Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Intervju med KULT: Divinity Lost-teamet

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Oden, Igår, 18.54
1 response
27 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Raketlennart, Igår, 14.30
7 responses
116 visningar
8 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Bolongo, 03 June 2017, 11.54
6 responses
170 visningar
3 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Staffan, Igår, 16.37
2 responses
42 visningar
0 gillar
Kuma
av Kuma
 
Skapad av Khan, 21 June 2017, 20.32
16 responses
617 visningar
1 gillar
nyvinter  
Skapad av Genesis, 03 June 2017, 09.29
19 responses
449 visningar
5 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av Staffan, 27 June 2017, 22.51
10 responses
242 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av TomasFriaLigan, 27 June 2017, 13.28
3 responses
210 visningar
5 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Tant Ragnar, 24 June 2017, 17.21
60 responses
1.792 visningar
0 gillar
Lambendil  
Skapad av krank, 27 June 2017, 10.43
4 responses
39 visningar
0 gillar
Jarl
av Jarl
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Intervju med KULT: Divinity Lost-teamet

    Vill ni veta mer om våra tankar och idéer finns här en intervju: http://obskures.de/2016/kult-divinit...with-the-team/

  • #2
    "We also have included one enlightened archetype, The Death Magician, to show you how the enlightened archetypes look and present some of the magic system in KULT: Divinity Lost. "

    Betyder detta att regelboken bara innehåller "some of" KULTs magisystem? Inte ett komplett (=ungefär lika mycket eller litet som i orginal-Kult)?

    Edit: verkar inte så :(

    What kind of further development can we expect for KULT: Divinity Lost after the Kickstarter?
    Robin Liljenberg: I would like to give the narrator an expansion with more detailed information about magic. We have rules for death magic in the core book but I would like to give the players the opportunity to learn magic from the other magic disciplines (passion, madness, dream, and time and space).
    Last edited by CapnZapp; 02 March 2016, 15.05.

    Kommentera


    • #3
      "Ordinary (?) families camping in a haunted Swedish caravan site in summer of 1976."

      Kommentera


      • #4
        Najs intervju.
        Kan man få lite hintar på vilka "unika förmågor" de olika klasserna har? Detektiven har förmågan att skugga folk, någonting om vad de andra sitter på? Vore kul att värma sig med nu när snön ska komma tillbaka till Götaland..!

        Kommentera


        • #5
          a proper setting in the Victorian era would be supercool – very “Penny Dreadful”-esque.
          Hur kan ni inte göra detta med en och en halv miljon på banken!!??


          Tips: Lägg till en fotoserie med Eva Green som modell för er omslagsängel som stretchgoal. Förslagsvis på tremiljonersnivån, så har ni dubblat era pengar inom en vecka.
          Last edited by CapnZapp; 02 March 2016, 15.11.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
            Betyder detta att regelboken bara innehåller "some of" KULTs magisystem?
            Grundboken tar upp Dödsmagi specifikt. Som Robin säger kommer utökade magiregler troligen i en senare expansion. Det hör samman med grundbokens fokus på "Sovande" och "Medvetna" rollpersoner, snarare än "Upplysta".

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg
              Najs intervju.
              Kan man få lite hintar på vilka "unika förmågor" de olika klasserna har? Detektiven har förmågan att skugga folk, någonting om vad de andra sitter på? Vore kul att värma sig med nu när snön ska komma tillbaka till Götaland..!

              Kommer demo på detta inom några dagar.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg


                Kommer demo på detta inom några dagar.
                Jag kan knappt vänta!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg
                  Najs intervju.
                  Kan man få lite hintar på vilka "unika förmågor" de olika klasserna har? Detektiven har förmågan att skugga folk, någonting om vad de andra sitter på? Vore kul att värma sig med nu när snön ska komma tillbaka till Götaland..!
                  Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                  Kommer demo på detta inom några dagar.
                  Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen skrivet av Lupus Maximus Visa inlägg


                    Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?
                    Att arketyperna finns kvar som fenomen är väl väldigt bekräftat på alla möjliga håll och kanter?

                    Kommentera


                    • #11
                      Ursprungligen skrivet av Lupus Maximus Visa inlägg


                      Möjlighet till hint innan dess om "klasser" och "unika förmågor" är kvar eller bortmoddat innan demot kommer?
                      Läs gärna intervjun:

                      "The Aware and enlightened have different advantages which give them special abilities, for instance the prophet’s ability to communicate with her “God”, or the detective’s ability to shadow someone. Advantages are better than basic player moves, and often gives greater rewards at lesser risks."

