Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT Divinity Lost reglerna

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Förstefadern, Igår, 17.10
5 responses
110 visningar
4 gillar
Järven
av Järven

Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
16 responses
553 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av ceruleanfive, Igår, 17.01
20 responses
307 visningar
1 gillar
krank
av krank

Skapad av Måns, 06 October 2017, 15.56
77 responses
2.291 visningar
3 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Rangertheman, Igår, 17.46
0 responses
39 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av APM, 14 October 2017, 10.29
18 responses
410 visningar
0 gillar
APM
av APM

Skapad av Magnus Seter, 14 October 2017, 16.31
37 responses
1.349 visningar
1 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av Brynjard, 30 September 2017, 08.40
20 responses
493 visningar
5 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Eagi, 06 July 2017, 15.18
26 responses
1.187 visningar
5 gillar
Eagi
av Eagi

Skapad av thartvigsson, 10 October 2017, 17.49
25 responses
1.289 visningar
0 gillar
Reddokk Fheg  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• KULT Divinity Lost reglerna

Marco & Co: planerar ni publikt posta ett mer utförligt regelexempel i god tid innan kickstartern slutar?

Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")

Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.

Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
    Marco & Co: planerar ni publikt posta ett mer utförligt regelexempel i god tid innan kickstartern slutar?

Jag upplever att det finns en betydande misstänksamhet mot ert projekt, kanske inte så mycket här som på engelska forum, framförallt rpg.net. (Sådant som "det är bara ett AW-hack" eller "att reglerna inte visas upp för att de inte är klara" eller "mekanismen med mental balans har schabblats bort")

Ett exempel bör tydliggöra att Kult inte längre är ett crunch-tungt och vapenfetischistiskt spel. Det bör även direkt förklara vad skillnaderna är gentemot AW, och varför Kults AW-inspirerade regler kan funka även för dig som är skeptisk till AW. En central fråga är hur DL hanterar mental balans, som ju kan sägas var grunden för vad som var bra i de gamla reglerna, inte bara i svepande termer utan exakt hur.
    Missade du Illusionens Fångar ?

Kommentera

Jag efterfrågar ett uppdaterat regelexempel på engelska som direkt bemöter de frågor jag ställt, och som postats som update på DLs Kickstarter-sida (plus facebook och diverse forum).

Jag känner till Robins blogg. Den är okänd för det stora flertalet, den är inaktuell(?), och gör inte det jag efterfrågar ovan. Dessutom är den inte på engelska.

Men tack ändå.

Kommentera

Kickstartern är väl finansierad typ 15 ggr om? Verkar som rätt många är beredda att köpa KULTingen i säcken :)

Kommentera

Yes, vi jobbar på det. Tack för feedback. :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
            Jag efterfrågar ett uppdaterat regelexempel på engelska som direkt bemöter de frågor jag ställt, och som postats som update på DLs Kickstarter-sida (plus facebook och diverse forum).

Jag känner till Robins blogg. Den är okänd för det stora flertalet, den är inaktuell(?), och gör inte det jag efterfrågar ovan. Dessutom är den inte på engelska.

Men tack ändå.
            Ok, då förstår jag vad du menar. Jag tror att de plocklat ner en del material från bloggen, annars fanns ju en tidig version av reglerna i princip i sin helhet där.

Kommentera

Någon kanske har kvar den versionen?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg
                Någon kanske har kvar den versionen?
                Jag vet inte hur glada de blir av att de gamla grejerna sprids?
                Last edited by RasmusL; 02 March 2016, 18.37.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                  Yes, vi jobbar på det. Tack för feedback. :-)
                  De jobbar på det. Så låt dem posta sitt eget ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Jag vet inte hur glada de blir av att de gamla grejerna sprids?

Jag skulle bli glad om jag fick läsa den versionen. Så om någon har den och vill skicka kopior på PDF-filerna, skicka ett PM till mig.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg

Jag skulle bli glad om jag fick läsa den versionen. Så om någon har den och vill skicka kopior på PDF-filerna, skicka ett PM till mig.
                      Jag har dem (love the artwork!) men vill nog ha ett OK från makarna innan jag skickar, du vet hur vi nymoralister är.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg

Jag har dem (love the artwork!) men vill nog ha ett OK från makarna innan jag skickar, du vet hur vi nymoralister är.

Skicka dem du, de har ju funnits tillgängliga förut. Vill bara poängtera att de inte är aktuella och mycket ändringar har gjorts.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg

Skicka dem du, de har ju funnits tillgängliga förut. Vill bara poängtera att de inte är aktuella och mycket ändringar har gjorts.
                          Jag gillar dem som de är :)

Kommentera

Rasmus, hur är arketyperna jämfört med AWs playbooks? Får man speciella moves på samma sätt?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Snow Visa inlägg
                              Rasmus, hur är arketyperna jämfört med AWs playbooks? Får man speciella moves på samma sätt?
                              Jag kan inte tala för KDL men i KIF så_är_ arketyperna playbooks, troligtvis de snyggaste och mest stämningsdrypande playbooksen evah!

Kommentera

Arbetar …
                              X