Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Kartor och verktyg för att skriva äventyr

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av IggePlitz, Idag, 00.56
0 responses
2 visningar
0 gillar
IggePlitz  
Skapad av Gurgeh, Igår, 23.04
2 responses
20 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
103 responses
3.878 visningar
13 gillar
Khan
av Khan

Skapad av luddwig, Igår, 10.13
5 responses
123 visningar
6 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av luddwig, 19 April 2018, 21.37
24 responses
729 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av krank, 22 May 2018, 06.30
7 responses
53 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Botulf, Igår, 20.39
0 responses
15 visningar
0 gillar
Botulf
av Botulf

Skapad av Lerius Doman, 23 May 2018, 23.28
2 responses
103 visningar
4 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Kraetyz, 25 May 2018, 12.51
15 responses
315 visningar
0 gillar
Lemur
av Lemur

Skapad av Genesis, 26 May 2018, 20.58
8 responses
186 visningar
2 gillar
RasmusL
av RasmusL

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Kartor och verktyg för att skriva äventyr

Jag har ett tag nu skrivit på ett äventyr till hjältarnas som jag senare även funderar på att släppa till allmänheten men jag har ett litet problem. Jag har ingen aning om hur man gör snygga kartor eller vart jag ska vända mig om jag vill få en sådan ritad. Äventyret jag skriver utspelar sig i en "övergiven" stad och en viktig del av hur äventyret spelas är att spelarna får en karta över staden så de kan välja själva vad de vill undersöka för något, varje plats på kartan har alltså ett kapitel i texten så att spelarna själva får välja i vilken ordning de gör saker och ting.
    Så min fråga är mestadels finns det verktyg för att göra bra kartor över en stad eller bör jag leta efter någon "kartritare"? Andra verktyg som kan vara användbara för skrivandet av ett äventyr välkomnas också.

Det finns massor av kartritarprogram, och det går även att utmärkt att rita för hand, eller i ex Photoshop, Illustrator etc. Men det finns inget som slår: https://watabou.itch.io/medieval-fantasy-city-generator om du snabbt vill ha fram en karta utan något som helst jobb.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
      Det finns massor av kartritarprogram, och det går även att utmärkt att rita för hand, eller i ex Photoshop, Illustrator etc. Men det finns inget som slår: https://watabou.itch.io/medieval-fantasy-city-generator om du snabbt vill ha fram en karta utan något som helst jobb.
      Ja jag kikade på det där och jag gillar stilen men jag behöver rita en mer specifik karta snarare än generera en slumpad iom att kartan ska vara kopplad till det som skrivits. Funderar på om jag kanske bara ska försöka rita något med liknande stil.

Kommentera

Det här programmet har en gratisversion:

http://cityographer.com/

Kommentera

Arbetar …
        X