Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av IggePlitz, Idag, 00.56
0 responses
2 visningar
0 gillar
IggePlitz  
Skapad av Gurgeh, Igår, 23.04
2 responses
20 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
103 responses
3.878 visningar
13 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av luddwig, Igår, 10.13
5 responses
123 visningar
6 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av luddwig, 19 April 2018, 21.37
24 responses
729 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av krank, 22 May 2018, 06.30
7 responses
53 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Botulf, Igår, 20.39
0 responses
15 visningar
0 gillar
Botulf
av Botulf
 
Skapad av Lerius Doman, 23 May 2018, 23.28
2 responses
103 visningar
4 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Kraetyz, 25 May 2018, 12.51
15 responses
315 visningar
0 gillar
Lemur
av Lemur
 
Skapad av Genesis, 26 May 2018, 20.58
8 responses
186 visningar
2 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X