Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT: Divinity Lost - "Kult är ett fantastiskt spel. En triumf."

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • KULT: Divinity Lost - "Kult är ett fantastiskt spel. En triumf."

    En recension av ingen mindre än wrnu:s egen Gorillotaur! https://txt.fyi/+/9fffe69b/

    Vi i teamet blev grymt glada av den, och jobbar på med att få ut spelet till alla backers (PDF:er har gått ut, fysiska böcker kommer under augusti). Sedan kommer butiksutgåvan något senare.


  • Minimoni
    svarade
    Snyggt som satan och med stor potential. Håller dock med om att det inte är det enklaste spelet att skapa kampanjer eller äventyr till, de tidigare utgåvorna var dock om möjligt ännu svårare att greppa.

    Illustrationerna är passande och självklart är de ”creepy”, men inte värre än vad ett skräckspel som KULT bör ha. Jag är 36 år och det krävs lite mer än bröst och köttiga sår för att jag ska bli puritan, så för mig är illustrationerna bra och passande utan att vara överdrivna.

    Kommentera:


  • Henke
    svarade
    Jag skulle nog helst aldrig öppna porten fullt ut utan fortsätta antyda att saker inte är som de ska. Oklart hur länge den balansakten håller, men det är den som jag tycker gör det hela spännande.
    Last edited by Henke; 27 September 2018, 06.37.

    Kommentera:


  • Basilides
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
    Dock skulle jag nästan säga att det bästa eller enklaste sättet är att snarare skala ned och försöka skapa ett upplägg med tämligen jordnära premisser. När du vet vilka dina RP:er är och deras Mörka hemligheter så kolla vilken av principerna (från Arkonterna och/eller Dödsänglarna) som kan ligga i bakgrunden och influera skeenden i spelet.
    Det är ett bra råd att börja med något som är jordnära. Att det är som att spela i vår värld med bara några få underligheter eller föraningar om det övernaturliga. Sedan eskalera det hela. Öppna inte porten mot Metropolis första spelmötet.

    Kommentera:


  • Big Marco
    svarade
    Tack för berömmet och kul att du gillar spelet.

    KULT: Divinity Lost (och tidigare utgåvor) har alltid haft utmaningen i att eftersom spelet är så enormt djupt och mångbottnat så kan ingångar in i spelet vara svåra att greppa. I Core Rules Book finns ett kapitel för en mall hur scenarion lämpligen byggs upp. Dock skulle jag nästan säga att det bästa eller enklaste sättet är att snarare skala ned och försöka skapa ett upplägg med tämligen jordnära premisser. När du vet vilka dina RP:er är och deras Mörka hemligheter så kolla vilken av principerna (från Arkonterna och/eller Dödsänglarna) som kan ligga i bakgrunden och influera skeenden i spelet.

    Jag tror att det viktiga är som sagt att första bygga RPna och sedan så tar SL på sig tänkar-mössan och funderar kring vilka scenarion eller teman som skulle vara intressanta att utforska för dessa RPer.

    Kommentera:


  • Kraetyz
    svarade
    Välskrivet!

    Kan inte säga annat än att jag håller med om skrivandet - bland det bästa jag någonsin läst. Kan även hålla med om kritiken, jag har fått skriva, börja om, skriva, börja om, ganska många gånger nu i jakt på att hitta ett scenario eller upplägg jag tycker jag kan spelleda och som är "värdigt" Kult. Man vill arbeta med mytoset så gärna och det är SVÅRT att veta var man vill dra gränserna.

    Taroticum et. al. tycker jag ser skitbra ut. Har skummat igenom alla scenarier och läst igenom två. Det hjälper om något med att få grepp om vilken sorts historier man kan forma sina tankar runt. Black Madonna är för maffig, inte kommit längre än introt i den. :)

    I bilddebatten: Jag DREGLAR för dessa bilder. Återigen säkert ett bevis på hur bra spelet är skrivet, men för Kults värld (som jag inte upplevt förrän nu - inget original i mitt bibliotek) känns dessa illustrationer så rätt och levande.
    Och vissa av dem är obehagliga på riktigt, verkar några vänner jag visat de för tycka. Det är pluspoäng från mig.
    Fast det är kanske inte för alla. Vissa tycker nog att bröst och köttiga sår blir tråkiga efter ett tag. Förståeligt.
    Last edited by Kraetyz; 25 July 2018, 02.25.

    Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by clarence redd, 06 July 2019, 17.34
9 responses
223 visningar
3 gillar
Senaste inlägg clarence redd  
Started by Minimoni, Igår, 20.53
1 response
113 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Tirumbar  
Started by Styrman, 16 September 2019, 18.21
4 responses
169 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Bifur
av Bifur
 
Started by Krille, 16 September 2019, 21.05
26 responses
845 visningar
17 gillar
Senaste inlägg gorillotaur  
Started by Markus Tullberg, Idag, 10.32
0 responses
29 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Markus Tullberg  
Started by Khan, 13 September 2019, 10.30
6 responses
224 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Khan
av Khan
 
Started by McKatla, 15 September 2019, 14.48
16 responses
608 visningar
8 gillar
Senaste inlägg Fiktionslek  
Started by krank, 31 August 2019, 20.50
39 responses
684 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Cybot
av Cybot
 
Started by Pilgiftsgrodan, Igår, 14.35
6 responses
151 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Krille
av Krille
 
Started by nybörjare, Igår, 10.55
5 responses
180 visningar
7 gillar
Senaste inlägg Booogeyman  
Arbetar …
X