Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Axe of Random Kindness

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Twitchy, Igår, 01.15
20 responses
401 visningar
0 gillar
Zire
av Zire
 
Skapad av Tant Ragnar, Igår, 17.21
16 responses
298 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Staffan, 01 June 2017, 23.38
1 response
59 visningar
2 gillar
Staffan
av Staffan
 
Skapad av Scyne, 05 June 2017, 21.55
4 responses
109 visningar
1 gillar
Tony88
av Tony88
 
Skapad av galdrin, 22 June 2017, 17.40
0 responses
58 visningar
0 gillar
galdrin
av galdrin
 
Skapad av Gurgeh, Igår, 17.38
3 responses
161 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av God45, Igår, 17.18
8 responses
137 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av wilper, 10 May 2017, 20.57
46 responses
1.737 visningar
10 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Henke, Igår, 20.34
2 responses
41 visningar
0 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Candide, 22 June 2017, 22.22
6 responses
136 visningar
1 gillar
Candide
av Candide
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Axe of Random Kindness

    En "Axe of Random Kindness" är ett magiskt föremål med en bieffekt. Förutom att fungera som en ordinär stridsyxa (motsv, beroende på regelsystem) med +1 (eller motsvarande magisk bonus), ger den också för varje lyckad attack ett slag på denna tabell: (effekten påverkar alltså den som attackeras)

    1D12
    1: Presdigitation (den träffade snyggas till, all smuts försvinner, mindre skavanker i kläder eller rustning lagas etc.)
    2: En dagsranson mat dyker upp i den träffades ryggsäck eller motsvarande. (Om denne saknar bärutrustning, hamnar maten helt enkelt nära varelsen.)
    3: Antalet mynt den träffade bär på fördubblas.
    4: Om den träffade bär en vattenflaska eller liknande, fylls den på magiskt. Den träffade blir omedelbart otörstig.
    6: Den träffade begåvas magiskt med ett föremål som har någon slags koppling till denne (tex en tjuv kan få "thieves tools" eller motsvarande, improvisera mht regelsystem... Monster får mat.)
    7: Ett föremål som den träffade bär på blir magiskt förbättrat. (Välj ett föremål slumpmässigt. Om det finns regler för "masterwork items", så blir föremålet ett sådant - annars improvisera effekt.)
    8: Om den träffade försöker med en skill check (eller motsvarande, beroende på regelsystem) den närmaste timmen, lyckas det första försöket automatiskt.
    9: Attacken gör ingen skada.
    10: Den träffade får motsvarande Bless (typ +1 eller liknande bonus på attacker, saves etc beroende på system).
    11: Motsvarande Cure Light Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.
    12: Motsvarande Cure Serious Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.




  • #2
    Ha ha briljant! Hade platsat perfekt i Mjölnir

    Kommentera


    • #3
      Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Vintrastorm Visa inlägg
        Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)
        Det vore kul - jag hittade på den i morse, efter att ha sett en skämtteckning på det temat (men utan rollspelskoppling). Har därför av förklarliga aldrig använt det, men om någon gör det vore det kul att höra berättas.

        Kommentera

        Arbetar …
        X