Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hur ser din version av Sandukar ut?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Twitchy, Idag, 01.15
1 response
33 visningar
0 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Lemur, 30 April 2017, 11.51
16 responses
382 visningar
0 gillar
Tony88
av Tony88

Skapad av Hikage, 19 April 2017, 21.48
2 responses
103 visningar
0 gillar
Tony88
av Tony88

Skapad av P.eLL.e, 22 June 2017, 13.30
7 responses
129 visningar
3 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av ragngand, 03 June 2017, 11.27
5 responses
134 visningar
0 gillar
ragngand  
Skapad av AnVili, 21 June 2017, 17.05
7 responses
201 visningar
0 gillar
Mundo
av Mundo

Skapad av Bolongo, 03 June 2017, 11.54
5 responses
149 visningar
3 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Bassejr, 21 June 2017, 10.33
3 responses
100 visningar
0 gillar
slanfan
av slanfan

Skapad av P.eLL.e, Igår, 13.28
0 responses
34 visningar
0 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Björn Wärmedal, 19 June 2017, 10.20
50 responses
1.067 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
    För att fortsätta mitt spår av planterade tankar.
    Vad tror ni om att Sandukar är byggd ovan ruinerna av Carcosa? The home of the Yellow King.
    Bring on the Chtulhu mythos!
    Så kan man också göra. Men alla skulle nödvändigtvis inte hålla med dig.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
      För att fortsätta mitt spår av planterade tankar.
      Vad tror ni om att Sandukar är byggd ovan ruinerna av Carcosa? The home of the Yellow King.
      Bring on the Chtulhu mythos!
      Personligen skulle jag inte blanda Chtulhu mythosen, men det är för min version av Sandukar. Passar det för din version, så kör på det

Kommentera

Håller allt med er. Chtulhu hör inte hemma i Noir. Jag har bara varit sugen på just den delen av mythosen sedan jag såg första säsongen av True Detective. Tyckte de balanserade på gränsen till vansinne hos karaktärerna så jäkla bra. Och att hitta något sådant i Noir hade varit perfekt!
        Jag tror mer på bibliska teman som skärseld, kriget i himlen och fallna ärkeänglar och en falsk verklighet.

Ps. Detta inlägget får ses som en parantes bland de mycket intressanta tankarna kring staden.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jimmy Visa inlägg
          Märkligt nog har den här tråden gett upphov till oanad aktivitet i Förvaltningsministeriet, Justitieministeriet, Ordningsministeriet och enligt vissa utsagor även Sanningsministeriet.

Jag skulle helt klart se mig om nästa gång jag lämnade hemmet om en sådan karta kommit från mig.
          Nah. Inte så länge man håller sig till arkivinformation som är sanktionerad av sanningsministeriet.

Skulle man komma med fientlig desinformation om att det finns papperslösa i Sandukar, eller att det finns prostituerade utöver de licensierade, så...

Kommentera

Då jag ser anställningstrygghet som något obefintligt i Sandukar ser jag termen "livstidsanställda" som en ren eufemism för slavar, men primärt för de slavar som ägs av företag. Det finns också många som skulle passa in under termen "skuldslaveri", men de är juridiskt sett fria personer.

Lite mer siffror

Populationsfördelning; Sandukar:
            Ca 1% (1,54%) lever i överflöd, men ofta med svek, intriger och blodiga maktkamper. 9-10.
            Ca 4% (6,15%) har det mycket gott ställt, men är inte direkt iblandade, eller åtminstone inte drivande, i de tyngre maktkamperna. Rädsla för att förlora sin position Levnadsstandard 7-8
            Ca 20% (30,77%) lever hyfsat gott, men i rädsla för fienden och den kriminella pöbeln. Levnadsstandard 5-6
            Ca 34% (53,31%) kämpar för att få det att gå ihop men i relativ trygghet, rädda för fienden, de kriminella. Med dröm att ta sig uppåt mot vad man tror är trygghet, och rädsla att falla ner i misären. Levnadsstandard 3-4.
            Ca 5% (7,69%) lever i misär och hankar sig fram, där kriminella gör livet farligt, polisen ser dem automatiskt som misstänkta. Levnadsstandard 0-2.
            Ca 1% (1,54%) lever i fallna staden eller på andra sätt utanför samhället.
            Ca 35% är slavar (20%-enheter är den "livstidsanställda" populationen i sotstäderna).

Populationsfördelning; Imperiet utanför storstäder:
            Ca 0,5% lever i överflöd, men ofta med svek, intriger och blodiga maktkamper. 9-10.
            Ca 2,5% har det mycket gott ställt, men är inte direkt iblandade, eller åtmintone inte drivande, i de tyngre maktkamperna. Rädsla för att förlora sin position Levnadsstandard 7-8
            Ca 15% lever hyfsat gott, men i rädsla för fienden och den kriminella pöbeln. Levnadsstandard 5-6
            Ca 55% kämpar för att få det att gå ihop men i relativ trygghet, rädda för fienden, de kriminella. Med dröm att ta sig uppåt mot vad man tror är trygghet, och rädsla att falla ner i misären. Levnadsstandard 3-4.
            Ca 16% lever i misär och hankar sig fram, där kriminella gör livet farligt, polisen ser dem automatiskt som misstänkta. Levnadsstandard 0-2.
            Ca 1% lever utanför samhället
            Ca 10% är slavar

Antal individer med rättslig immunitet:
            Ca 1/100000 i Sandukar (150 pers) och 1/6000000 (ca 160) i resten av Imperiet har rättslig immunitet .
            Från varje ätt har ca 20 immunitet på grund av sin position inom ätten. Resterande som har immunitet har det på grund av sin politiska position, eller på grund av att de är ägare av samhällsuppbärande företag.

Kommentera

Lite polisiärt:
              * För att poliser, samt vissa betrodda medborgare, skall kunna kontakta sambandscentralen används sambandsskåp och sambandshytter. Ett sambandsskåp är ett litet låst metallskåp, medan en hytt kan vara stor nog för att ha sittplats. Där finns ett vred med färdiga val, som brand, upplopp, ordningsstörande, osv (Call booth).

* Majoriteten av polisbilarna har bara radiomottagare. En tvåvägsradio kostar ungefär lika mycket som resten av polisbilen, och polisbilar med tvåvägsradio benämns som radiobil (1933 skall en bilmonterad tvåvägsradio varit lika dyr som resten av polisbilen i USA).

* Den konservativa militären har förkastat idén om att använda bepansrade fordon i krigen. Så utvecklingen av bepansrade fordon har skett för att hantera kravaller, upplopp och uppror primärt i stadsbebyggelse.

Kommentera

En ambitiös person skulle kunna bygga Sandukar i Cities: Skylines - lite som så här:

Vill man skippa processen så finns schyssta åkningar under två minuter i slutet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                  En ambitiös person skulle kunna bygga Sandukar i Cities: Skylines
                  Själv har jag inte ens lyckats lista ut hur man skippar tutorialen i Skylines

Kommentera

Arbetar …
                  X