Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
0 responses
8 visningar
0 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
97 visningar
7 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.495 visningar
14 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
55 responses
802 visningar
3 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
114 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Platon, 13 August 2018, 21.25
4 responses
165 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
815 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Paco, 13 August 2018, 20.55
1 response
122 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
157 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.612 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • God45
    skapade en diskussion D&D husregel

    D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • Wilmer
    svarade
    Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

    Kommentera:


  • CapnZapp
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

    Som i space marine spelet till xbox 360!
    Exakt inspirationen!!!

    Kommentera:


  • entomophobiac
    svarade
    Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

    Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

    Kommentera:


  • Jocke
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Som i space marine spelet till xbox 360!

    Kommentera:


  • osrick
    svarade
    Tills någon får tag på det här svärdet he he

    Bilaga

    (ur Mjölnir 7)

    Kommentera:


  • .113
    svarade
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera:

Arbetar …
X