Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT Divinity Lost reglerna

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Äventyr, 30 June 2017, 12.15
10 responses
565 visningar
0 gillar
Frippe
av Frippe
 
Skapad av cogitare, Igår, 17.20
11 responses
177 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Stenhuggarn, Idag, 08.30
3 responses
100 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn
 
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
125 responses
4.057 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
12 responses
604 visningar
4 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av krank, Idag, 12.40
0 responses
19 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Idag, 12.39
0 responses
12 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Rangertheman, 05 June 2017, 09.02
18 responses
653 visningar
10 gillar
Nergatar  
Skapad av krank, 16 August 2017, 12.38
7 responses
84 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke
 
Skapad av Honken, 19 August 2017, 11.23
5 responses
215 visningar
0 gillar
Staffan
av Staffan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • KULT Divinity Lost reglerna

    Marco & Co: planerar ni publikt posta ett mer utförligt regelexempel i god tid innan kickstartern slutar?

    Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")

    Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.

  • #2
    Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
    Marco & Co: planerar ni publikt posta ett mer utförligt regelexempel i god tid innan kickstartern slutar?

    Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")

    Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.
    Missade du Illusionens Fångar ?

    Kommentera


    • #3
      Jag efterfrågar ett uppdaterat regelexempel på engelska som direkt bemöter de frågor jag ställt, och som postats som update på DLs Kickstarter-sida (plus facebook och diverse forum).

      Jag känner till Robins blogg. Den är okänd för det stora flertalet, den är inaktuell(?), och gör inte det jag efterfrågar ovan. Dessutom är den inte på engelska.

      Men tack ändå.

      Kommentera


      • #4
        Kickstartern är väl finansierad typ 15 ggr om? Verkar som rätt många är beredda att köpa KULTingen i säcken :)

        Kommentera


        • #5
          Yes, vi jobbar på det. Tack för feedback. :-)

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
            Jag efterfrågar ett uppdaterat regelexempel på engelska som direkt bemöter de frågor jag ställt, och som postats som update på DLs Kickstarter-sida (plus facebook och diverse forum).

            Jag känner till Robins blogg. Den är okänd för det stora flertalet, den är inaktuell(?), och gör inte det jag efterfrågar ovan. Dessutom är den inte på engelska.

            Men tack ändå.
            Ok, då förstår jag vad du menar. Jag tror att de plocklat ner en del material från bloggen, annars fanns ju en tidig version av reglerna i princip i sin helhet där.

            Kommentera


            • #7
              Någon kanske har kvar den versionen?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg
                Någon kanske har kvar den versionen?
                Jag vet inte hur glada de blir av att de gamla grejerna sprids?
                Last edited by RasmusL; 02 March 2016, 18.37.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                  Yes, vi jobbar på det. Tack för feedback. :-)
                  De jobbar på det. Så låt dem posta sitt eget ;)

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

                    Jag vet inte hur glada de blir av att de gamla grejerna sprids?

                    Jag skulle bli glad om jag fick läsa den versionen. Så om någon har den och vill skicka kopior på PDF-filerna, skicka ett PM till mig.

                    Kommentera


                    • #11
                      Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg


                      Jag skulle bli glad om jag fick läsa den versionen. Så om någon har den och vill skicka kopior på PDF-filerna, skicka ett PM till mig.
                      Jag har dem (love the artwork!) men vill nog ha ett OK från makarna innan jag skickar, du vet hur vi nymoralister är.

                      Kommentera


                      • #12
                        Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

                        Jag har dem (love the artwork!) men vill nog ha ett OK från makarna innan jag skickar, du vet hur vi nymoralister är.

                        Skicka dem du, de har ju funnits tillgängliga förut. Vill bara poängtera att de inte är aktuella och mycket ändringar har gjorts.

                        Kommentera


                        • #13
                          Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg


                          Skicka dem du, de har ju funnits tillgängliga förut. Vill bara poängtera att de inte är aktuella och mycket ändringar har gjorts.
                          Jag gillar dem som de är :)

                          Kommentera


                          • #14
                            Rasmus, hur är arketyperna jämfört med AWs playbooks? Får man speciella moves på samma sätt?

                            Kommentera


                            • #15
                              Ursprungligen skrivet av Snow Visa inlägg
                              Rasmus, hur är arketyperna jämfört med AWs playbooks? Får man speciella moves på samma sätt?
                              Jag kan inte tala för KDL men i KIF så_är_ arketyperna playbooks, troligtvis de snyggaste och mest stämningsdrypande playbooksen evah!

                              Kommentera

                              Arbetar …
                              X