Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

D&D husregel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Evokee, Igår, 22.47
1 response
46 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av Marrik den allvetande, Igår, 20.57
1 response
19 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Acenchious, Igår, 22.17
2 responses
30 visningar
0 gillar
Acenchious  
Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
18 responses
389 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av krank, Igår, 22.23
0 responses
7 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Igår, 22.22
0 responses
8 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Evokee, 19 November 2017, 21.58
32 responses
568 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Bifur, 19 November 2017, 11.04
55 responses
1.030 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Björn Wärmedal, 29 October 2017, 22.03
1 response
42 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av LJSLarsson, 14 November 2017, 13.48
15 responses
239 visningar
5 gillar
LJSLarsson  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • D&D husregel

    Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.

  • #2
    Låter som en bra berserk variant

    Kommentera


    • #3
      Tills någon får tag på det här svärdet he he

      Bilaga

      (ur Mjölnir 7)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
        Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
        Som i space marine spelet till xbox 360!

        Kommentera


        • #5
          Jag gillade en husregel någon snackade om, som var att Hit Points var en "pool" med poäng som man kunde spendera istället för att ta skada. Sen räknade man faktisk skada mot Constitution (typ Wounds/Vitality i vissa d20-varianter).

          Men överhuvudtaget gillar jag system som uppmuntrar någon särskild spelstil, så det är en kul tanke.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg

            Som i space marine spelet till xbox 360!
            Exakt inspirationen!!!

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
              Man tar ut all helning ur spelet. Ingen helande magi, inga potions, ingen naturlig helning. Du läker bara genom att när du dödar en fiende får du rulla så många D6:or som de har Hitdice eller levlar och läker så mycket. Det driver dig till att slåss för att kunna läka dig, så när saker är som farligast måste du vara mest aggresiv.
              Oj, ja, detta kommer ju funka perfa på mina mördarluffare

              Kommentera

              Arbetar …
              X