Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Visibility in Fog

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Raketlennart, Idag, 14.30
7 responses
98 visningar
8 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Bolongo, 03 June 2017, 11.54
6 responses
167 visningar
3 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Staffan, Idag, 16.37
2 responses
31 visningar
0 gillar
Kuma
av Kuma
 
Skapad av Khan, 21 June 2017, 20.32
16 responses
607 visningar
1 gillar
nyvinter  
Skapad av Genesis, 03 June 2017, 09.29
19 responses
440 visningar
5 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av Staffan, Igår, 22.51
10 responses
233 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Oden, Idag, 18.54
0 responses
17 visningar
0 gillar
Oden
av Oden
 
Skapad av TomasFriaLigan, Igår, 13.28
3 responses
202 visningar
5 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Tant Ragnar, 24 June 2017, 17.21
60 responses
1.782 visningar
0 gillar
Lambendil  
Skapad av krank, Igår, 10.43
4 responses
38 visningar
0 gillar
Jarl
av Jarl
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • [DnD5] Visibility in Fog

    Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

    Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)

    Annars husreglar jag:
    Man ser normalt upp till 60', sedan är det dålig sikt (disadvantage på alla slag) 61'-120' och bortom 120' ser man ingenting.
    (det följer samma mönster som för ljuskällor)

  • #2
    Nä, reglerna säger inget om hur långt man ser.

    Bara att ’patchy fog’ räknas som ’lightly obscured’ och ’opaque fog’ som ’heavily obscured’.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
      Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

      Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)
      Vi snackar om ett spel med tre nivåer som styr allt siktbaserat i omgivningen: inget, disadvantage på Perception, totalt blind.

      Det är liksom inte finlir vi snackar...

      Jag föreslår att olika tjock dimma effektivt hanteras som olika ljuskällor i mörker.

      I relativt tunn dimma ser du som om du vore i mörker utrustad med en Bullseye latern (60 ft normal syn, 60 ft light obscurement).

      I tjockare dimma: Hooded Lantern --> Torch --> Lamp...

      för att sluta i jättetjock soppa, där du ser som med Candle (5 ft normal syn, 5 ft light obscurement).

      Magisk dimma förblir så tjock som den är beskriven (i många fall ingen sikt alls).


      Kommentera

      Arbetar …
      X