Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Polybius - Ett äventyr till Kult: Divinity Lost

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Max Raven, 18 September 2018, 17.53
8 responses
300 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Bifur, 13 November 2018, 18.04
9 responses
258 visningar
4 gillar
Necross
av Necross

Skapad av Inkognito, Igår, 20.46
1 response
87 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Dunkel, 13 November 2018, 20.41
14 responses
268 visningar
6 gillar
Dunkel
av Dunkel

Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
41 responses
1.945 visningar
0 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
41 responses
1.049 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av chrull, 09 November 2018, 17.52
19 responses
274 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av McAber, Igår, 10.55
1 response
77 visningar
1 gillar
illuzive  
Skapad av clarence redd, 13 November 2018, 20.42
2 responses
61 visningar
1 gillar
clarence redd  
Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 20.39
15 responses
1.276 visningar
6 gillar
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
    Jag plockade PDF:en i mars och har den kvar. Maila mig om någon är intresserad!

Kan du inte lägga upp den någonstans? Ladda upp till google drive eller dropbox eller något och ge en länk? Den får ju som sagt spridas fritt...

Kanske kan du skicka in den till Scenariobiblioteket?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg

Kan du inte lägga upp den någonstans? Ladda upp till google drive eller dropbox eller något och ge en länk? Den får ju som sagt spridas fritt...

Kanske kan du skicka in den till Scenariobiblioteket?
      Bra idé. Skickar den till scenariobiblioteket direkt.

Kommentera

Fick förövrigt svar från scenariobiblioteket idag att de har fullt upp, men kommer att lägga upp scenariot så fort de hinner.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
          Fick förövrigt svar från scenariobiblioteket idag att de har fullt upp, men kommer att lägga upp scenariot så fort de hinner.
          Awesome! Jag har också skickat in nya scenarion till dem så förhoppningsvis kommer våra grejer upp sammtidigt :)

Kommentera

Härligt! Notera dock att det där äventyret på inget sätt är mitt utan något jag hade förmånen att hämta när trådens skapare lade upp det här. :-)

Kommentera

http://www.scenariobiblioteket.se/?product=polybius

Kommentera

Här är en recension :D http://www.rollspel.nu/forum/allmänn...550#post289550

Kommentera

Aah! Sorry! Min serverdator totaldog för mig. Nu (6000kr senare, mummel, mummel, mummel) är allt uppge igen dock! :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                    Tack för recensionen! :) Och jag får hålla med dig om kritiken; "The Bitch" kunde nog ha skötts snyggare med mer tyngdpunkt på att det är en neuros snarare än något "normalt och hälsosamt". Tar med det i väskan för en eventuell Polybius 2 :D

Kommentera

Uh-oh! Jättefint initiativ! :) Jag ser dock att den versionen var en äldre variant (1.1). Dock så har jag sedan det släppt en nyare version. Alex Obernigg som hjälpt Helmgast med redigering, korrekturläsning etc räckte ut en hand och sa "jag hjälper dig gärna!" precis när jag släppt scenariot. Jag tänkte inte tacka nej till ett sånt fint erbjudande!

http://zele.st/Polybius/ är uppe igen, så det ska bara vara att slanga hem nya versionen. Jag har även mailat Scenariobiblioteket och informerat dem om den senaste versionen.

Kommentera

En variant av Polybius var med som Shotgun Scenario till Delta Green i senaste numret av The Unspeakable Oath.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mattifier Visa inlägg
                          Detta är min första post här (eller, tja, jag postade för länge, länge, länge sedan i gamla rollspel.nu) och jag tänkte göra det för att stolt presentera mitt fina nya quick-play scenario jag precis skapat till Kult Divinity Lost.

Detta scenario handlar om den gamla vandringssägnen om Polybius; en arkadmaskin som enligt legenden poppade upp i mörka hörn i olika arkadhallar i USA under det tidiga 1980-talet för att senare försvinna utan ett spår eller synlig anledning. Det finns flera olika historier om vad de faktiskt var. Var de ett tankekontrollexperiment från regeringen? Kanske ett försök att plantera subliminala meddelanden i tonåringar? Eller var de något mycket, mycket mer ondskefullt? Den här historien handlar om en grupp med gymnasieelever (eller, tja, highschool, men nära nog) och deras försök att hitta sanningen bakom konspirationen.

Detta scenario är designat och skrivet av mig för Kult: Divinity Lost som ett quick-play scenario med färdiggjorda karaktärer och förutsätter 2 till 4 spelare med en spelledare.

Länk för hemladdning

Det här var ett helt fantastiskt äventyr! Hoppas att du gör mer till KULT: Divinity Lost Mattifier. Inte är det bara snyggt det är jättebra på alla sätt!

Kommentera

Arbetar …
                          X