Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Uppslag från Chock - åter från graven och info om Kickstartern

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Dunkel, Igår, 20.41
14 responses
233 visningar
6 gillar
Dunkel
av Dunkel

Skapad av Inkognito, Idag, 20.46
0 responses
10 visningar
0 gillar
Inkognito  
Skapad av Bifur, Igår, 18.04
6 responses
199 visningar
4 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
41 responses
1.857 visningar
0 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
41 responses
1.033 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av chrull, 09 November 2018, 17.52
19 responses
258 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av McAber, Idag, 10.55
1 response
65 visningar
1 gillar
illuzive  
Skapad av clarence redd, Igår, 20.42
2 responses
57 visningar
1 gillar
clarence redd  
Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 20.39
15 responses
1.255 visningar
6 gillar
Skapad av Khan, Igår, 15.21
8 responses
138 visningar
3 gillar
Måns
av Måns

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Uppslag från Chock - åter från graven och info om Kickstartern

Som några av er vet hade vi tänkt gå live med vår Kickstarter från Chock - åter från graven idag. Vi har dock kvar några finputsningar på kampanjen innan vi är nöjda, så hellre än att skynda oss skjuter vi fram Kickstartern något. Vi jobbar dock på med både Kickstartervideo och bildmaterial, och kan konstatera att vi känner oss väldigt nöjda så långt.

Vi har också funderat en del över layouten, och tänkte bjuda på två provsatta uppslag (alltså preliminär layout). Angående bilden på uppslaget om Kolvaktarna så vet vi om att det inte är Dan Andersson på illustrationen, så se det som en placeholder tills vi får den riktiga bilden av tecknaren.Tankar och tyckanden mottages tacksamt.
    Kolvaktarna - Black Jims hemliga dagböcker Varelser, aspekter.

Jag är ingen smakexpert men jag har alltid haft svårt för konspirationsteori-looken (gem, kaffefläckar, högkontrast-kopior, post-its, tejp, maskinskrivna avsnitt, tipex). Tre anledningar: 1) om layouten faktiskt var skapad mha post-its, tejp, tipex och en kopieringsmaskin, skulle dessa detaljer inte vara särskilt framträdande - jfr Fire on the Velvet Horizon, 2) om det faktiskt satt post-its och gem skulle layouten vara helt annorlunda, eftersom den då skulle bestå av en text plus tillägg till den texten. Ingen har någonsin förberett en tom yta för konspirationsteoretikern att klistra in en post-it på - den sitter över annan text. 3) Det känns väldigt daterat

Edit: åtgärdade särskrivning

Kommentera

Klar bättre att ta den tid som behövs. Kan inget om layout men får sköna vibbar av uppslagen!

Kommentera

Illustrationerna ger mig helt rätt vibbar men jag är osäker på gem/tejp-designen av ungefär samma anledning som Tre Solar. Känns lite "gjort" för mig och svårt att få riktigt skön känsla i det. CoC 7 lyckades inte med det, enligt mig.

Ser fram emot er Kickstart!

Kommentera

Då så, nytt layoututkast, och jag kan också meddela att Kickstartern går live imorgon, lördag. Vi har idag knutit en av rollspelssveriges största till projektet. Vem? Det avslöjar vi imorgon. :-) Till dess, kika på det nya layoututkastet.

Edit: Hastigt gjord, så dödskallarna i mitten sitter inte riktigt som de ska på denna bild.

Kommentera

Wow! Ska Magnus Seter vara med alltså?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
              Wow! Ska Magnus Seter vara med alltså?
              Gilla

Kommentera

Gillar nya layouten! Heja, heja!
                Ser fram emot hur mycket stålars jag får äran att mata in i projektet imorgon då! :)

Kommentera

Kan man få länken till kickstartern.

Har nog några kr över till att backa med.

Men har dålig Google fu gällande kickstarters. ;)

Kommentera

Kickstartern går live om ungefär fyra timmar. Länk kommer naturligtvis här också! :-)

Kommentera

Snygg layout! Men gillar inte alls att ni verkar tagit bort Creepster, det var ju det bästa med formen :)
                      Håller också med ang tejp-och-gem-looken. Alldeles för gjort.
                      Vad är formatet på boken? Typografin, framförallt sidhuvuet, verkar ganska stor på sidan.

Skulle också fundera ett varv kring det här med att ha numrerade kapitel så tydligt i rubrikerna. Blir lite överskrifts-vibe.

Föreslår att ni behåller bårderna (som är toksnygga) så som i de första skisserna och inte som i den andra, där de ligger som en stor blaffa i mitten. Sabbar uppslaget.

Kommentera

Tack för feedbacken! Formatet är G5, som originalet!

Kampanjen ligger live på Kickstarter nu. Med en lineup vi är riktigt stolta över: Anders Fager, Anders Blixt och Stefan Kayat.

https://www.kickstarter.com/projects...er-fran-graven

Kommentera

Jag tyckte det var fantastiskt bra bilder i klippet, men också bra texter och väldigt bra läst. Extra kul att se att förlaget hör hemma i Nässjö, där jag växte upp! Heja er!

Hälsar

Christian

Kommentera

Jag blev lite besviken på omslagsskissen, en varulv känns fel medans campingplatsen är klockren. Men jag förstår att det är en slags koppling till gamla Chock.

Kommentera

Jag gillar verkligen inte omslaget, jag förstår viljan att vilja ha något som påminner om originalet, men det är ju en helt annan stil än bilderna inne i spelet. Jag gillar inte sådana stilkrashar.

Kommentera

Arbetar …
                              X