Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
8 responses
455 visningar
6 gillar
Basilides  
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
80 responses
2.558 visningar
2 gillar
Basilides  
Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
25 responses
550 visningar
2 gillar
krank
av krank
 
Skapad av jascon, 16 October 2018, 11.00
2 responses
193 visningar
2 gillar
Famine
av Famine
 
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.57
2 responses
78 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
11 responses
488 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf
 
Skapad av DanielC, Igår, 21.17
0 responses
58 visningar
3 gillar
DanielC
av DanielC
 
Skapad av ragngand, 20 April 2018, 10.37
8 responses
680 visningar
0 gillar
ragngand  
Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
38 responses
1.551 visningar
0 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
54 responses
1.486 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • God45
    skapade en diskussion D&D husregel

    D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • Wilmer
    svarade
    Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

    Kommentera:


  • CapnZapp
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

    Som i space marine spelet till xbox 360!
    Exakt inspirationen!!!

    Kommentera:


  • entomophobiac
    svarade
    Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

    Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

    Kommentera:


  • Jocke
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Som i space marine spelet till xbox 360!

    Kommentera:


  • osrick
    svarade
    Tills någon får tag på det här svärdet he he

    Bilaga

    (ur Mjölnir 7)

    Kommentera:


  • .113
    svarade
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera:

Arbetar …
X