Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Polybius - Ett äventyr till Kult: Divinity Lost

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
0 responses
2 visningar
0 gillar
RasmusL
av RasmusL

Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
94 visningar
7 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.495 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
55 responses
802 visningar
3 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
111 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Platon, 13 August 2018, 21.25
4 responses
165 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
815 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Paco, 13 August 2018, 20.55
1 response
122 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
156 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.611 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Polybius - Ett äventyr till Kult: Divinity Lost

Detta är min första post här (eller, tja, jag postade för länge, länge, länge sedan i gamla rollspel.nu) och jag tänkte göra det för att stolt presentera mitt fina nya quick-play scenario jag precis skapat till Kult Divinity Lost.

Detta scenario handlar om den gamla vandringssägnen om Polybius; en arkadmaskin som enligt legenden poppade upp i mörka hörn i olika arkadhallar i USA under det tidiga 1980-talet för att senare försvinna utan ett spår eller synlig anledning. Det finns flera olika historier om vad de faktiskt var. Var de ett tankekontrollexperiment från regeringen? Kanske ett försök att plantera subliminala meddelanden i tonåringar? Eller var de något mycket, mycket mer ondskefullt? Den här historien handlar om en grupp med gymnasieelever (eller, tja, highschool, men nära nog) och deras försök att hitta sanningen bakom konspirationen.

Detta scenario är designat och skrivet av mig för Kult: Divinity Lost som ett quick-play scenario med färdiggjorda karaktärer och förutsätter 2 till 4 spelare med en spelledare.

Länk för hemladdning

Ursprungligen skrivet av Mattifier Visa inlägg
    Detta är min första post här (eller, tja, jag postade för länge, länge, länge sedan i gamla rollspel.nu) och jag tänkte göra det för att stolt presentera mitt fina nya quick-play scenario jag precis skapat till Kult Divinity Lost.

Detta scenario handlar om den gamla vandringssägnen om Polybius; en arkadmaskin som enligt legenden poppade upp i mörka hörn i olika arkadhallar i USA under det tidiga 1980-talet för att senare försvinna utan ett spår eller synlig anledning. Det finns flera olika historier om vad de faktiskt var. Var de ett tankekontrollexperiment från regeringen? Kanske ett försök att plantera subliminala meddelanden i tonåringar? Eller var de något mycket, mycket mer ondskefullt? Den här historien handlar om en grupp med gymnasieelever (eller, tja, highschool, men nära nog) och deras försök att hitta sanningen bakom konspirationen.

Detta scenario är designat och skrivet av mig för Kult: Divinity Lost som ett quick-play scenario med färdiggjorda karaktärer och förutsätter 2 till 4 spelare med en spelledare.

http://zelest.is-a-geek.net/Polybius/"]Länk för hemladdning[/URL]
    Awesome! Ska läsa! :D

Kommentera

Cool! Har du lyssnat på podcasten från Radiotopia?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Vimes Visa inlägg
        Cool! Har du lyssnat på podcasten från Radiotopia?
        Jag har lyssnat på en del poddar därifrån (99% Invisible, Love + Radio), men jag misstänker att du tänker på någon specifik och Kult-inriktad? Jag har lyssnat på Red Moon Roleplaying när de spelar Den Svarta Madonnan dock :)

Kommentera

https://www.radiotopia.fm/showcase/t...us-conspiracy/

Kommentera

Ooh, missat den helt! Får definitivt ta och lyssna. Den största delen av min inspiration kom från POLYBIUS - The Video Game That Doesn't Exist samt jagande på lite forum och liknande.

Kommentera

Finns också en bra AVGN video när nörden dokumenterar sitt spelande av Polybius. https://youtu.be/x4hktqhBpzY

Kommentera

OBS! 2018-04-09 så uppdaterade jag scenariot!
                Har ni redan laddat hem den så rekommenderar jag starkt att ni tankar hem den igen! Jag fick hjälp av en professionell redaktör/copy-reader att gå genom dokumentet och rätta grammatik, stavningsmissar och liknande. Dessutom så är dokumentet uppdaterat med lite mer flavour text här och där. Siffror för regler är finputsade och felaktigheter i layout har blivit fixade!

Kommentera

Toppen, tack så mycket! Jag ska spelleda detta för min grupp, de är otroligt peppade inför äventyret! (och jag ser fram emot att skrämma dem ;D)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Emelie Visa inlägg
                    Toppen, tack så mycket! Jag ska spelleda detta för min grupp, de är otroligt peppade inför äventyret! (och jag ser fram emot att skrämma dem ;D)
                    Toppen! :) Låt mig veta hur det går, jag är jättenyfiken på att höra feedback från folk som spelat genom äventyret. Funderar nämligen på att skriva en uppföljare ;)

Kommentera

Ack och ve!
                      Fungerar länken fortfarande?

Webbplatsen kan inte nås

zelest.is-a-geek.net tog för lång tid på sig att svara.ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Kommentera

Verkar inte så tyvärr. Inte för mig i vart fall. :(

Kommentera

Hear hear. Sajten är nere, kan ej ladda hem!

Kommentera

Google Webcache to the rescue!

Äventyret

Resources

Inga bilder tyvärr. Och archive.org verkar inte ha sparat något.

Om någon har PDF:erna så får de spridas; upphovsmannen skriver på hemsidan att allt material är släppt med CC BY-NC-SA-licens.

Kommentera

Jag plockade PDF:en i mars och har den kvar. Maila mig om någon är intresserad!

Kommentera

Arbetar …
                              X