Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av jascon, 16 October 2018, 11.00
5 responses
308 visningar
2 gillar
Hubarth
av Hubarth
 
Skapad av Hubarth, 09 September 2018, 12.44
6 responses
271 visningar
0 gillar
Hubarth
av Hubarth
 
Skapad av mo., Igår, 21.33
5 responses
137 visningar
6 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av dancodan, 14 October 2018, 14.47
13 responses
282 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Anchorman, 17 September 2018, 09.25
10 responses
353 visningar
2 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av mokon, Idag, 12.33
0 responses
61 visningar
0 gillar
mokon
av mokon
 
Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
53 responses
1.343 visningar
2 gillar
Ram
av Ram
 
Skapad av wilper, Igår, 06.38
7 responses
180 visningar
10 gillar
Caligo
av Caligo
 
Skapad av Max Raven, 19 June 2018, 14.57
11 responses
250 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av krank, Igår, 18.45
0 responses
19 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X