Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[DnD5] Visibility in Fog

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Tant Ragnar, Igår, 17.21
20 responses
358 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Henke, Igår, 20.34
3 responses
55 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av Twitchy, Igår, 01.15
20 responses
418 visningar
0 gillar
Zire
av Zire
 
Skapad av Staffan, 01 June 2017, 23.38
1 response
61 visningar
2 gillar
Staffan
av Staffan
 
Skapad av Scyne, 05 June 2017, 21.55
4 responses
112 visningar
1 gillar
Tony88
av Tony88
 
Skapad av galdrin, 22 June 2017, 17.40
0 responses
59 visningar
0 gillar
galdrin
av galdrin
 
Skapad av Gurgeh, Igår, 17.38
3 responses
171 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av God45, Igår, 17.18
8 responses
139 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av wilper, 10 May 2017, 20.57
46 responses
1.742 visningar
10 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Candide, 22 June 2017, 22.22
6 responses
136 visningar
1 gillar
Candide
av Candide
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • [DnD5] Visibility in Fog

    Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

    Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)

    Annars husreglar jag:
    Man ser normalt upp till 60', sedan är det dålig sikt (disadvantage på alla slag) 61'-120' och bortom 120' ser man ingenting.
    (det följer samma mönster som för ljuskällor)

  • #2
    Nä, reglerna säger inget om hur långt man ser.

    Bara att ’patchy fog’ räknas som ’lightly obscured’ och ’opaque fog’ som ’heavily obscured’.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
      Jag behöver en regel för hur långt man ser i dimma.

      Känner ni till någon officiell regel? (jag hittar ingen)
      Vi snackar om ett spel med tre nivåer som styr allt siktbaserat i omgivningen: inget, disadvantage på Perception, totalt blind.

      Det är liksom inte finlir vi snackar...

      Jag föreslår att olika tjock dimma effektivt hanteras som olika ljuskällor i mörker.

      I relativt tunn dimma ser du som om du vore i mörker utrustad med en Bullseye latern (60 ft normal syn, 60 ft light obscurement).

      I tjockare dimma: Hooded Lantern --> Torch --> Lamp...

      för att sluta i jättetjock soppa, där du ser som med Candle (5 ft normal syn, 5 ft light obscurement).

      Magisk dimma förblir så tjock som den är beskriven (i många fall ingen sikt alls).


      Kommentera

      Arbetar …
      X