Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av .113, Idag, 20.06
2 responses
27 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av Henke, Igår, 15.51
26 responses
737 visningar
2 gillar
Anthrox
av Anthrox
 
Skapad av ceruleanfive, Idag, 20.24
3 responses
23 visningar
0 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Svarte Faraonen, Idag, 12.21
11 responses
143 visningar
2 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av wilper, 16 September 2018, 16.04
49 responses
1.249 visningar
1 gillar
Owlbearpig  
Skapad av Mekanurg, Idag, 13.30
0 responses
49 visningar
3 gillar
Mekanurg  
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
15 responses
260 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
10 responses
464 visningar
6 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Snow, Igår, 11.25
1 response
90 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av .113, Igår, 20.03
7 responses
131 visningar
0 gillar
Inkognito  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X