Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

DnD5, temp hp & concentratìon

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Evokee, 20 November 2017, 22.47
27 responses
670 visningar
0 gillar
kaptendral  
Skapad av Khan, Idag, 11.42
8 responses
92 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
88 responses
2.254 visningar
11 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av da_bohz, 14 November 2017, 19.59
75 responses
1.809 visningar
1 gillar
McKatla
av McKatla
 
Skapad av wilper, 10 May 2017, 19.57
92 responses
3.796 visningar
10 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av en_müller, 17 November 2017, 21.54
8 responses
222 visningar
2 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Henke, 19 November 2017, 13.07
50 responses
1.481 visningar
1 gillar
Scitalis  
Skapad av DrDryg, 19 November 2017, 11.08
6 responses
191 visningar
1 gillar
Scitalis  
Skapad av Marrik den allvetande, 20 November 2017, 20.57
3 responses
84 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Bifur, 09 November 2017, 21.50
233 responses
8.828 visningar
1 gillar
Bifur
av Bifur
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • DnD5, temp hp & concentratìon

    En magiker har 5 temp hp och koncentrerar sig på en spell. Magikern tar 3 hp i skada som dras från temp, magikern har alltså inte tagit någon riktig skada. Behöver magikern slå concentration?

  • #2
    Jag säger på ren magkänsla ja, med DC10. Det bör inte vara knutet till att "få skada" utan mer att magikern blir tvungen att göra nåt annat än att koncentrera sig. Men jag har ingen wording som backar mig eller nåt sånt, jag tycker bara att det BORDE gå till så.

    -- EDIT:
    Jag hittade ett regelexempel där en trollkarl med 10 temp HP får 30 i skada, då blir DC 15, hen får alltså höjd DC på slaget ÄVEN för förlusten av temp hp, vilket ju inte skulle ha hänt om man inte var tvungen att slå även för enbart förlust av temp hp.

    http://dnd.wizards.com/articles/feat...dvice_july2015
    Last edited by Jocke; 16 April 2017, 02.12.

    Kommentera


    • #3
      Tackar.
      Att THP inte ändrar DC, men arcane ward gör det hjälpte en hel del.

      Kommentera


      • #4
        Ja

        Kommentera

        Arbetar …
        X