 och Ödesväven till Eon 4 (dessa som fysiska böcker).

Kommentera

Jo jag hittade ett paket med alla böckerna, så kanske slår till där. Dock har vi ingen plats i bokhyllan så pdf-versioner skulle vara perfekt atm haha 😅😅

Kommentera

Jag har bara hittat Diamantäpplet som PDF till Eon 4. Katres gåtor och Av Blod Komna till Eon 3 och Ödesväven till Eon 4 (dessa som fysiska böcker).
                          Det stämmer att detta är vad som finns.

Kommentera

Kul att ni gillade mitt material! Till Sylfens vrede har jag inget liknande extramaterial samlat, där följde jag bara enkelt originalböckerna (bortsett det som mina spelare själva förde till bordet med sina karaktärers egna story arcs).

Ett tips, som jag själv inte kunde ha hjälp av eftersom jag inte hade facit i hand, är att du läser igenom alla utkomna delar av kampanjen innan ni börjar, så att du får en helhetsbild av vilka storyinslag och vilka karaktärer eller platser som är viktiga för den större berättelsen, alltså vad som kan komma att återkomma framöver för spelarna och som de helst inte ska missa att snappa upp.

Lycka till!
                            Last edited by Daniel; 27 September 2016, 16.43.

Kommentera

Förövrigt, ni som spelat igenom en eller flera delar av kampanjen, vad anser ni är en lämplig gruppstorlek för kampanjen utan att det blir alldeles för lätt/svårt? :)

Kommentera

Arbetar …
                              X