Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Inblick i Kopparhavets hjältar: Värv

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

    Inblick i Kopparhavets hjältar: Värv

    I Kopparhavets hjältar väljer du ett värv för din rollperson, precis som i Hjältarnas tid. Ett värv är något som din rollperson är tränad i och har erfarenhet av. Värv ger dig både tillgång till färdigheter och möjlighet att välja en av tre värvsförmågor. Vissa av värven i Kopparhavets hjältar kommer du att känna igen från Hjältarnas tid - Krigare, Tjuv, Stigfinnare.

    De nya värv vi presenterar speglar våra huvudteman:

    Sjöfarare är det perfekta valet för den som vill spela pirat, smugglare eller sjökapten. En av Sjöfararens värsfömågor är Hamnråtta:
    • Hamnråtta: Du vet hur man tar sig runt en hamn, och kan hitta rätt person att fråga om råd och hjälp. Exempelvis kan du få tag på 3T6 dagsransoner proviant, tak över huvudet, läkarvård eller ge information om hur man hittar något eller någon. Du kan använda förmågan en gång per dag så länge du befinner dig i en hamnstad. Slag för handel öppnas två snäpp i hamnstäder."

    Riddare är värvet för adelsfolk och hjältemodiga ryttare. Värvet täcker allt från fromma solriddare till furgiska mästerryttare och helbepansrade katafrakter. En av Riddarens förmågor är Född i sadeln:
    • Född i sadeln: Du är född i sadeln och lärde dig rida innan du kunde gå. Alla utmaningar till häst öppnas två snäpp för dig."

    Köpman passar den som vill kombinera äventyrslystnad, reslust och ett skarpt öga för affärsmöjligheter. Köpmän kan vara allt från desparata lyckosökare som satsar allt på en riskfylld karavan eller båtfärd, till de stora handelhusens hänsynslösa agenter (Köpman finns också i Hjältarnas väg).
    • Kappsäck: En gång per spelmöte har du precis rätt föremål oavsett om det står på din utrustningslista eller inte. Det enda kravet är att föremålet ska vara bärbart och ickemagiskt."

    Slutligen är Magiker lite av ett specialfall - värvet finns i Hjältarnas tid, men vi har gjort ganska stora ingrepp. De kan välja mellan två nya magitraditioner - Skolmagi och Illusionism, och har en helt ny uppsättning värvsförmågor. En av dem är Beskyddare:
    • Beskyddare: En demon, smågud eller annan kraft har tagit dig under sina vingar. Kanske är det en ockult läromästare, kanske är det en demon du sålt din själ till. I varje fall har din beskyddare förmågan att skydda dig från dina egna misstag. En gång per spelmöte kan din Beskyddare ingripa i en scen för att hjälpa dig."

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by Mannen i skogen, 17 June 2019, 22.41
1 response
47 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Mannen i skogen  
Started by Zire, Idag, 11.07
23 responses
193 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Måns
av Måns
 
Started by Khan, Idag, 08.10
12 responses
197 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Genesis
av Genesis
 
Started by Lightshy, 21 May 2019, 12.33
48 responses
864 visningar
1 gillar
Senaste inlägg Minimoni  
Started by 2097, 17 June 2019, 14.46
59 responses
1.750 visningar
8 gillar
Senaste inlägg Bifur
av Bifur
 
Started by Rangertheman, Idag, 09.30
7 responses
129 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Lightshy  
Started by himelskgiraf, Igår, 15.57
3 responses
119 visningar
3 gillar
Senaste inlägg ceruleanfive  
Started by krank, 11 February 2019, 23.42
14 responses
376 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Troberg
av Troberg
 
Started by Måns, 16 June 2019, 08.02
159 responses
3.334 visningar
8 gillar
Senaste inlägg Rangertheman  
Started by Genesis, 03 May 2019, 21.18
283 responses
4.983 visningar
14 gillar
Senaste inlägg entomophobiac  
Arbetar …
X