Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Lightshy, Idag, 01.23
5 responses
51 visningar
0 gillar
Lightshy  
Skapad av Äventyr, 06 January 2018, 14.36
113 responses
4.413 visningar
6 gillar
hokvinge  
Skapad av CapnZapp, Igår, 09.25
9 responses
214 visningar
4 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av God45, Igår, 21.11
8 responses
148 visningar
1 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Evokee, Igår, 07.38
1 response
103 visningar
0 gillar
APM
av APM
 
Skapad av C-J, Igår, 16.01
12 responses
177 visningar
2 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Feuflux, 09 February 2018, 21.22
12 responses
237 visningar
3 gillar
Rangertheman  
Skapad av stenhöna, Igår, 22.08
1 response
35 visningar
3 gillar
stenhöna  
Skapad av Khan, Igår, 11.52
2 responses
48 visningar
0 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av luddwig, 16 February 2018, 08.55
34 responses
535 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X