Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Flykt undan mörkret

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av wilper, 10 May 2017, 19.57
139 responses
5.330 visningar
10 gillar
wilper
av wilper

Skapad av Mekanurg, Igår, 20.00
1 response
74 visningar
2 gillar
Hans E Magnusson  
Skapad av anth, 02 January 2017, 13.58
33 responses
725 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy

Skapad av Kaigon, Igår, 21.16
1 response
48 visningar
2 gillar
Phelan
av Phelan

Skapad av Wikingen, 03 December 2017, 14.44
10 responses
292 visningar
0 gillar
IcarusDream  
Skapad av Gurgeh, Igår, 20.41
2 responses
74 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av Bifur, 09 November 2017, 21.50
312 responses
11.753 visningar
1 gillar
lilonjo
av lilonjo

Skapad av C-J, 01 December 2017, 19.42
13 responses
229 visningar
7 gillar
C-J
av C-J

Skapad av Ram, 09 December 2017, 10.28
7 responses
113 visningar
0 gillar
Ram
av Ram

Skapad av God45, Igår, 19.41
0 responses
54 visningar
3 gillar
God45
av God45

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Flykt undan mörkret

Känns bra att ni släpper en reviderad version av soloäventyret med orginaltiteln.

Betyder det att andra tramsigheter som "sommerswerd" också kommer försvinna i ny upplaga (om det blir fler böcker då vill säga)? Förstår inte vitsen med att förstöra en fullgod gammal översättning med mEningslösa och sämre förändringar.

Vet inte om min fråga kändes otrevlig (isåfall ber jag om ursäkt), men jag tycker nog man borde kunna få ett svar?

Kommentera

Sommerswerd finns kvar!

Kommentera

Suck!

Kommentera

Ett år sedan posten och inga svar?!

Tycker det är väldigt underligt att man inte kan få några argument kring varför man väljer att ändra på böckerna? Sommerswerd, Slottet Död, Flykt från mörkret?

Jag kan förstå om man hade förbättrat dåliga namn, men här gör man istället välkända namn sämre.

Varför?

Kommentera

Kan bara hålla med om en del av ordvalen, däremot nu när mina barn börjar komma i ålder (Eld över vattnet avslutad igår) inser jag vad kul det är att dessa böcker finns att köpa igen. Roligt att kunna plocka upp de delar som saknades i samlingen.

Kommentera

I vilken ålder är de? Har testat lite på min äldste för ett halvår sen och intresse fanns, men sen dess har han lärt sig läsa betydligt bättre, han är 7,5 nu. Kanske dags igen.

Kommentera

Äldsta är 8,5 så han har läst själv men har diskuterat en del val och regler med mig. Nr 2 är två år yngre så henne läser jag högt för, så får hon välja och slå tärning. Går bra även om det inte blir så många paragrafer åt gången.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                  Kan bara hålla med om en del av ordvalen, däremot nu när mina barn börjar komma i ålder (Eld över vattnet avslutad igår) inser jag vad kul det är att dessa böcker finns att köpa igen. Roligt att kunna plocka upp de delar som saknades i samlingen.
                  Ropade hem samtliga i den gamla EV-samlingen för några år sedan så det här handlar mer om att få fräscha ex och sponsra hobbyn. Att få nya ex där man förändrar i onödan och dessutom inte ger feedback på ett år gör att man funderar på varför man spenderar pengar på dem överhuvudtaget.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                    och dessutom inte ger feedback på ett år
                    Nej det är tråkig stil.

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Ropade hem samtliga i den gamla EV-samlingen för några år sedan
                    Bra köp, speciellt som Äventyrsspel väl brände nästan hela upplagan av bok 12. Saknar fortfarande 5 st men har varit för snål för att köpa in dem begagnat, det blir ju så dyra...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg

Nej det är tråkig stil.

Bra köp, speciellt som Äventyrsspel väl brände nästan hela upplagan av bok 12. Saknar fortfarande 5 st men har varit för snål för att köpa in dem begagnat, det blir ju så dyra...
                      Kan lova att 12:an inte var billig. Tror den gick loss på 300-400kr .. minst...

Kommentera

Tror nog dom bara missat tråden.

Kommentera

Ser en auktion på Tradera nu för Tidens fångar, uppe i över 500 med 9 dagar kvar...

Kommentera

11:an och 12:an är värda runt 800-1200 i fint skick har jag hört. Eller något i den stilen i alla fall.

Kommentera

Tveksamt om någon missat tråden. Känns mest som man struntar i kritiken...

Kommentera

Arbetar …
                              X