                      Kommentera


                      • #12
                        Det säger att en uppvaknad har andra förmågor än en icke-uppvaknad, och det är inte en niche-protection. Det är något helt annat än det jag frågade efter. Det är att man kan få andra mer effektiva förmågor senare i spelet än vid skapandet av en "vanlig icke-medveten person".

                        I Kult fanns det en massa arketyper som förslag av vad man kan skapa. Samma sak finns i Noir, där det finns mallar för att snabt kunna skapa en rollperson. Men i inget av de fallen är man bunden till det, utan man kan skapa en rollperson helt efter eget huvud.

                        Det enda AW-liknande som jag äger är Mutant: År Noll. Där har "klasserna" vissa specialförmågor som man dock kan lära sig av varandra under spelet. M:Å0 vill jag faktiskt spela vid tillfällen, och testa de reglerna. Men jag har en stark aversion mot speliga system, ock KDL är inte ett spel jag kommer att spela med motsvarande regler, och ligger de delarna av AW kvar är det enda mekaniken kan ge mig; inspiration då jag skriver något annat.

                        Till M:Å0 skapades dock också en uppsättning BRP-regler, vilket jag ser som ett smart drag eftersom det var därför jag brydde mig om att införskaffa M:Å0. Jag hade inte rört produkten utan dem, och om jag spelar M:Å0 är det troligare jag kommer att köra BRP-reglerna än de specifikt framtagna.

                        Dock, det system jag troligast kommer att modda för att kunna använda till Kult är Noir. Jag tror inte ens att jag kommer behöva modda så värst mycket. Så jag skulle väldigt gärna se en stretch goal där Noir-reglerna skrivs om för att användas till Kult: Divinity Lost. Jag tror att en hel del personer som inte är förtjusta i AW skulle uppskatta att ha de reglerna som ett alternativ.

                        Kommentera


                        • #13
                          Ursprungligen skrivet av Lupus Maximus Visa inlägg
                          Det säger att en uppvaknad har andra förmågor än en icke-uppvaknad, och det är inte en niche-protection. Det är något helt annat än det jag frågade efter. Det är att man kan få andra mer effektiva förmågor senare i spelet än vid skapandet av en "vanlig icke-medveten person".

                          I Kult fanns det en massa arketyper som förslag av vad man kan skapa. Samma sak finns i Noir, där det finns mallar för att snabt kunna skapa en rollperson. Men i inget av de fallen är man bunden till det, utan man kan skapa en rollperson helt efter eget huvud.

                          Det enda AW-liknande som jag äger är Mutant: År Noll. Där har "klasserna" vissa specialförmågor som man dock kan lära sig av varandra under spelet. M:Å0 vill jag faktiskt spela vid tillfällen, och testa de reglerna. Men jag har en stark aversion mot speliga system, ock KDL är inte ett spel jag kommer att spela med motsvarande regler, och ligger de delarna av AW kvar är det enda mekaniken kan ge mig; inspiration då jag skriver något annat.

                          Till M:Å0 skapades dock också en uppsättning BRP-regler, vilket jag ser som ett smart drag eftersom det var därför jag brydde mig om att införskaffa M:Å0. Jag hade inte rört produkten utan dem, och om jag spelar M:Å0 är det troligare jag kommer att köra BRP-reglerna än de specifikt framtagna.

                          Dock, det system jag troligast kommer att modda för att kunna använda till Kult är Noir. Jag tror inte ens att jag kommer behöva modda så värst mycket. Så jag skulle väldigt gärna se en stretch goal där Noir-reglerna skrivs om för att användas till Kult: Divinity Lost. Jag tror att en hel del personer som inte är förtjusta i AW skulle uppskatta att ha de reglerna som ett alternativ.
                          AW-style är väl allt annat än speligt om du jämför med BRP? Eller hur menar du?

                          Du har inte testat AW eller något liknande men vet redan att du hatar det? :P

                          Kommentera


                          • #14
                            Ursprungligen skrivet av CapnZapp Visa inlägg
                            "Ordinary (?) families camping in a haunted Swedish caravan site in summer of 1976."


                            Kan säga att det fan var horror på riktigt! Y-frontsskräck. :-)

                            Kommentera


                            • #15
                              Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg


                              horror på riktigt! Y-frontsskräck. :-)
                              Det är möjligen den värsta sortens skräck!

                              Kommentera

                              Arbetar …
                              X