Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Funderingar kring KULTs kickstarter

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Karlakarlen
    svarade
    Lite sent påtänkt men jag satt och lyssna lite på musik och tänkte hur roligt det vore med en regelbok som spelar Ghost year zero när man öppnar den. Stretch goal??

Kommentera:

• Chuchulain
    svarade
    En tanke är väl en twitch-presentation ?

Kommentera:

• andersb80
    svarade
    Kanske är dum men förutom kanske Quick start scenarion så är väl inga stretch goals ens möjliga att vara enbart för backers? Arketyperna som låses upp är väl text i boken? Övriga saker som låses upp är olika add ons.

Kommentera:

• CapnZapp
    svarade
    Ursprungligen skrivet av andersb80 Visa inlägg
    Jo det räknar jag nog som fräckare utgåva i alla fall. Själva innehållet och stretch goals verkar inte skilja sig på något sätt.
    Nu vet jag inte vad du menar...?

Innehållet i Bible Edition lär vara samma om du menar texten. Utformningen däremot... (jag hoppas verkligen det blir sådant där prassligt tunt papper som i en riktig resebibel)

Jag tycker inte du ska utgå från att du kommer få alla stretch goals som "vanlig" konsument; inte om det inte uttryckligen utlovas.

Kommentera:

• andersb80
    svarade
    Jo det räknar jag nog som fräckare utgåva i alla fall. Själva innehållet och stretch goals verkar inte skilja sig på något sätt.

Kommentera:

• CapnZapp
    svarade
    Det verkar som att man måste backa om man vill ha tag på Bible Edition.

(Vet inte om du räknar det som fräckare omslag...)

Kommentera:

• andersb80
    svarade
    Utöver möjligheten att få fräckare omslag på boken och kanske priset, finns det några andra fördelar med att backa istället för att vänta. Finns det några stretch goals som man bara får som backer?

Kommentera:

• Khan
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg
    Jag har fått intrycket att kickstarterpengarna ska användas bl.a. till en professionell översättning.
    Det lät vettigt. Men jag skulle nog ändå föredra att ha det på svenska om möjligheten fanns.

Kommentera:

• Sapient
    svarade
    Ursprungligen skrivet av krank Visa inlägg
    Jag hoppas mest att det finns tillräckligt mycket inspirerande spelvärld kvar efter att jag rykt ut regelsystemet med rötterna för att det ska kännas värt pengarna...
    It's ALL rules baby! Mekaniken är bara början! Människan är en regelstyrd varelse. Regler är allt. Fluffet är bara en slöja som skapats för att vilseleda människan om sin sanna natur. (Skapad av vem? Av Mekanurgen kanske?)

Last edited by Sapient; 26 February 2016, 12.43. Anledning: stavfel...

Kommentera:

• JJoghans
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Voldstagg13 Visa inlägg
    OT: Jag har en personlig protest mot att kalla CoC för "mysskräck".
    +1. Fast jag protesterar mot att kalla någon genre "mysskräck" period. :P

För att återgå till ämnet så tycker jag fortfarande att det är dyrt. Det är väl priset för att vara med på första vändan antar jag, men över 200 för den digitala utgåvan? Skulle inte tro det.

Kommentera:

• Southmountain
    svarade
    Jag tror även, utöver mina kommentarer ovan, det är viktigt att hålla en konstant styrfart i en kickstarterkampanj. Målet är väl att under 35 dagar exponera KULT för så många människor det bara går för att maximera antalet stöttande i kampanjen. Från ett rent PR-perspektiv är det ju gynnsamt att vara väldigt närvarande i sin kampanj, både för att ge respons till de som backar och för att svara på frågor (och reda ut missförstånd).

Det finns i nuläget mycket frågor och feedback i kommentarsfältet i Kickstarter, vilka till stor del är obesvarade. Jag säger inte att allt måste besvaras, naturligtvis inte, men det skulle nog vara bra att dra ihop de vanligaste och exponera dessa i en update.

Vidare tror jag det är viktigt att uppdatera sidan regelbundet.

Nu är jag kanske pedantisk men jag tycker det är viktigt att all information finns på samma ställe, kickstartersidan. I nuläget finns ju archetyp info och viss regelinfo endast på Facebook. Jag tror information går förlorad om det krävs att backare registrerar sig på olika ställen för att få en komplett bild.

Kommentera:

• Dante
    svarade
    Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
    Jag är lite småskeptisk till att läsa något som svenskar skrivit på engelska. Hade det funnits en svenskspråkig version hade jag slagit till, men nu vill jag nog vänta tills jag sett texten.
    Jag har fått intrycket att kickstarterpengarna ska användas bl.a. till en professionell översättning.

Kommentera:

• krank
    svarade
    Jag hoppas mest att det finns tillräckligt mycket inspirerande spelvärld kvar efter att jag rykt ut regelsystemet med rötterna för att det ska kännas värt pengarna...

Kommentera:

• Khan
    svarade
    Jag är lite småskeptisk till att läsa något som svenskar skrivit på engelska. Hade det funnits en svenskspråkig version hade jag slagit till, men nu vill jag nog vänta tills jag sett texten.

Kommentera:

• Arfert
    svarade
    Ska jag lägga ut så mycket pengar vill jag:
    - Veta hur reglerna fungerar.
    - Se några uppslag från inlagan, med monterad text.

Det gällde även DoD-fundern som Riotminds gjorde. Stöttade inte. Men då är jag inte speciellt förtjust i vare sig Riotminds eller Helmgasts spel tidigare, även om jag stödköpt det mesta. Inte nostalgisk heller.

Så lite mer kött på benen, gärna.

Kommentera:

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Started by ragngand, 06 September 2019, 10.52
10 responses
253 visningar
0 gillar
Senaste inlägg ragngand  
Started by RasmusOL, Idag, 10.45
0 responses