Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av da_bohz, 20 January 2019, 21.45
14 responses
191 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av krank, Igår, 06.07
4 responses
74 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av terje, Igår, 23.02
7 responses
165 visningar
9 gillar
terje
av terje
 
Skapad av Opoopo, Idag, 21.07
2 responses
42 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av God45, Igår, 10.06
7 responses
176 visningar
0 gillar
Ulfgeir
av Ulfgeir
 
Skapad av Staffan, Igår, 22.30
11 responses
267 visningar
1 gillar
Rymdhamster  
Skapad av krank, Idag, 11.47
5 responses
155 visningar
3 gillar
DeBracy
av DeBracy
 
Skapad av Bifur, Idag, 10.15
7 responses
130 visningar
3 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Kokort2, Igår, 14.55
15 responses
269 visningar
1 gillar
Rickard
av Rickard
 
Skapad av zonk, Idag, 09.30
6 responses
125 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • God45
    skapade en diskussion D&D husregel

    D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • Wilmer
    svarade
    Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

    Kommentera:


  • CapnZapp
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

    Kommentera:


  • God45
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

    Som i space marine spelet till xbox 360!
    Exakt inspirationen!!!

    Kommentera:


  • entomophobiac
    svarade
    Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

    Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

    Kommentera:


  • Jocke
    svarade
    Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
    Som i space marine spelet till xbox 360!

    Kommentera:


  • osrick
    svarade
    Tills någon får tag på det här svärdet he he

    Bilaga

    (ur Mjölnir 7)

    Kommentera:


  • .113
    svarade
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera:

Arbetar …
X