Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
133 responses
4.875 visningar
2 gillar
Leon
av Leon
 
Skapad av crilloan, Idag, 09.04
11 responses
235 visningar
1 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av adam23089, Idag, 08.16
7 responses
229 visningar
7 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Christoffer, Igår, 14.36
3 responses
122 visningar
1 gillar
Christoffer  
Skapad av Quadrante, Idag, 18.23
7 responses
84 visningar
2 gillar
Quadrante  
Skapad av Måns, 21 February 2019, 22.05
32 responses
792 visningar
2 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Dante, 29 January 2019, 08.38
102 responses
4.239 visningar
1 gillar
Lukas
av Lukas
 
Skapad av Henke, 15 February 2019, 13.39
38 responses
1.468 visningar
2 gillar
Gurgeh
av Gurgeh
 
Skapad av clarence redd, 18 February 2019, 20.12
12 responses
297 visningar
6 gillar
clarence redd  
Skapad av entomophobiac, 15 February 2019, 16.40
192 responses
4.453 visningar
2 gillar
entomophobiac  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X