Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Visibility in Fog

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Evokee, Igår, 22.47
1 response
49 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av Marrik den allvetande, Igår, 20.57
1 response
19 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Acenchious, Igår, 22.17
2 responses
30 visningar
0 gillar
Acenchious  
Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
18 responses
389 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av krank, Igår, 22.23
0 responses
7 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Igår, 22.22
0 responses
8 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Evokee, 19 November 2017, 21.58
32 responses
568 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Bifur, 19 November 2017, 11.04
55 responses
1.030 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Björn Wärmedal, 29 October 2017, 22.03
1 response
42 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av LJSLarsson, 14 November 2017, 13.48
15 responses
239 visningar
5 gillar
LJSLarsson  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • [DnD5] Visibility in Fog

    Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

    Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)

    Annars husreglar jag:
    Man ser normalt upp till 60', sedan är det dålig sikt (disadvantage på alla slag) 61'-120' och bortom 120' ser man ingenting.
    (det följer samma mönster som för ljuskällor)

  • #2
    Nä, reglerna säger inget om hur långt man ser.

    Bara att ’patchy fog’ räknas som ’lightly obscured’ och ’opaque fog’ som ’heavily obscured’.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
      Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

      Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)
      Vi snackar om ett spel med tre nivåer som styr allt siktbaserat i omgivningen: inget, disadvantage på Perception, totalt blind.

      Det är liksom inte finlir vi snackar...

      Jag föreslår att olika tjock dimma effektivt hanteras som olika ljuskällor i mörker.

      I relativt tunn dimma ser du som om du vore i mörker utrustad med en Bullseye latern (60 ft normal syn, 60 ft light obscurement).

      I tjockare dimma: Hooded Lantern --> Torch --> Lamp...

      för att sluta i jättetjock soppa, där du ser som med Candle (5 ft normal syn, 5 ft light obscurement).

      Magisk dimma förblir så tjock som den är beskriven (i många fall ingen sikt alls).


      Kommentera

      Arbetar …
      X