Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Karta över Kopparhavet

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Karta över Kopparhavet

OBS: ej justerad för Krilloan ännu. Karaban vid Ormsjön skall alltså flytta söderut och byta namn OBS

Välkommen till Kopparhavet! Här kommer en smygtitt på vår fantastiska regionskarta, signerad den mästerlige Tobias Tranell. Som ni ser bjuder Athos både på kära återseenden och nya överraskningar.

Vad tycker ni? Vad mer skulle ni vilja ha med? Vad ser ni fram emot att läsa mer om?

Ps. Den färdiga kartan kommer innehålla mängder av bekanta namn som Zorakin, Berendien, Efaro, Krun etc

Välkommen till Kopparhavet! Här kommer en smygtitt på vår fantastiska regionskarta, signerad den mästerlige Tobias Tranell. Som ni ser bjuder Athos både på kära återseenden och nya överraskningar.

Vad tycker ni? Vad mer skulle ni vilja ha med? Vad ser ni fram emot att läsa mer om?

Ps. Den färdiga kartan kommer innehålla mängder av bekanta namn som Zorakin, Berendien, Efaro, Krun etc

Bifogade filer

Ursprungligen skrivet av Leon Visa inlägg
    OBS: ej justerad för Krilloan ännu. Karaban vid Ormsjön skall alltså flytta söderut och byta namn OBS

Wow. Det var en väldigt liten preview. Jag ser ingenting. Eller, alltså, det ser väl snyggt ut. Harmoniska färger. Men att se återseenden och överraskningar? Nej. Och det är inte bara för att jag är för ung för att fatta vad som är vad =)

Sen låter det väldigt jobbigt för kartografen att inte ha geografin spikad vid detta laget. Göra en så snygg karta och sedan ändra!? Detta är väl ändå i grunden rastergrafik, inte kan man väl ändra nu. Mer än att typ byta ut något namn eller så. Att rita om tar ju evigheter ... För mig i alla fall.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Möller Visa inlägg
      Wow. Det var en väldigt liten preview. Jag ser ingenting. Eller, alltså, det ser väl snyggt ut. Harmoniska färger. Men att se återseenden och överraskningar? Nej. Och det är inte bara för att jag är för ung för att fatta vad som är vad =)

Sen låter det väldigt jobbigt för kartografen att inte ha geografin spikad vid detta laget. Göra en så snygg karta och sedan ändra!? Detta är väl ändå i grunden rastergrafik, inte kan man väl ändra nu. Mer än att typ byta ut något namn eller så. Att rita om tar ju evigheter ... För mig i alla fall.
      Kartan finns i full storlek på vår facebookgrupp. Kolla gärna där, eller om någon kan hjälpa mig lägga upp i högre upplösning på wrnu ;)

Det enda som skall ändras i geografin är namn och läge på Karaban/Krilloan, och det är redan gjort. Kardiens, Zorakin etc finns med på kartan du ser, där handlar det bara om att skriva ut landsnamnen på kartan. Så nej, några större omritningar är inte på agendan - men det är fortfarande bra att veta vad ni tycker, och en hel del tweaks och omflyttningar går att göra utan att ändra på grundkartan - som vi redan gjort med Krilloan efter allmän begäran :)
      Last edited by Leon; 18 April 2019, 22.28.

Kommentera

Mycket grannt! Skickade ett PM med instrux för att få in en större bild

Kommentera

Jag skulle vilja ha en riktigt fet arkipelag (till). Tänk Grekiska övärlden. Uppe kring Joriska sjön, eller runt Indar. Kanske ytterligare en östat? Men kartan är tjusig och trevlig!
          Last edited by hakanlo; 20 April 2019, 10.29.

Kommentera

Det där är inte en dum idé alls. Öar och ögrupper spelar redan en viktig roll i vårt Kopparhav

Kommentera

En något större, och uppdaterad karta:

Klicka mig!
              Last edited by Måns; 23 April 2019, 15.16.

Kommentera

Mycket grannt! Härligt att sitta o kika på en fantasykarta o fundera över alla platser, alla skogar och kärr och små öar och avsides krokar..

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg
                  Mycket grannt! Härligt att sitta o kika på en fantasykarta o fundera över alla platser, alla skogar och kärr och små öar och avsides krokar..
                  Precis det som är avsikten med kartan! Och vi kommer lägga till ännu mer på den slutgiltiga varianten!

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• Rickard
                    Svar till Äventyr i snö och is
                    av Rickard
                    Bara lite saker jag kommer på:

• Snöstormar.
                    • Det räcker med månljuset för att se hela landskapet i ett spöklikt ljus....
                    Idag, 14.55
                  • ÅkeZorkh
                    Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
                    av ÅkeZorkh
                    Prins Valiant på Sveavägen
                    Knas i urten
                    Gängkrig på segway
                    Amongst the thugs...
                    Idag, 14.50
                  • anth
                    Svar till Äntligen!!!
                    av anth
                    År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
                    Tanken var ett det...
                    Idag, 14.48
                  • Minimoni
                    Svar till Din spelvärld med barnen
                    av Minimoni
                    Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
                    Idag, 14.47
                  • skaraborgarn
                    Svar till Skillnader mellan folkslagen
                    av skaraborgarn
                    Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
                    Idag, 13.30
                  • Gurgeh
                    Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
                    av Gurgeh
                    Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
                    Idag, 13.18
                  • gabrielledebourg
                    Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
                    av gabrielledebourg
                    Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
                    Idag, 12.53
                  • Jocke
                    Svar till Public domain och ackreditering
                    av Jocke
                    För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
                    Idag, 11.49
                  • Rickard
                    Svar till Kompetitiva rollspel
                    av Rickard
                    Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
                    Idag, 11.41
                  • Mekanurg
                    Svar till Raser som aldrig spelades
                    av Mekanurg
                    När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
                    Idag, 10.35
                  Arbetar …
                  X