Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Visibility in Fog

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av anth, Igår, 12.03
5 responses
145 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av anth, Idag, 10.22
1 response
68 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
78 responses
2.396 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Huggsnok, 16 April 2018, 17.27
4 responses
470 visningar
5 gillar
bobbo
av bobbo
 
Skapad av ManU77, Igår, 22.53
2 responses
70 visningar
0 gillar
PalMer
av PalMer
 
Skapad av God45, Igår, 16.18
13 responses
271 visningar
1 gillar
Basilides  
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
6 responses
385 visningar
6 gillar
Basilides  
Skapad av jascon, 14 October 2018, 09.32
7 responses
454 visningar
1 gillar
jascon
av jascon
 
Skapad av Krille, Igår, 11.40
2 responses
163 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
25 responses
409 visningar
0 gillar
Genesis
av Genesis
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • [DnD5] Visibility in Fog

    Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

    Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)

    Annars husreglar jag:
    Man ser normalt upp till 60', sedan är det dålig sikt (disadvantage på alla slag) 61'-120' och bortom 120' ser man ingenting.
    (det följer samma mönster som för ljuskällor)

  • #2
    Nä, reglerna säger inget om hur långt man ser.

    Bara att ’patchy fog’ räknas som ’lightly obscured’ och ’opaque fog’ som ’heavily obscured’.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
      Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

      Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)
      Vi snackar om ett spel med tre nivåer som styr allt siktbaserat i omgivningen: inget, disadvantage på Perception, totalt blind.

      Det är liksom inte finlir vi snackar...

      Jag föreslår att olika tjock dimma effektivt hanteras som olika ljuskällor i mörker.

      I relativt tunn dimma ser du som om du vore i mörker utrustad med en Bullseye latern (60 ft normal syn, 60 ft light obscurement).

      I tjockare dimma: Hooded Lantern --> Torch --> Lamp...

      för att sluta i jättetjock soppa, där du ser som med Candle (5 ft normal syn, 5 ft light obscurement).

      Magisk dimma förblir så tjock som den är beskriven (i många fall ingen sikt alls).


      Kommentera

      Arbetar …
      X