Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Visibility in Fog

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, Idag, 20.34
6 responses
71 visningar
0 gillar
Voldstagg13  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
23 responses
573 visningar
1 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av God45, 28 February 2018, 09.48
306 responses
15.589 visningar
14 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Genesis, 06 July 2018, 23.06
23 responses
512 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
Skapad av anth, Idag, 09.34
16 responses
208 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av RedMoon, 02 July 2018, 15.21
2 responses
73 visningar
2 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av krank, Idag, 10.46
0 responses
14 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Idag, 10.45
0 responses
22 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, 09 July 2018, 21.57
16 responses
302 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
130 responses
4.883 visningar
13 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • [DnD5] Visibility in Fog

    Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

    Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)

    Annars husreglar jag:
    Man ser normalt upp till 60', sedan är det dålig sikt (disadvantage på alla slag) 61'-120' och bortom 120' ser man ingenting.
    (det följer samma mönster som för ljuskällor)

  • #2
    Nä, reglerna säger inget om hur långt man ser.

    Bara att ’patchy fog’ räknas som ’lightly obscured’ och ’opaque fog’ som ’heavily obscured’.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
      Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

      Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)
      Vi snackar om ett spel med tre nivåer som styr allt siktbaserat i omgivningen: inget, disadvantage på Perception, totalt blind.

      Det är liksom inte finlir vi snackar...

      Jag föreslår att olika tjock dimma effektivt hanteras som olika ljuskällor i mörker.

      I relativt tunn dimma ser du som om du vore i mörker utrustad med en Bullseye latern (60 ft normal syn, 60 ft light obscurement).

      I tjockare dimma: Hooded Lantern --> Torch --> Lamp...

      för att sluta i jättetjock soppa, där du ser som med Candle (5 ft normal syn, 5 ft light obscurement).

      Magisk dimma förblir så tjock som den är beskriven (i många fall ingen sikt alls).


      Kommentera

      Arbetar …
      X