Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Axe of Random Kindness

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Förstefadern, Igår, 17.10
5 responses
110 visningar
4 gillar
Järven
av Järven
 
Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
16 responses
553 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av ceruleanfive, Igår, 17.01
20 responses
307 visningar
1 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Måns, 06 October 2017, 15.56
77 responses
2.291 visningar
3 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Rangertheman, Igår, 17.46
0 responses
39 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av APM, 14 October 2017, 10.29
18 responses
410 visningar
0 gillar
APM
av APM
 
Skapad av Magnus Seter, 14 October 2017, 16.31
37 responses
1.349 visningar
1 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av Brynjard, 30 September 2017, 08.40
20 responses
493 visningar
5 gillar
Khan
av Khan
 
Skapad av Eagi, 06 July 2017, 15.18
26 responses
1.187 visningar
5 gillar
Eagi
av Eagi
 
Skapad av thartvigsson, 10 October 2017, 17.49
25 responses
1.289 visningar
0 gillar
Reddokk Fheg  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Axe of Random Kindness

    En "Axe of Random Kindness" är ett magiskt föremål med en bieffekt. Förutom att fungera som en ordinär stridsyxa (motsv, beroende på regelsystem) med +1 (eller motsvarande magisk bonus), ger den också för varje lyckad attack ett slag på denna tabell: (effekten påverkar alltså den som attackeras)

    1D12
    1: Presdigitation (den träffade snyggas till, all smuts försvinner, mindre skavanker i kläder eller rustning lagas etc.)
    2: En dagsranson mat dyker upp i den träffades ryggsäck eller motsvarande. (Om denne saknar bärutrustning, hamnar maten helt enkelt nära varelsen.)
    3: Antalet mynt den träffade bär på fördubblas.
    4: Om den träffade bär en vattenflaska eller liknande, fylls den på magiskt. Den träffade blir omedelbart otörstig.
    6: Den träffade begåvas magiskt med ett föremål som har någon slags koppling till denne (tex en tjuv kan få "thieves tools" eller motsvarande, improvisera mht regelsystem... Monster får mat.)
    7: Ett föremål som den träffade bär på blir magiskt förbättrat. (Välj ett föremål slumpmässigt. Om det finns regler för "masterwork items", så blir föremålet ett sådant - annars improvisera effekt.)
    8: Om den träffade försöker med en skill check (eller motsvarande, beroende på regelsystem) den närmaste timmen, lyckas det första försöket automatiskt.
    9: Attacken gör ingen skada.
    10: Den träffade får motsvarande Bless (typ +1 eller liknande bonus på attacker, saves etc beroende på system).
    11: Motsvarande Cure Light Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.
    12: Motsvarande Cure Serious Wounds (anpassa efter regelsystem), attacken gör ingen skada.




  • #2
    Ha ha briljant! Hade platsat perfekt i Mjölnir

    Kommentera


    • #3
      Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Vintrastorm Visa inlägg
        Kul idé. Berätta gärna om den används i spel och hur det gick. :)
        Det vore kul - jag hittade på den i morse, efter att ha sett en skämtteckning på det temat (men utan rollspelskoppling). Har därför av förklarliga aldrig använt det, men om någon gör det vore det kul att höra berättas.

        Kommentera

        Arbetar …
        X