Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Eget eller köpe

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av anth, Idag, 13.24
0 responses
5 visningar
0 gillar
anth
av anth
 
Skapad av .113, Igår, 22.12
18 responses
163 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av ceruleanfive, 23 September 2018, 20.24
12 responses
248 visningar
3 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Cayhn, 17 September 2018, 12.35
4 responses
66 visningar
1 gillar
Cayhn
av Cayhn
 
Skapad av clarence redd, Idag, 09.02
0 responses
85 visningar
3 gillar
clarence redd  
Skapad av .113, Igår, 20.07
6 responses
86 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av Anchorman, Igår, 22.57
0 responses
75 visningar
1 gillar
Anchorman  
Skapad av Bifur, Igår, 10.24
7 responses
126 visningar
7 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Sunn3, 19 September 2018, 09.06
1 response
56 visningar
0 gillar
Yog
av Yog
 
Skapad av Yog, 24 September 2018, 20.48
13 responses
232 visningar
0 gillar
Yog
av Yog
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Här skulle jag nog välja Lost Mines of Phandelver. Kortare äventyr, lättare att plugga in, finns skiiiitmånga trådar och sidor som har jättebra förslag och en väldigt aktiv FB-grupp. Många saker man kan små-modda på ett roligt sätt. Det tar äventyrare från level 1-4/5 ungefär. Jag körde med milestone XP. Finns mycket att bygga ut på om man vill också.

    Sedan kan man bygga på SKT eller kanske 3.5 klassikern Red hand of Doom om man blir sugen på det. ;)

    Kommentera


    • #17
      Jag skulle precis skriva "kör eget och improvisera mycket och ha med mycket strider" (om gruppen gillar att fightas, det tar ju låååång tid i D&D, monster finns ju en uppsjö av med färdiga stats utan behov av att läsa på en massa), men så läste jag lite mer noggrant och såg att du inte gillar att improvisera, haha :-)

      Kommentera


      • #18
        Ursprungligen skrivet av Drelis Visa inlägg
        Jag skulle precis skriva "kör eget och improvisera mycket och ha med mycket strider" (om gruppen gillar att fightas, det tar ju låååång tid i D&D, monster finns ju en uppsjö av med färdiga stats utan behov av att läsa på en massa), men så läste jag lite mer noggrant och såg att du inte gillar att improvisera, haha :-)
        Nej, och jag är inte säker på att jag vill ha med så mkt strider heller. Jag tittar på Critcal Role S2 och efter nästan sju spelmöten är de mitt inne i den sjunde striden, det känns som ett rätt bra tempo.

        Och häromdagen fick jag ett tjockt paket från jultomten med Lost mines of P och SKT, så det kommer bli det vi spelar. Fast jag har blivit sugen på att damma av min gamla 3.0 värld och vidareutveckla den. Vi får väl se, om vi bli klara ed LMoP och SKT så kanske jag kör hemgjort sen, när jag lärt mig spelet. Lär dock vara ett och halvt år till dess. Så lite tid.

        Kommentera

        Arbetar …
        X