Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, 16 July 2018, 20.34
34 responses
1.470 visningar
3 gillar
Minimoni  
Skapad av Khan, Idag, 13.22
12 responses
106 visningar
2 gillar
Minimoni  
Skapad av Arkynata, 17 July 2018, 16.39
1 response
55 visningar
0 gillar
Arkynata  
Skapad av jensofsweden, Igår, 20.01
2 responses
63 visningar
2 gillar
jensofsweden  
Skapad av Tzeraph, Igår, 20.22
11 responses
159 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Genesis, 06 July 2018, 23.06
26 responses
593 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av RasmusL, 12 July 2018, 00.00
37 responses
943 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av Äventyr, 12 January 2018, 23.31
7 responses
417 visningar
4 gillar
Äventyr  
Skapad av Frogdog, Igår, 03.28
12 responses
312 visningar
1 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
Skapad av afUttermark, 30 June 2018, 09.50
17 responses
600 visningar
0 gillar
Tzeraph
av Tzeraph
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera


              • #8
                Låter som en bra anledning att starta slagsmål på värdshuset efter ett lyckat äventyr.

                Kommentera

                Arbetar …
                X