Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Axe of Random Kindness

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Genesis, 18 June 2018, 18.30
67 responses
1.450 visningar
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av dawnrazor, Idag, 11.09
1 response
22 visningar
0 gillar
grolin
av grolin
 
Skapad av LJSLarsson, Idag, 09.39
2 responses
94 visningar
5 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 15.24
29 responses
557 visningar
3 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Skarpskytten, 14 June 2017, 08.54
37 responses
1.069 visningar
6 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av Wolfbane, Idag, 00.11
1 response
67 visningar
0 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av God45, Idag, 00.31
0 responses
28 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Mannen i skogen, Igår, 20.43
1 response
67 visningar
0 gillar
han som kallades göte  
Skapad av Dansun, Igår, 22.17
0 responses
46 visningar
0 gillar
Dansun
av Dansun
 
Skapad av wilper, Igår, 16.54
3 responses
117 visningar
1 gillar
luddwig
av luddwig
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Axe of Random Kindness

    En "Axe of Random Kindness" är ett magiskt föremål med en bieffekt. Förutom att fungera som en ordinär stridsyxa (motsv, beroende på regelsystem) med +1 (eller motsvarande magisk bonus), ger den också för varje lyckad attack ett slag på denna tabell: (effekten påverkar alltså den som attackeras)

    1D12
    1: Presdigitation (den träffade snyggas till, all smuts försvinner, mindre skavanker i kläder eller rustning lagas etc.)
    2: En dagsranson mat dyker upp i den träffades ryggsäck eller motsvarande. (Om denne saknar bärutrustning, hamnar maten helt enkelt nära varelsen.)
    3: Antalet mynt den träffade bär på fördubblas.
    4: Om den träffade bär en vattenflaska eller liknande, fylls den på magiskt. Den träffade blir omedelbart otörstig.
    6: Den träffade begåvas magiskt med ett föremål som har någon slags koppling till denne (tex en tjuv kan få "thieves tools" eller motsvarande, improvisera mht regelsystem... Monster får mat.)
    7: Ett föremål som den träffade bär på blir magiskt förbättrat. (Välj ett föremål slumpmässigt. Om det finns regler för "masterwork items", så blir föremålet ett sådant - annars improvisera effekt.)
    8: Om den träffade försöker med en skill check (eller motsvarande, beroende på regelsystem) den närmaste timmen, lyckas det första försöket automatiskt.
    9: Attacken gör ingen skada.
    10: Den träffade får motsvarande Bless (typ +1 eller liknande bonus på attacker, saves etc beroende på system).
    11: Motsvarande Cure Light Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.
    12: Motsvarande Cure Serious Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.




  • #2
    Ha ha briljant! Hade platsat perfekt i Mjölnir

    Kommentera


    • #3
      Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Vintrastorm Visa inlägg
        Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)
        Det vore kul - jag hittade på den i morse, efter att ha sett en skämtteckning på det temat (men utan rollspelskoppling). Har därför av förklarliga aldrig använt det, men om någon gör det vore det kul att höra berättas.

        Kommentera

        Arbetar …
        X