Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D scenario idéer

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • God45
    skapade en diskussion D&D scenario idéer

    D&D scenario idéer

    Jag tänker kasta ut några D&D idéer och andra kan göra samma. Kanske hittar vi något kul?

    D&D Pitch 1!

    Det finns ett fantasy land där straffen gäller in i efterlivet. Vissa döms liksom till 300 års fängelse i verkligheten i vissa länder. Så fantasy land har ett fängelse fullt med spöken.

    En djävul hyr gruppen för att bryta ut en av själarna eftersom han har köpt den när killen den tillhör levde. Men killen fick sig själv dömd till 2000 års fängelse för att ducka helvetet. Djävulen har inte råd att ha sina tillgångar uppbundna på det sätter så han anställer äventyrare.

    Så gruppen måste bryta sig in i spökfängelset och bryta ut ett argt spöke som inte vill följa med.

    Tankar?

  • Cybot
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Värsta D&D konceptet. Hela kampanjen är ett rum med en boss. Bossen har en miljon hp. Den har 1d100 olika attacker och använder en slumpad attack varje runda. Sedan har spelarna ett visst antal karaktärer på sig att döda den.


    Det är som Andy Warhols Empire fast ett rollspel! :D
    Uh. 10,000 HP är fullt tillräckligt för att de ska behöva 4.5 timmar om de gör cirka 50 skada per minut.

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Värsta D&D konceptet. Hela kampanjen är ett rum med en boss. Bossen har en miljon hp. Den har 1d100 olika attacker och använder en slumpad attack varje runda. Sedan har spelarna ett visst antal karaktärer på sig att döda den.


    Det är som Andy Warhols Empire fast ett rollspel! :D

    Kommentera:


  • Mannen i skogen
    svarade
    Spökfängelset tänker jag nog norpa till ett äventyr.
    Det kan ju finnas någon som vill återuppväcka en vän som dött i fängelset, men det går inte eftersom själen kommer vara kvar där i 345 år till.
    Fångvaktarna lär se genom fingrarna på våld mellan fångarna. Ett spöke inspärrat i en själakristall tar mindre plats och behöver ingen mat än en levande fånge.

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Mannen i skogen Visa inlägg

    Man spelar alltså vandöda? Eller blir vandöda under spel?
    Förmodar att D&D har regler för sånt...
    Min tanke är att man blir vandöda. Det finns en massa regler för det :)

    Kommentera:


  • Mannen i skogen
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Han förvandlar dem till odöda varelser, dömda att vandra världen för alltid. Men han skapar också ett torn, om de kan ta sig upp genom tornet till översta våningen så kan de förtjäna sin frälsning. Karaktärerna klättrar sedan tornet som är en dungeon.
    Man spelar alltså vandöda? Eller blir vandöda under spel?
    Förmodar att D&D har regler för sånt...

    Kommentera:


  • Nässe
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Karaktärerna tillhör en liten grupp puritaner som har åkt långt, långt bort från sin egen civilisation och ut i en vildmark där de inte vet om det bor någon. Där tänker de bygga ett samhälle som mer perfekt följer deras guds, Pelors, lagar. Under våren, sommaren och hösten bygger pilgrimerna upp sitt samhälle, men när vintern kommer börjar fruktansvärda olyckor drabba staden. Onaturligt väder, sjukdomar och förruttnelse lämnar dem desperata och hungriga. Staden tvingas ta till medel som är mot Pelors vilja för att överleva. Vid slutet av vintern kommer Pelor till byn och förbannar överlevarna för att ha syndat mot honom. Han förvandlar dem till odöda varelser, dömda att vandra världen för alltid. Men han skapar också ett torn, om de kan ta sig upp genom tornet till översta våningen så kan de förtjäna sin frälsning. Karaktärerna klättrar sedan tornet som är en dungeon.
    Kanske kul att börja spela i början av vintern? Då får man vara med i hela berättelsen och får en kul kontrast när nybyggarnas entusiasm förbyts till hopplöshet.

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Karaktärerna tillhör en liten grupp puritaner som har åkt långt, långt bort från sin egen civilisation och ut i en vildmark där de inte vet om det bor någon. Där tänker de bygga ett samhälle som mer perfekt följer deras guds, Pelors, lagar. Under våren, sommaren och hösten bygger pilgrimerna upp sitt samhälle, men när vintern kommer börjar fruktansvärda olyckor drabba staden. Onaturligt väder, sjukdomar och förruttnelse lämnar dem desperata och hungriga. Staden tvingas ta till medel som är mot Pelors vilja för att överleva. Vid slutet av vintern kommer Pelor till byn och förbannar överlevarna för att ha syndat mot honom. Han förvandlar dem till odöda varelser, dömda att vandra världen för alltid. Men han skapar också ett torn, om de kan ta sig upp genom tornet till översta våningen så kan de förtjäna sin frälsning. Karaktärerna klättrar sedan tornet som är en dungeon.

    Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by Duckwing, 12 August 2019, 20.03
2 responses
165 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Duckwing  
Started by Theo, 19 September 2019, 13.48
14 responses
287 visningar
6 gillar
Senaste inlägg Skarpskytten  
Started by Skarpskytten, 15 September 2019, 16.39
2 responses
117 visningar
1 gillar
Senaste inlägg Skarpskytten  
Started by Krille, 16 September 2019, 21.05
29 responses
1.216 visningar
20 gillar
Senaste inlägg Krille
av Krille
 
Started by Dr_Dängrot, 18 September 2019, 18.41
14 responses
148 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Wyldstorm  
Started by Gombrowicz, Igår, 15.02
0 responses
27 visningar
1 gillar
Senaste inlägg Gombrowicz  
Started by luddwig, Igår, 07.46
12 responses
152 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henkedge  
Started by Khan, 20 July 2019, 21.23
68 responses
2.067 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Khan
av Khan
 
Started by krank, 19 September 2019, 20.35
3 responses
79 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jocke
av Jocke
 
Started by Styrman, 16 September 2019, 18.21
6 responses
253 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Bifur
av Bifur
 
Arbetar …
X