Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Den stora tabellen för belöningar

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 08.47
24 responses
799 visningar
10 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
187 responses
6.379 visningar
0 gillar
Daniel
av Daniel
 
Skapad av krank, 18 September 2017, 09.20
1 response
21 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Max Raven, 11 July 2017, 19.39
12 responses
245 visningar
0 gillar
Daniel
av Daniel
 
Skapad av osrick, Igår, 19.05
0 responses
41 visningar
4 gillar
osrick
av osrick
 
Skapad av God45, 17 September 2017, 21.41
6 responses
137 visningar
3 gillar
gustaf s  
Skapad av Cake, 06 October 2016, 11.07
61 responses
2.665 visningar
2 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av koraq, 17 September 2017, 14.02
3 responses
77 visningar
0 gillar
koraq
av koraq
 
Skapad av God45, Igår, 09.31
0 responses
47 visningar
2 gillar
God45
av God45
 
Skapad av God45, 18 September 2017, 06.58
15 responses
347 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Den stora tabellen för belöningar

    Tillsammans skriver vi den stora tabellen för belöningar, alltså belöningar som spelfigurerna kan få efter att de klarat uppdraget. I Äventyr finns tre olika nivåer av belöningar beroende på hur svårt uppdraget varit. Dessa belöningar tänkte jag kunde vara för ganska mundana äventyr. Låt mig börja med några, och se vilka som hakar på:

    1T100 Belöning
    1 Spelfigurerna får en uppsättning värmande mantlar som gör att de inte fryser på vintern.
    2 Spelfigurerna får en harpa värd 30 silvermynt.
    3 Spelfigurerna får en vakthund som följer dem vart de går. Vakthunden har Upptäcka 6 och Rörelse 4, och specialförmåga BETT, 1 liv i skada.
    4 Spelfigurerna får uppdragsgivarens tacksamhet. En gång under kommande sagor kan spelfigurerna be uppdragsgivaren om en tjänst.
    5 Spelfigurerna får ett tält som de kan ha på sina äventyr och resor. Tältet skyddar mot kyla och regn.

  • #2
    • De får en vagn dragen av två hästar. Vagnen rymmer alla rollfigurerna och en del packning, eller en stor mängd loot. Vagnen är av god kvalitet och kommer inte gå sönder i första taget.
    • De får var sitt passerkort, som gör att de kan resa genom stadsporten utan att betala tull. Korten är giltiga i ett år.
    • Uppdragsgivaren känner någon som bor där rollfigurerna planerar att resa, och skickar med ett brev som de kan visa upp och få mat, husrum och hjälp med enkla praktiska saker.
    • Rollfigurerna vidrörs var och en av ett skimrande trollspö. Ingenting händer just då, men uppdragsgivaren ler finurligt om de frågar vad som hände.
    • De får en ordentlig påse torkade blad. Te som kokas på bladen gör att man sover extra gott på natten och bara drömmer trevliga drömmar. (Kan ej Äventyrs regler för utmattning och återhämtning, men det kan ha någon effekt där. Alternativt läkande om det ej finns utmattningsregler.)

    Kommentera


    • #3
      11. Uppdragsgivaren ställer till med paj-kalas och spelfigurerna får bjuda alla sina vänner!
      12. Uppdragsgivaren som varit ledsen och gråtit i flera år spricker upp i ett brett leende.
      13. Uppdragsgivaren tar ett av sina ögon och planterar i en blomkruka som spelfigurerna sedan får som gåva. Ögat kommer snart att slå rot och växa till att bli en liten buske vars ögon-frukter kan sväljas hela och då ger upphov till ögon i nacken. Villkoret är att uppdragsgivaren får ta del av ett av ögonen för att ersätta det hen skördat.
      14. En lycko-amulett. Den som bär amuletten är alltid lycklig!
      15. Urkelsaft, en stinkande sörja vars doft kan skrämma bort även de vildaste av djur.

      Kommentera


      • #4
        -Uppdragsgivaren skriver en sång om spelfigurerna och lovar att sprida den. Om spelfigurerna sjunger sången för en främling är det stor chans att de blir varmt välkomnade och bjudna på mat och husrum.

        Kommentera


        • #5
          Spelarna har alltid någonstans att sova om de kommer till staden. Spelar ingen roll om klockan är sent eller så, bara kom över.
          Spelarna tatueringar av uppdragsgivaren, hur många de vill och hur ofta de vill. 10% att de får vänta för att uppdragsgivaren är upptagen.
          Spelarna får någon slags terapeutisk behandling och mår bättre, värkande rygg blir bra, handsvett försvinner osv.
          Uppdragsgivaren hämnas på någon som har varit taskig mot spelarna. Spelarna får själva beskriva scenen eller hur det yttrar sig.
          En magisk katt som inte kan dö. Beter sig i övrigt som en katt. Gillar fisk och att leka. Spelarna får döpa den.
          En plakett i staden. Kanske på platsen som de löste uppdraget på?
          Skattelättnader.
          Tandvård.

          Kommentera


          • #6
            Karaktärerna får en magisk slip sten som alltid lagar alla trasiga vapen.

            Kommentera


            • #7
              Karaktärerna får en rabattkupong som gäller för ett gille som erbjuder "lagbygges"-övningar, såsom att falla baklänges och låta någon fånga dem, eller terapeutiska primalvrål.

              Kommentera


              • #8
                Karaktärerna får varsitt ostfondue-set. Osten måste de skaffa själva.

                Kommentera

                Arbetar …
                X