Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
91 responses
2.200 visningar
2 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av Marrik den allvetande, Igår, 22.57
0 responses
14 visningar
0 gillar
Marrik den allvetande  
Skapad av Dante, 04 February 2018, 19.30
131 responses
5.874 visningar
8 gillar
Dante
av Dante
 
Skapad av McKatla, 06 December 2018, 16.22
6 responses
299 visningar
0 gillar
Big Marco  
Skapad av Mekanurg, Igår, 08.57
1 response
92 visningar
8 gillar
clarence redd  
Skapad av krank, Igår, 17.35
0 responses
14 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av McAber, 22 October 2018, 16.05
5 responses
144 visningar
3 gillar
McAber
av McAber
 
Skapad av Lightshy, 24 December 2018, 12.38
22 responses
420 visningar
3 gillar
pawida5523  
Skapad av luddwig, 27 May 2018, 09.13
14 responses
695 visningar
12 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av Björn Hellqvist, 04 November 2018, 03.20
1 response
89 visningar
0 gillar
Björn Hellqvist  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X