Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Färdigheter till Trakorien

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av 2097, Idag, 07.58
43 responses
320 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av Magnus Seter, 27 January 2017, 12.19
31 responses
1.227 visningar
4 gillar
cogitare  
Skapad av Nässe, Igår, 14.42
47 responses
533 visningar
2 gillar
cogitare  
Skapad av 2097, Idag, 14.22
0 responses
13 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av 2097, 16 April 2017, 13.25
62 responses
1.093 visningar
4 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av ceruleanfive, Igår, 20.38
29 responses
233 visningar
1 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av da_bohz, Igår, 13.37
13 responses
159 visningar
8 gillar
Rymdhamster  
Skapad av krank, Igår, 20.55
3 responses
54 visningar
0 gillar
Mundo
av Mundo
 
Skapad av avatarex, Igår, 22.18
0 responses
83 visningar
3 gillar
avatarex  
Skapad av 2097, 13 May 2017, 00.33
17 responses
273 visningar
4 gillar
2097
av 2097
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Färdigheter till Trakorien

    Hej hej. Vi hade tänkt flänga runt lite i Trakorien (Från svavelvinterspelet) men med Järn-reglerna.
    Jag undrar om herr Krille har några synpunkter på färdighetslistan för en mer fantasyvärld och mindre sagovärld, eller om någon annan redan gjort något litet hack?

    Färdigheterna som är under utredning är Fylgja, Sejd och Wyrd.
    Andra behöver kanske bara ett namnbyte såsom Skaldekonst till något annat.

    Låter som det blir en lättsam klassisk äventyrargrupp (dvs hemlösa murderhobos på vift) så vet inte riktigt hur klansystemet skulle passa in. Det är ett trevligt system men det känns som det passar för mer rotade grupper. Kanske medlemskap i något äventyrar-gille som kan skicka dem i döden när de sitter för länge på krogen? Någon som har en annan idé?

    Bonusfråga. Nämn en sak du känner att man måste ha med/utsätta dem för/träffa på/visa upp för spelarna när man springer runt i Trakorien.

  • #2
    Ursprungligen skrivet av Oden Visa inlägg
    Låter som det blir en lättsam klassisk äventyrargrupp (dvs hemlösa murderhobos på vift) så vet inte riktigt hur klansystemet skulle passa in. Det är ett trevligt system men det känns som det passar för mer rotade grupper. Kanske medlemskap i något äventyrar-gille som kan skicka dem i döden när de sitter för länge på krogen? Någon som har en annan idé?
    De kanske kan ha kopplingar till samma hus. Då behöver man bara inspireras av/översätta klanrollerna så att de passar viktiga personer i en mäktig familj.

    Annars kan man ju också höja ribban ett steg och låta varje "klanmedlem" motsvara ett hus ledare med tillhörande medlemmar. Varje RP har då koppling till åtminstone ett par av husen, även om lojaliteten främst ligger hos äventyrargruppen.

    Vill man bestämt ha dem som hemlösa murderhobos så är det nog bättre att inte använda klanreglerna.

    Kommentera


    • #3
      Mina spelare har gillat allt i Palamux.
      -Shamashdyrkare. Att besöka deras stränga städer och konfronteras med alla påbud har varit omåttligt roligt.
      -Möten med varelser från slumptabellerna i DoD Monster har passat utmärkt in i stämningen.
      -Ett besök i Fontra Cilor med dekadent adel, hemsökta gator och fallfärdiga spökpalats
      -Barbarer med filade tänder och ondskefulla månpräster i Kargom och Klagga

      Från de andra öarna:
      -Kråkbromsar i Skuggornas träsk
      -Glada bönder på Saphyna som gör rollpersonerna feta på bara någon vecka
      -Vansinniga kastykerpräster, advokater och ett besök vid kronolaben (med dödsfall) i Tricilve
      -Pelarbergen på Trinsmyra (har aldrig besökts men talats om)
      -Att sikta Stegos skugga till havs

      Är inte Hjältarnas Tid mer standardfantasy för murderhobos än Järn?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Zire Visa inlägg
        Annars kan man ju också höja ribban ett steg och låta varje "klanmedlem" motsvara ett hus ledare med tillhörande medlemmar. Varje RP har då koppling till åtminstone ett par av husen, även om lojaliteten främst ligger hos äventyrargruppen.
        Så blir det! Blir att hitta på ett namn på ett "murderhobos-for-hire" gille som finns i varje stad av betydelse med lite politiskt fulspel mellan husen.
        Tror ni det blir alldeles för ostigt om möteslokalerna/gilleshusen endast är förhärligade tavernor där äventyrarna sitter och ölar tills det kommer förbi ett jobb i form av mystiska män i kåpor?

        Ursprungligen skrivet av Fridigern Visa inlägg
        Är inte Hjältarnas Tid mer standardfantasy för murderhobos än Järn?
        Hm där sa du nått. Har inte haft det spelet på radarn men bör nog kolla in det. Tackar!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen skrivet av Oden Visa inlägg
          Tror ni det blir alldeles för ostigt om möteslokalerna/gilleshusen endast är förhärligade tavernor där äventyrarna sitter och ölar tills det kommer förbi ett jobb i form av mystiska män i kåpor?
          För kritiska utomstående så ter det sig nog inte bättre än så. De vill nog mest bara bli av med packet. Och på vissa platser fungerar det nog ungefär så också. Men mer betydelsefulla gillen i storstäderna är nog betydligt mer uppstyrda, reglerade och inflytelserika än så. En maktfaktor som de rika familjerna tar i noggrant beaktande.

          Kommentera

          Arbetar …
          X